Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på Yasmin i 1,5 år. I hele denne perioden har jeg alltid fått bortfallsblødning mens jeg fremdeles har 2-3 hormonpiller igjen, altså før jeg i det hele tatt begynner på sukkerpillene. I "bruksanvisningen" står det at man skal få blødningen 2-3 dager -etter- man har begynt på sukkerpillene. Jeg er altså Unormal. 

Nå har vi begynt å prøve, og jeg tok den siste hormonpillen mandag 16.01. Jeg fikk bortfallsblødning fredag 13.01. 

Jeg vet det kan ta en stund å få tilbake en normal syklus. Men når kan jeg egentlig forvente å få første eggløsning og ordentlige menstruasjon igjen? 

Når man skal telle hvor lang syklusen varer, hva skal jeg gå etter i mitt tilfelle? Eller er det ikke noe å telle? Bortfallsblødningen er jo ikke en menstruasjon som sådann, så det blir kanskje feil å ta utgangspunkt i første blødedag der?

Jeg har aldri hatt noe særlig til eggløsningssymptomer, og aldri lagt merke til når den kommer. Så jeg er redd jeg ikke kommer til å oppdage om jeg har eggløsning i det hele tatt. 

Jeg er 35 år gammel, så jeg har ikke kjempegod tid på meg... 

Anonymkode: 7d45a...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forvente første(andre) blødning 4-20 uker etter at du har sluttet. Du teller syklus fra blødningen som kommer etter at du har sluttet. Altså ikke den som kommer på brettet, men den etter. For min del kom denne 4 uker etter på dagen. Om du ikke har fått tilbærmet normal syklus ettter 6 mnd går du til legen. 

Anonymkode: 05f09...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...