Gå til innhold

Steingulv??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ok, er nok litt impulsiv nå:

Skal pusse opp et gammelt hus som vi har kjøpt og fikk rett og slett en ide: hvorfor ikke ha steingulv i stua? Sånn ubehandlet gråsteinaktig greie. Det er sikkert skifer jeg tenker på?

Har ganske stor stue så jeg skal ha en del av gulvet i det originale tregulvet som er under lag med gamle gulvbelegg. Det blir nok snakk om ca. 20 kvadratmeter med steingulv.

Men lurer jo litt på om noen kjenner til steingulv? Om det er rådyrt, upraktisk etc.

Har bare tenkt på dette i ca en halv time så jeg trenger litt praktiske råd :roll:

hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm....Ella klarer ikke å logge seg inn på normalt vis :roll: Hvorfor står det "Gjest" når hun er logget inn?

merkelig...

Ella :o

klarte det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enigma

Stein er kaldt og hardt å gå på. Det anbefales gulvvarme der man har steingulv. Mulig det også er litt mindre lett å holde rent enn en glatt overflate.

Selv lurer jeg på om det istedet finnes gulv-laminat som har steimønster. Laminat er jo ikke treverk, bare plater med fotografier på. Tenkte å bruke det i yttergangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst å holde rent... på en enkel måte i alle fall.

MEN det finnes fliser som ser ut som skifer. Det er lett å holde rent. Finnes i mange størrelser og er ikke så ruglete som vanlig skifer.

Smart med gulvvarme i slike gulv ja, men noen løse tepper kan også gjøre mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi la ned Indisk skifer på kjøkkenet når vi utvidet der....og det ble knallbra!!!

Men man må nesten ha varmekabler under da for ellers blir det iskaldt å gå på!

Å holde det og å vaske er lett som bare det! etter at det var lagt smurte vi hele gulvet med noe som heter Porefyll. da blir det veldig enkelt å vaske. Og denne behandlingen gjøres bare engang i blant! Nå er det ett år siden vi smurte det, og det trenger fremdeles ikke et nytt strøk!

Nå planlegger vi å kanskje ta opp den slitte parketten på stua og legge ned den samme skiferen der!

Lykke til :wink:

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...