AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Hei! Håper det er noen her med peiling som kan svare meg! Jeg har muligens fått meg ny jobb, noe som betyr at jeg må si opp hos min nåværende arbeidsgiver. I arbeidskontrakten står det ingenting om oppsigelsestid. Er det noen som vet hva slags regler som gjelder da? Er det 1 mnd? Eller er det ingen oppsigelsestid i det hele tatt? Anonymkode: 88f87...532
Lauge Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Det vanlige er 3mnd gjeldende fra 1. den påløpende måneden. Men sjekk med bedriften din hvis ikke det står noe i kontrakten. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Skal jeg bare spørre: hvordan er oppsigelsestiden her?? Sånn ut av det blå.😂 Bedriften er veldig veldig liten, vi er 6 stk Anonymkode: 88f87...532
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Ikke spør før du har skrevet under kontrakten hos den nye jobben. Ta som utgangspunkt at du har 3 mnd oppsigelsestid når du snakker med din nye arbeidsgiver. Så kan du si ifra at du kommer til å levere din oppsigelse, og spørre når du kan få gå. Mange lar deg gå før det har gått 3 mnd, om du ber om det. Anonymkode: d55e9...229
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 TS her. Har funnet ut at i følge arbeidstilsynet er det 1 mnd oppsigelse når det ikke er spesifisert noe i kontrakten. 3 mnd oppsigelse er kun vanlig der det er spesifisert eller i spesielle tilfeller, for eksempel at arbeidstaker har vært ansatt i veldig mange år. Type 10år. Anonymkode: 88f87...532 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Har funnet ut at i følge arbeidstilsynet er det 1 mnd oppsigelse når det ikke er spesifisert noe i kontrakten. 3 mnd oppsigelse er kun vanlig der det er spesifisert eller i spesielle tilfeller, for eksempel at arbeidstaker har vært ansatt i veldig mange år. Type 10år. Anonymkode: 88f87...532 Dette stemmer. Se arbeidsmiljøloven. Anonymkode: c99b4...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå