Gå til innhold

Har du blitt spurt om familieplanlegging på jobbintervju?  

20 stemmer

1. 1. Har du blitt spurt om familieplanlegging på jobbintervju?

• Jeg er mann og opplever ofte eller alltid å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      0
    • Jeg er mann og opplever sjelden å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      0
    • Jeg er mann og har aldri opplevd å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      0
    • Jeg er kvinne og opplever ofte eller alltid å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      6
    • Jeg er kvinne og opplever sjelden å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      3
    • Jeg er kvinne og har aldri opplevd å bli spurt om fremtidige barn på jobbintervju.
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte blir dere spurt om ønske om flere barn på jobbintervjuer? føler dere at dette blir vektlagt tungt, og føler dere at svaret dere avgir blir trodd og respektert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er faktisk ikke lov å spørre om. Om jeg hadde opplevd dette på et intervju hadde jeg blitt ganske irritert og sagt ifra om det. En bedrift som driver med såpass uproffe ansettelsesprosesser har jeg uansett ikke noen interesse av å jobbe i. Har heldigvis aldri opplevd det.

Endret av Citpensacola
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt, verken om fremtidige barn eller nåværende barn. Jeg har forsåvidt blitt spurt om jeg har har kjæreste eller bor sammen med noen. 

Skrevet

Jeg har opplevd det flere ganger, og jeg skjønner ikke helt or spørsmålet kommer fra :-S når jeg sier jeg ikke ønsker meg barn, får jeg oppfølgingsspørsmål og føler jeg ikke blir trodd. 

Skrevet

Ja, jeg har blitt spurt flere ganger. 4 år siden jeg sist var i jobbintervju, og da ble jeg spurt om dette på samtlige intervjuer med unntak av der jeg jobber i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...