AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Leser på nett hvordan folk vasker klærne sine, og får litt sjokk over å lese at noen faktisk vasker det meste på 90 grader, det gjør jeg bare noen få ganger i året på håndklær og sengetøy (Har hørt at de skal vaskes på 60 grader til vanlig?) Noen som sier at "vanlige klær" ikke blir rene på 30 grader, har prøvd å vaske vanlige klær på både 30, 40 og 60 og har ikke merket noen annen forskjell enn at klærne blir mer slitte om jeg da vasker de på 60. Hva vasker dere deres vanlige klær på, altså klær du bruker til hverdags? Bør de helst vaskes på 40? (Tenker da også at klærne ikke har fått noen flekker/skitt på seg osv) Anonymkode: 3c27f...e25
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Du vil ikke kunne føle eller se om det blir sittende igjen bakterier. Undertøy og det man svetter mye i bør vaskes på minst 60 grader, Sengetøy tåler det meste så det vasker jeg på 85. Anonymkode: 32b9c...077
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Bakterier? Hvor mange blir syke av å ha på seg klær, eller sove en sengetrekk, som er vasket på for lav temperatur? Jeg vasker klærne basert på anbefalt temperatur på merkelappen. En del av mitt undertøy går derfor på 40grader. Er syk 1-2 ganger i året, forkjølelse jeg ikke mistenker at er spredd via trusene mine Anonymkode: 831ff...001 1
C-girl Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Håndklær, undertøy+sokker og sengetøy - 60 grader Jeans, t-skjorter, gensre o.l - 40 grader Bher og annen finvask - 30 grader, evnt 40 grader finvaskprogram Ull - 30-40 grader ullprogram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå