AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #1 Skrevet 2. februar 2017 Hei! Jeg har et barn og er selvsagt ubeskrivelig takknemlig og lykkelig for det. Så vet jeg egentlig ikke har noe grunn til å klage når jeg er så privilegert. Men hadde alltid sett for meg at jeg skulle ha flere barn, drømmer om 3. Har nå prøvd på nummer to i ca 2,5 år. Hatt en SA i denne perioden og begynner å bli rimelig frustrert. Innser at det er ingen selvfølge å få barn og redd jeg ikke kan få flere. Nr 1 satt med en gang, så ble litt overrasket over at det skulle bli så utfordrende.. Begynner å bli rimelig slitsomt mentalt da jeg føler jeg har blitt ganske obsessed av å bli gravid og alle katastrofetanker som følger med. Vet jeg bør være fornøyd med det jeg har og jeg vet jeg er heldig, men skulle så gjerne gitt barnet søsken og opplevd å bli mamma for flere barn da det for meg ikke finnes noen større lykke i livet Spør her inne siden dere sikkert har mye erfaring på området. Går regelmessig til gynekolog ca 1 gang i året. Koster ca 1600 kr gangen, noe som er helt innafor når det er en årlig greie.. Men innser jo at det fort kan bli dyrt om en skal gå til utredning, flere tidlige UL om en blir gravid igjen og mister.. Er det mulig å få henvisning til Gyn hos fastlegen som er billigere? Eller hvordan går en frem? Anonymkode: aaa87...9fd
mortilen Skrevet 2. februar 2017 #2 Skrevet 2. februar 2017 Første jeg ville gjort var å dra til legen ettersom du har vært aktiv prøver så lenge. Legen kan henvise deg til utredning. Du kan såklart gå privat, men det vil såklart koste mer. Jeg mener du bør helt klart få henvisning fra legen 😊
prover87 Skrevet 2. februar 2017 #3 Skrevet 2. februar 2017 Gå til fastlegen. H*n vil definitivt henvise deg videre til gynekolog. Du vil da bli henvist til en som har avtale med det offentlig. Det er da en egenandel på ca 350kr (dette inngår i frikortgrunnlaget, så hvis du går flere ganger så kommer du nok over frikortgrunnlaget som er ca 2000kr per kalenderår og resten blir betalt av det offentlige).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå