Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som merker forskjell på huden når dere tar tran?

Anonymkode: c05b6...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noen som merker forskjell på huden når dere tar tran?

Jeg tar ikke tran men spiser mye makrell i tomat. Merker ikke forskjell da jeg har spist det alltid. Men er ikke mye plaget med hverken kviser eller rynker

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg tar ikke tran men spiser mye makrell i tomat. Merker ikke forskjell da jeg har spist det alltid. Men er ikke mye plaget med hverken kviser eller rynker

Hvor mye makrell i tomat er det snakk om da? Jeg spiser en del fet fisk, nesten hver dag minimum 60g, men synes ikke det hjelper.

Skrevet

Jeg har litt tørr hud og merker stor forskjell når jeg tar tran. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye makrell i tomat er det snakk om da? Jeg spiser en del fet fisk, nesten hver dag minimum 60g, men synes ikke det hjelper.

Vet ikke hvor mye. Kanskje på brødskiva ca to ganger or dag. Tenker en skive er som en skje tran?? Men jeg tenker spiser du mye fet fisk så blir jo det det samme som å ta tran trodde jeg?

Skrevet
3 minutter siden, antbug skrev:

Jeg har litt tørr hud og merker stor forskjell når jeg tar tran. 

Husker du ca hvor lang tid det tok før du så endringene?

Skrevet

Selvsagt får du finere hud av tran. Dette er vitenskapelig bevist. Men du får ikke bedre hud av å spise det (å spise tran er bevisst til hjelp for nøyaktig ingenting. Norske myndigheter anbefaler deg å ta tran enkelt og greit fordi norske bedrifter produserer tran ibøttevis. Og bedrifter = arbeidsplasser + skatt.)

Du får bedre hud av å smøre fiskefett direkte på huden. Så du må finne tran inneholdende ekte fiskefett. Eller enklere: bare kjøpe krem med fiskeomega i. De finnes.

Du vil derimot få bedre hud av å øke fettinntaket, dersom dette fra før er usunt lavt. Og du vil få bedre hud av å øke inntaket av vitamin d, igjen: dersom du fra før får i deg for lite. Dersom du per nå får i deg nok så hjelper ingen av delene. :vetikke: 

Tran innvorteser bortkastede penger. Mennesker tar det ikke opp i tarmen. 

Anonymkode: 0628f...375

Skrevet
5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Vet ikke hvor mye. Kanskje på brødskiva ca to ganger or dag. Tenker en skive er som en skje tran?? Men jeg tenker spiser du mye fet fisk så blir jo det det samme som å ta tran trodde jeg?

Det er vel en del mindre i et par skiver med makrell i tomat, samt mye mindre D, E og A-vitamin som også skal være bra for huden.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en del mindre i et par skiver med makrell i tomat, samt mye mindre D, E og A-vitamin som også skal være bra for huden.

Mindre enn i en liten spiseskje med tran?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt får du finere hud av tran. Dette er vitenskapelig bevist. Men du får ikke bedre hud av å spise det (å spise tran er bevisst til hjelp for nøyaktig ingenting. Norske myndigheter anbefaler deg å ta tran enkelt og greit fordi norske bedrifter produserer tran ibøttevis. Og bedrifter = arbeidsplasser + skatt.)

Du får bedre hud av å smøre fiskefett direkte på huden. Så du må finne tran inneholdende ekte fiskefett. Eller enklere: bare kjøpe krem med fiskeomega i. De finnes.

Du vil derimot få bedre hud av å øke fettinntaket, dersom dette fra før er usunt lavt. Og du vil få bedre hud av å øke inntaket av vitamin d, igjen: dersom du fra før får i deg for lite. Dersom du per nå får i deg nok så hjelper ingen av delene. :vetikke: 

Tran innvorteser bortkastede penger. Mennesker tar det ikke opp i tarmen

Har du noen kilder på det der?

Jeg tester ut tran nå, får se om det fungerer, har ingen vitaminmangler.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke nok å smøre kun på utsiden. Det er jo som å si at det er tull å drikke vann for hudrn sin del men at du skal smøre det på huden

Skrevet
9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Mindre enn i en liten spiseskje med tran?

tran inneholder pr 26g omega 3 pr 100g

makrell i tomat 4,63 g pr 100g

en skive med makrell i tomat er ca 25g om du ikke legger på en hel 110g boks

Skrevet

tran inneholder pr 26g omega 3 pr 100g

makrell i tomat 4,63 g pr 100g

en skive med makrell i tomat er ca 25g om du ikke legger på en hel 110g boks

Er det hele boksen?

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Er det hele boksen?

Ja, sånn liten boks/middels boks.

1 spiseskje tran gir 24 mikrogram, 150 gram fet fisk cirka 15 mikrogram

Skrevet

Nei sorry, det var D-Vitamin det hehe

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søren og. Betyr dette at jeg må begynne med tran? Eww jeg hater tran. Men man tar jo som oftest en skje tran. Om man spiser like mye makrell eller annen fisk hver dag i tisvarende dose da må det jo gå bra. Og fisk er jo godt så kunne gjerne spist mer av det. Gjør liksom ikke noe å spise fisk flere ganger på rn dag. Smaker bedre enn den ene skjea

Endret av Maleficenta
Skrevet

Du får ikke bedre hud av tran (vitamin D), men du får bedre hud av vitamin A, B3, C, E og K. 

Anonymkode: 2fcc5...acb

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min fikk jo bukt på problemet med lav d-vit da han begynte med tran hver dag, så ren svindel er det nok ikke. 

Anonymkode: 1dabb...f8f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Søren og. Betyr dette at jeg må begynne med tran? Eww jeg hater tran. Men man tar jo som oftest en skje tran. Om man spiser like mye makrell eller annen fisk hver dag i tisvarende dose da må det jo gå bra. Og fisk er jo godt så kunne gjerne spist mer av det. Gjør liksom ikke noe å spise fisk flere ganger på rn dag. Smaker bedre enn den ene skjea

En spiseskje Möllers Tran inneholder 1,2 gram omega-3. Tilsvarende mengde finner du i rundt 100 gram laks eller 120 gram sild. makrell i tomat inneholder mindre omega 3 enn i laks og sild. Du kan regne på det :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke bedre hud av tran (vitamin D), men du får bedre hud av vitamin A, B3, C, E og K. 

Anonymkode: 2fcc5...acb

Men er ikke alle disse vitaminene i tran? Hjelper det å ta sanasol? Er disse vitaminene i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...