Gå til innhold

Jenter som ikke liker sex?

Fremhevede innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

Jeg har hatt en rundt 25-30 sexpartnere bak meg, og med unntak av noen dårlige fyllekuler har jeg hatt fantastisk sex med samtlige og fått MEGET gode tilbakemeldinger fra veldig mange, at jeg er den beste de har hatt osv.. osv.. Jeg er veldig engasjert i dette tema og har snakket mye med mange, lest mye i bøker, forum osv.. Jeg hadde rett og slett ganske god selvtillit på området..

Helt til jeg møtte jenta i mitt liv.. ALT funker, bortsett fra sexen, føler vi matcher HELT på tryne. Hun er veldig uengasjert, eneste gangene hun lager noe lyd overhodet er når jeg får henne til å komme med oralsex. Føler ikke hun er tent eller liker sex noe særlig utenom akkurat oralsex, det digger hun. Virker som hun har sex (penetrering) kun fordi hun føler hun "må".

Første 2 ukene hadde vi bra sex, da var det sikkert spennende fordi jeg var en ny osv.. Etter 3-4 uker allerede dabbet det av. Jeg vet at hun elsker meg, vi planlegger framtiden sammen og hun har allerede lyst på baby (vært sammen i 1 år), og har det som sagt perfekt ellers.

Men dette frustrerer meg utrolig mye og jeg må innrømme at lysten på andre jenter begynner å komme frem (jeg ville ALDRI vært utro).

Føler dette er så jævlig typisk min flaks, den eneste av 30 jenter jeg har dårlig sex med er jenta jeg vil ha resten av livet..

Er det jenter som rett og slett ikke syns sex er noe godt? Har prøvd å snakke med henne om det, hun skjønner ikke problemstillingen og sier bare "jeg er vel bare ikke den kåte typen". Og prøver gjerne vri på det "syns du ikke jeg er bra i senga?".

Merker dette begynner gå ut over min lyst også. Tidligere når jeg lå inntil ei naken jente fikk jeg stå før jeg rakk komme under dyna, nå er jeg så lite vant til seksuell aktivitet i senga at det skjer sjelden. Er rett og slett vant til å ikke ha sex. På det "verste" kan vi ha sex så lite som 3-4 ganger i mnd. Vil tro dette er ganske under normalen da jeg er 23 og hun 21..

For noen uker siden var vi på hotell 1 helg, og hadde ikke sex en eneste gang.. Ikke noen spesiell grunn, hun ville bare aldri..

Dette begynner plage meg mer og mer for hver mnd som går, og hun blir mer og mer lei for hver gang jeg prøver få en diskusjon om saken "ahh.. begynner du med dette nå igjen?" "jeg orker ikke ta denne diskusjonen nå!"

Jeg slår selvsagt ikke opp med med henne kun pga. dette når vi har det så sinnsykt bra ellers. Så vet ikke helt hva jeg kan gjøre her..

Noen tips? Kommentarer? Noen som kanskje er i samme situasjon som meg eller henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun vært sexuelt aktiv før deg? For mange jenter tar det en stund før de får et godt sexliv, og å finne ut hva som er godt, og hva som ikke er det, kan være vanskelig. Det kan tenkes at hun trenger klitorisk stimulans itillegg for at selve samleiet skal være godt. mange jenter klarer ikke oppnå orgasme uten klitorisk stimulans. Kanskje du skulle bruke fingrene litt, eller kjøpt en slik klitorisvibrator som du trer på fingen, så kan denne benyttes under selve akten.

Skrevet

Jeg forstår at dette er frustrerende for deg. Sex inngår som en brikke i et forhold, og er en naturlig del. Dersom jeg var deg, ville jeg satt meg ned å snakket med henne igjen. Prøvd å komme fram til hva som er grunenn til hennes ikkelyst - har det bare med at hun ikke liker sex? Eller er hun kanskje stressa eller lignende? Hvordan var det i de andre forholdene hun (evt.) har vært involvert i? Kommunikasjon er nøkkelordet her. :)

Lykke til!

Gjest fortviler
Skrevet

Hun har vel hatt en ca. 10 stk før meg. Og jeg VET hun har hatt bra sex, dette avfeier hun med at hun ikke hadde noe fast forhold og syns sex var spennende fordi hun hadde det så sjelden og at det hadde vært slik det er nå med dem også. Mulig hun sier det bare for å ikke såre meg. Men med tanke på at vi hadde så bra sex i begynnelsen tror jeg faktisk på henne.

Det er ikke bare selve akten, det går på hennes grenerelle tenning og lyst på sex. For å ta et eksempel, et av mine tidligere "seriøse" forhold ble vi begge gal i hodet av mensen eller andre grunner som holdt oss "borte" fra sex. Føler at det kan gå 3 mnd`er uten at dama mi nå får samme følelsen- Det bryr henne svært lite å ikke ha sex på lenge. Og hun har sagt rett ut at hun ikke har behov for sex hver dag osv..

Skrevet

Sexlysten til forskj mennesker er veldig forskjellig. Men det du sier med at hunhelst tenner på "spennende og ny" sex kan nok ha sannhet i seg. Jeg kjenner flere jenter som har det sånn.

Kan også være at hun får mindre sexlyst av p-piller/hormonell prevensjon. Det kan føre til mindre sexlyst. jeg merker det faktisk selv. Etter at jeg sluttet med p-piller og gikk over til pearly er sexlysten større.

Skrevet
Kan også være at hun får mindre sexlyst av p-piller/hormonell prevensjon. Det kan føre til mindre sexlyst. jeg merker det faktisk selv. Etter at jeg sluttet med p-piller og gikk over til pearly er sexlysten større.

Det er også meget mulig. "Lider" av det selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gå over til pearly? Hva er det da? :klø:

Skrevet

Naturlig prevansjon - PFC- små datamaskiner som måler temperatu og finner de usikre dagene rundt eggløsning. Fungerer som ei vekkerklokke som ringer og vekker deg om morgenen. Da stikker du sonden under tunga og måler (tar ca 40 sek), og utifra målingen får du dagens status. Rødt (kan bli gravid) eller grønt(kan ha sex) Når jeg får rødt bruker vi kondom. Etter du har gått på Pearlyen en stund har du gjenomsnittlig 6-7 røde dager i md. Veldig grei prevansjon, like sikker som pilla og helt uten bivirkninger :) Du kan lese mer her

:)

Skrevet

Er du meg....?

Jeg kjenner meg fantastisk godt igjen i det du sier. Har hatt det slik i 7 år, og det har vel gått til det punkt at vi ikke har lyst på hverandre lenger. Allikevel elsker vi hverandre og vi har en herlig unge sammen.

Jeg vet ikke hva jeg skal bidra med annet enn å si at jeg er i samme båt. Det startet egentlig ganske bra, men etter noen måneder begynte frekvensen å dale. Jeg er veldig seksuell av meg, så det er mulig det skremte henne litt. Gradvis ble det sjeldnere og sjeldnere, og når jeg tok det opp, var det mas. Jeg forsøkte alt: romantikk, den litt mer direkte metoden, leketøy, forslag, hjalp til mer hjemme, var oppmuntrende og tålmodig. Men alt jeg så var ryggen hennes i senga.

Dette har tært på oss begge, selvsagt. Det er ikke noe godt å visne bort seksuelt, men skulle jeg beholde forholdet og kunne se ungen min hver dag, var det nødvendig.

Ja, jeg burde nok ha brutt ut ettersom sex betyr så mye for meg, men når hun ble gravid så skjønte jeg at jeg måtte bli. Angrer ikke. Guttungen vår er helt herlig og betyr alt for meg.

Det blir mye håndarbeide, for å si det slik...

Jeg tror det hele kommer an på hvor mye man er villig til å ofre, rett og slett. Min første kommentar da jeg så innlegget var "LØP", men jeg vet jo det ikke er så greit. Er du villig til å jobbe med problemene i lang tid fremover, og villig til å visne, nettopp fordi du er så glad i henne, så synes jeg du skal gjøre det. Bare vær klar over at disse problemene ikke forsvinner av seg selv, og at det kan ta lang tid om hun ikke er villig til å jobbe med det. Prøv å få henne med til sexolog eller lignende, da har man kanskje en sjanse til å finne kjernen til problemet.

Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg bedre enn for oss! :)

Skrevet

Jeg sier som Kevin - søk hjelp.

Det kan kanskje virke litt "rart", men det er ikke riktig at den ene parten skal "finne seg i" å leve uten noe av det h*n finner viktigst i livet. Gå til sexolog, samlivsterapeut, eller kjøp en selvhjelpsbok og sett i gang med arbeidet sammen.

Det vil i lengden bli fryktelig smertefullt for deg å vente på henne og jeg regner med at hun vil bli utrygg også av å ane ditt utilfredsstilte behov...

Jeg syns det er flott at du er så sikker på at det er henne du vil ha og at du øsnker å satse på henne. Da er det verdt å jobbe med det seksuelle også, for det er et viktig aspekt i et samliv.

PS:

Ta med i betraktningen at hun er ung og at hun kanskje ikke har opplevd den helt store lysten i forbindelse med sex enda. Jeg fikk ikke skikeklige orgasmer under samleie før jeg var over 25 - og har bare fått det bedre og bedre med årene :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Du tror ikke problemet kan ligge hos deg da.

Du har ikke hatt langvarige forhold, slik jeg forsto det.

Alle 30 kvinnene har sagt du er god i sengen. Det samme med dama de den første tiden.

Min mening er at de mennene som har hatt mest sex med foskjellige damer er "dårlige" i sengen på sikt.

De tror de er sååå gode forde de har hatt seg til med så mange kvinner. Men så er det helt motsatt.

En partner som har hatt lite eller ingen sex kan ofte være bedre. Fordi da lærer en sammen og utforsker sammen og kjører ikke bare på fordi en tror det er det den andre liker.

Kanskje er du for direkte med for lite forspiel, eventuelt forventer og ha sex med hver kosing.

Skrevet

Dette er jo helt individuelt. Det kommer an på hvordan den felles seksuelle kommunikasjon fungerer. Man kan ikke si at de som har hatt mange partnere er bedre enn de som har hatt få partnere eller omvendt. Det kommer an på akkurat det individet man er med i øyeblikket. Hvordan fungerer kjemi, hvor flinke er dere til å fange opp hverandres signaler?

Regelen er jo ganske enkel. Trening gjør mester. Jo mer sex man har, desto større sjanse har man til å få den ærverdige tittelen "god i senga". Noen er naturtalenter, mens andre må jobbe for det. Men det å ha mye sex betyr ikke at man må ha hatt mange partnere. Har man en fast partner, er jo det god trening det også. Et samleie med fast partner teller like mye som et samleie med ei ny jente/gutt. En som har hatt flere partnere burde dog ha en bedre forutsetning for å lese forskjellige signaler enn en som kun har hatt en fast, men det er selvsagt unntak.

Gjest Fortvilet
Skrevet
Heisann!

Du tror ikke problemet kan ligge hos deg da.

Du har ikke hatt langvarige forhold, slik jeg forsto det.

Alle 30 kvinnene har sagt du er god i sengen. Det samme med dama de den første tiden.

Min mening er at de mennene som har hatt mest sex med foskjellige damer er "dårlige" i sengen på sikt.

De tror de er sååå gode forde de har hatt seg til med så mange kvinner. Men så er det helt motsatt.

En partner som har hatt lite eller ingen sex kan ofte være bedre. Fordi da lærer en sammen og utforsker sammen og kjører ikke bare på fordi en tror det er det den andre liker.

Kanskje er du for direkte med for lite forspiel, eventuelt forventer og ha sex med hver kosing.

Jeg har et 3 år langt forhold bak meg der sexen var helt nydelig. Og vet nok hvordan jeg skal te meg i forhold til dama. Og nei, jeg maser ikke hver kveld, gjorde det en stund, men til slutt droppa jeg det da det bare endte med en sint og kald rygg hver kveld. Nå prøver jeg å bruke situasjonene der hun virker noe villig. Men som regel ryker det etter noen minutter også.

Hvis jeg bare foreslo å søke hjelp i form av sexolog e.l ville hun eksplodert. Hun klikka bare jeg kjøpte noe naturlige piller som skulle gi økt sexlyst.

Tenkte jeg skulle prøve å ikke gjøre NOE som helst, se om hun kanskje kommer til meg til slutt. Men blir vel bråk da også om jeg ikke tar feil..

Gjest Anonymous
Skrevet

Men snakker dere om det da? Utover at "du vil ikke ha sex/du maser så mye"?

Det er sikkert noen som har liten sexlyst, men når det gjelder å opprettholde et godt sexliv hjelper det mye om det psykiske er i orden. Det kan ha bakenforliggende årsaker, eller det kan være små enkle ting som at hun ikke tør å si til deg hvordan hun vl at ting skal gjøres. Kanskje. ellers er det sikkert noen jenter som bruker sex og vår fordelaktige kontroll over dette som et slags maktmiddel, eller for å "teste" den andre...

Kanskje hun bare ikke er klar over at man ikke alltid er tent idet gutten begynner å ta initiativ? For min egen del har jeg blitt flinkere til å "være med på leken" når kjæresten vil, såframt jeg ikke er skikkelig trøtt eller har en annen god grunn. Tenner jo nesten alltid etter hvert, da:)

Skrevet

Det virker på meg som dere har helt forskjellig sexbehov. Ikke noe galt i det, men det er vel kanskje ikke riktig at det er du som må tilpasse deg hennes behov hele tiden.

Det at hun allerede etter ett år, ikke vil ta tak i problemet og heller ikke snakke om det synes jeg ikke virker bra. Når dette er et problem i forholdet, bør det snakkes om og løses i fellesskap.

Dette problemet blir antagelig ikke mindre med tiden, sannsynligheten for at du blir mer og mer frustrert er stor.

Før dere får barn, og dere blir enda tettere bundet sammen, bør dere nok prøve å finne løsning på problemet. Og du må tenke på om du orker å leve med å ikke bli møtt på det seksuelle området i forholdet ditt.

I Aftenposten har dette temaet blitt tatt opp i det siste:http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...ticle921020.ece

Sitat fra Sissel Gran i Aftenposten som jeg synes er viktig:

"Skal to parter være lykkelige sammen over tid, må ingen av partene sky noe middel for å finne ut av knuter og fastlåste mønstre. Å forlange at den ene skal slå seg til ro med noe som plager henne eller ham dag og natt er brutalt. Å gå til lege, snakke med en terapeut, åpne seg, granske seg selv og bestrebe seg på å komme den andre i møte så langt man evner, er et minimum av hva vi kan forvente av hverandre. Å si "vet ikke" eller "vil ikke, kan ikke" er ikke godt nok."

Gjest been there
Skrevet

Jeg er mann, 32, et par lengre forhold bak meg, kjenner meg igjen i det du skriver så alt for godt !!

Nå er jeg alene ! Dette holdt jeg rett og slett ikke ut.

Jeg lurer på...er du HELT sikker på om hun virkelig ELSKER deg ??

Mulig et rart spørsmål etter alt hva du har skrevet, men jeg undrer ..erfaringsmessig..faktisk på det !

Selv om dere planlegger fremtiden sammen, barn osv. er det ikke egentlig helt sikkert hun-i innerste tankegangen sin- virkelig ønsker dette med DEG.

Kan bare bli spekulasjoner fra meg dette, men jeg hadde-slik jeg leser mellom linjene her- faktisk seriøst kommet meg vekk fra henne, selv om hun er din "ALT".

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg er mann, 32, et par lengre forhold bak meg, kjenner meg igjen i det du skriver så alt for godt !!

Nå er jeg alene ! Dette holdt jeg rett og slett ikke ut.

Jeg lurer på...er du HELT sikker på om hun virkelig ELSKER deg ??

Mulig et rart spørsmål etter alt hva du har skrevet, men jeg undrer ..erfaringsmessig..faktisk på det !

Selv om dere planlegger fremtiden sammen, barn osv. er det ikke egentlig helt sikkert hun-i innerste tankegangen sin- virkelig ønsker dette med DEG.

Kan bare bli spekulasjoner fra meg dette, men jeg hadde-slik jeg leser mellom linjene her- faktisk seriøst kommet meg vekk fra henne, selv om hun er din "ALT".

Jeg elsker kjæresten min over alt på jord, men jeg kjeder meg rett og slett i sengen. Så min sexlyst har bare krasjlandet, etter flere år med sex på "mine" premisser. Det kan høres ut som en selvmotsigelse, men saken er den at på grunn av at han var uerfaren har han lært seg til at det er jeg som skal ha kontrollen. Og da jeg tenner på menn som vet hva de vil ha og hvordan de vil ha det, så.. Jupp, drit situasjon. Man kan ikke "lære" noen å ta kontrollen og være leken og trygg i sengen. De gangene jeg har ytret at jeg liker å bli kontrollert, oser det skuespill så lang vei at jeg mister lysten HELT.

Men jeg elsker ham. Og kommer nok til å leve resten av livet mitt med ham. Men for å være helt helt helt ærlig, så savner jeg den lekne sexen fra når jeg var singel.

Men elsker ham, DET gjør jeg.

Skrevet

Jeg kan tenke meg typen din er veldig fornøyd med å bli dominert, akkurat som veldig mange jenter også føler det. Det å gi seg helt hen og bare nyte. For ham er det kanskje den sikreste måten, ettersom han kanskje føler seg klossete og usikker om han skal prøve seg frem selv. Dette er en barriere han er nødt til å bryte, og du er nødt til å gjøre det sammen med ham. Ettersom du ikke er fornøyd, vil dette problemet muligens forsterkes senere.

Ok, det virker kanskje som opplagt skuespill fra han sin side nå, men la ham heller holde på. Han er kanskje veldig usikker og gjør seg til litt ekstra av den grunn. Vis ham hvordan du vil at han skal ta deg. Til slutt bør han skjønne det, og dersom du oppmuntrer på veien, kan det hende usikkerheten slipper, og han slapper av nok til å kunne ta kontrollen innimellom.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...