Gå til innhold

Hvordan få et godt liv, og ikke bli ensom uten barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne starte en postitiv tråd for oss som ikke kan eller ikke vil få barn. Enten man er singel, i par som er ufrivilige eller frivillige barnløse. Som ung, godt voksen og eldre.

Jeg bidrar først med å si at det man sparer kan man bruke på reiser som beriker livet og gir gode minner.

Man kan bruke tid på å opparbeide seg et godt nettverk, slik at man alltid har noen å ty til når man blir ensom eller ha behov for støtte. Noen som har tips til å gå fram så bare kom med innspill!

Og kom gjerne med tips til hva man kan fylle livet med, og hva du fyller det med for å gjøre livet ditt komplett.

Anonymkode: cd87c...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er frivillig barnløs og har en hobby som jeg bruker store deler av fritiden og pengene mine på. Den gir meg mestringsfølelse, rom for utvikling og flere nettverk. Et barn hadde begrenset mine muligheter for å gjøre dette.

Anonymkode: 5872b...c0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er frivillig barnløs og har en hobby som jeg bruker store deler av fritiden og pengene mine på. Den gir meg mestringsfølelse, rom for utvikling og flere nettverk. Et barn hadde begrenset mine muligheter for å gjøre dette.

Anonymkode: 5872b...c0c

Du vil ikke dele hva den hobbyen er?

Anonymkode: cd87c...236

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg barn, men livet med barn er ikke bare en dans på roser. Og man kan være ganske ensom. Jeg ble alene med 2 barn da minste var 1 år, far ville ikke ha noe med de å gjøre. Og vi var gift, og sammen i mange år før vi fikk barn, og han var den som ønsket barn mest. Jeg har nesten ikke familie, og hans familie bor i utlandet. Så da har jeg de siste 10 årene, vært helt alene om alt. Og barnefri har jeg jo ikke. Så alle nye mennesker jeg blir kjent med forsvinner, fordi jeg kan aldri gjøre noe uten barn. Jeg har prøvd å få meg kjæreste, men det funker dårlig og. For etter hvert, går de lei av at jeg aldri har barnefri. Og nå har det gått 10 år sånn, og jeg har bare 2 venninner, og de er i samme situasjon som meg. Nå er største barnet 15 år, og kan passe minste iblant, så jeg kan komme meg ut. Men jeg har jo ingen å gå ut med. Så da sitter jeg fortsatt hjemme. Og jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør om 10 år, da ingen av barna bor hjemme, og jeg ikke har venner. Ikke er det lett å få venner i 40-50 åra heller.

Anonymkode: 722bc...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har nettopp begynt på Prosjekt Reproduksjon. Jeg stortrives som barnløs, og hadde nok kunne fortsatt med det til evig tid, om ikke samboeren ville ha barn. 

Jeg har ikke noe problem med å finne ting å gjøre, tvert imot. Jeg fyller dagene med trening, lesing, gaming, brettspilling, spiller et instrument, løser kryssord, går tur i fjellet, etc etc etc. Jeg skulle gjerne hatt tid til å synge i kor i tillegg, og hatt mer tid til enda mer trening. 

Jeg har ikke så mange venner, men det føler jeg ikke jeg har tid til heller :P:P Jeg er introvert, og har til nå ikke følt det store savnet etter venner. 

Anonymkode: 9ea9d...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et ektepar som er frivillige barnløse og vi elsker det! Vi jobber og trener mye. Ellers synes vi det er deilig at vi kan spise ute flere ganger i uken, gå på kino når vi vil, dra på weekend turer osv.  

Anonymkode: 43f29...8d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du skal gi opp å få deg kjæreste..Hva med å registrere deg på nettsiden barnevaktnett? Det er veldig mange ungdommer som vil sitte barnevakt i helgene , sånn at du kan komme deg ut litt ☺ 

Anonymkode: 19acb...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du skal gi opp å få deg kjæreste..Hva med å registrere deg på nettsiden barnevaktnett? Det er veldig mange ungdommer som vil sitte barnevakt i helgene , sånn at du kan komme deg ut litt ☺ 

Anonymkode: 19acb...0e2

Og dette er relatert til tråden forde....????

Anonymkode: 058fd...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...