monja Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 Hva er det beste fotopapiret? Hva anbefaler du?
Tigi Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Det beste er å bruke fotopapir fra samme merke som skriveren. Dette fordi papiret er spesielt tilpasset skriveren. Alle skriverprodusenter har egne papirer. Du bør også velge et 'premium glossy' papir, min erfaring er at en må opp i 250 gr/m2 for å få skikkelig fotokvalitet. (Jeg har også prøvd 150 gr/m2, men det duger bare til prøveprinting) Jeg bruker Epson, og er strålende fornøyd. Bildene blir like fine som fra fotobutikk.
LilleBille Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har en HP fotoprinter - og bruker HP - papir - stort sett. De aller beste resultatet synes jeg blir på "glossy" papir.. da er det ikke mulig å se forskjell fra butikk.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 8. desember 2004 #4 Skrevet 8. desember 2004 Alle skriverprodusenter har egne papirer. Tror du ja! Jeg har vært på papirfabrikker i Finnland og Sverige hvor det sto stabler med papir fra Xerox, Minolta osv i lange baner. Vet du hva lederen på ene papirfrabrikken fortalte - uke X produserte de for Xerox, uke Y for Minolta osv og det var samme papir. De lagde riktignok forskjellig papir - bestrøket/ubestrøket, mer eller mindre glanset osv, men han var ikke helt med på at papiret var særlig forskjellig. Jeg har sett det og jeg vet hva jeg satser på - det billigste og etter hvilket bruk jeg har, alstå om jeg trenger glanset osv
Tigi Skrevet 8. desember 2004 #5 Skrevet 8. desember 2004 Jeg tok kanskje litt hardt i når jeg skrev ALLE , og jeg vet jo godt at de ikke produserer papieret selv, det gjør jo papirfabrikkene som du påpeker. Likevel er det forskjeller på papiret, og min EPSON printer skriver mye bedre ut på epson papiret enn på andre typer papir (med samme spesifikasjon i tykkelse og glans) Med en printer som ikke er av topp kvalitet, vil det ikke merkes. Og det er heller ikke vits i å gå for 250 gr/m2 om en bare har en middels printer....
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #6 Skrevet 12. desember 2004 Jeg ville satset på en god fotobutikk, jeg. Kvaliteten på utskriften blir mye bedre (mer holdbar), og for meg er det det som er viktigst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå