Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er skikkelig førstegangs mamma som lurer på absolutt alt og er livredd for at barnet mitt skal mangle noe i bhg. Kan noen anbefale en god parkdress og fortelle meg hva jeg trenger av fleece etc?  Er det bomullslue de bruker og hvordan votter?  Hun er 1 år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? Jeg har en på 15 mnd (straks) og de bruker vinterdress og ull fortsatt... I barnehagen altså.. og hjemme da :)

Av parkdresser har Polarn o pyret og Reima mye fint og behagelig til de små. Nå er det jo salg overalt og :) Eller, er det over? Jaja - ville gått for Reima eller PoP.

Tåler hun ull? Ellers har stormberg god fleece. Har aldri kjøpt dårlig fleece egentlig.. Lindex har fleecedress :) Sparkjøp og, sikkert... Men om det blir veldig kaldt (sånn 2-10 minus) er ull best. En tykk ulldress, f.eks fra Devold

Anonymkode: c8e96...606

Skrevet

Reima tec har gode dresser, men de koster litt! Nå har vi en fra Helly Hansen som vi kjøpte på obs for ett par hundre kroner og den er god den også, ikke opplevd at ungen har blitt våt eller klam 😊 Stormberg og refleks har rimelige fleece klær som er ok.. 

Til en ettåring ville jeg hatt en lue med knyting iallfall sånn at den holder seg på plass, kjekt med flere i ulike tykkelser og en som er litt vindtett..

ellers er vel Regnvotter og noen par strikka votter kjekt å ha når det går mot vår. Evt Bare spør i barnehagen hva de foretrekker? 

Skrevet

Bare for å nevne det, får heldigvis sjeldent klager, i bhg har vi hengende
1 fleecedress + fleecehals
1 ulldress
2 par ullsokker - TYKKE
Skiftetøy (dvs bomullstøy. Body+bukse+sokker)
Vindtett lue
Stonz (går ikke)
Vanntett vinterdress
1 regndress
1 par vintervotter 
Ullvotter
Regnvotter

Og det holder for oss i hvert fall :)

Anonymkode: c8e96...606

Skrevet

Avhengig av hvor i landet du bor, så er det ikke sikkert du trenger vårklær. Noen ganger går vi automatisk fra vinterklær til sommerklær. Ville ventet litt og sett været an før jeg kjøpte nye klær du kanskje ikke får bruk for. 

Anonymkode: abc12...833

Skrevet

Jeg bruker mye Reima til det minste, syns komfort er viktig. Mange stive parkdresser der ute.

Så til min ettåring blir det:

Parkdress(Reimatec vannsøyle 15000)

Hel fleecedress(fra Reima som evt kan festes i parkdressen)

Tynn ulldress(hvertfall første del av våren)

Tynn ullue

Bomullslue(vindtett)

Regnvotter med og uten(fleece)

Tynne ullvotter

Tynne og tykke ullsokker

Todelt regndress(kunne godt brukt bare reimatecdressen for min del, men de ansatte klarer ikke å skjønne at den er vanntett nok)

Min går ikke enda, men går utifra han gjør det til våren så da blir det (muligens)overgangssko(Goretex)  og gummistøvler.

Anonymkode: 907f2...10d

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker mye Reima til det minste, syns komfort er viktig. Mange stive parkdresser der ute.

Så til min ettåring blir det:

Parkdress(Reimatec vannsøyle 15000)

Hel fleecedress(fra Reima som evt kan festes i parkdressen)

Tynn ulldress(hvertfall første del av våren)

Tynn ullue

Bomullslue(vindtett)

Regnvotter med og uten(fleece)

Tynne ullvotter

Tynne og tykke ullsokker

Todelt regndress(kunne godt brukt bare reimatecdressen for min del, men de ansatte klarer ikke å skjønne at den er vanntett nok)

Min går ikke enda, men går utifra han gjør det til våren så da blir det (muligens)overgangssko(Goretex)  og gummistøvler.

Har du link til parkdressen? :)

Skrevet
15 timer siden, hobbykokken skrev:

Har du link til parkdressen? :)

Jeg kjøpte den på salg i fjor, så vet ikke om den er få tak i lenger. Men Reima bruker å ha flere dresser med 12-15000 vannsøyle.

Dårlig med vårdresser i Reima sin nettbutikk ser jeg, men på petterpia.com er der litt og flere av de har vannsøyle 15000

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte den på salg i fjor, så vet ikke om den er få tak i lenger. Men Reima bruker å ha flere dresser med 12-15000 vannsøyle.

Dårlig med vårdresser i Reima sin nettbutikk ser jeg, men på petterpia.com er der litt og flere av de har vannsøyle 15000

Jeg har et par soft shell dresser liggende som jeg har fått tak i på salg.  Er det det samme som parkdress eller trenger jeg parkdress å? Jeg har en vindfleece dress og to softshell  (prøver å ha dobbeltopp av utetøy siden vi er friluftsfolk og han går i utebhg) bør jeg ha en vindfleece til og to parkdresser?  Har du noe erfaring med Skogstad?  Og er det i luer å sånn. . Er det bomullslue jeg burde kjøpe? Vi bor på østlandet 

Skrevet
4 timer siden, hobbykokken skrev:

Jeg har et par soft shell dresser liggende som jeg har fått tak i på salg.  Er det det samme som parkdress eller trenger jeg parkdress å? Jeg har en vindfleece dress og to softshell  (prøver å ha dobbeltopp av utetøy siden vi er friluftsfolk og han går i utebhg) bør jeg ha en vindfleece til og to parkdresser?  Har du noe erfaring med Skogstad?  Og er det i luer å sånn. . Er det bomullslue jeg burde kjøpe? Vi bor på østlandet 

Softshell går helt fint å bruke som parkdress for en ettåring. Vurderer å kjøpe en selv også. Jeg syns også det er greit å ha dobbelt opp så man slipper å ta med hjem hele tiden.

Vindfleecedress ser jeg ikke helt vitsen med, fleece blir jo gjerne brukt som mellomlag, som utedress blir den fort upraktisk(dvs fort skitten). Hadde heller gått for et todelt fleecesett da, så kan jakka brukes alene utover våren/sommeren, større behov for det syns jeg.

Skogstad har jeg lite erfaring med har ikke vært så begeistret for produktene deres (de er bla veldig dårlig på å merke hvilken vannsøyle produktene har).

De to eldste barna mine har hatt vinterjakke som de har fått i gave, men sånn ellers har vi ikke hatt noen Skogstadprodukter.

Skrevet

Hei igjen. Har nå kikka på miniature vårdress. Noen som har noen erfaringer med denne? 

Skrevet

Barn som er så unge kan bruke vintertøy ute lengre, de er mindre mobile og blir ikke like lett varme i trøya som de eldre. Jeg ville heller latt barna ha vinterdress og fleece-sett i barnehagen så kan barnet ha på strømperbukser, fleece og dress på kalde dager og bare bomullsstrømpebukser under på mildere dager. På ennå mildere dager er det regntøy som ofte gjelder.

Vi har variert mellom en dress fra playtech kjøpt på name it, vanntett med tyyyynt fôr, regntøy i to deler og vinterdress. Sammen med litt variert ull og fleece til eventuelle mellomlag, gummistøvler, joggesko og støvler med fôr i (typ sherrox) og diverse luer og votter så har de stort sett alt de trenger. 

Om barnet ikke begynner i barnehagen ennå, så gå for en tynnere vanntett dress sammen med mellomlag. Mange barnehager foretrekker fleece i to deler over hele dresser fordi det gjør skift og variasjon lettere enn fleecedress som lag nr to. 

Anonymkode: 3d57a...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...