Gå til innhold

Kokosolje - oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig kokosolje så sunt som man skal ha det til? Ser det inneholder litt over 90% mettet fett, det er vel det skadelige fettet? Så hva er greia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naturlig fett er ikke skadelig så lenge man ikke ødelegger det. Mettet eller umettet er begge bra. Til og med naturlig transfett er ikke farlig. Det er det kunstige fettet og det naturlige fettet som har blitt ødelagt som er skadelig. Hold deg unna margarin og varmpressede oljer. Inkluder gjerne kaldpressede oljer, meierismør, kokosolje og lignende, men pass på at du ikke varmer det opp mer enn det tåler. Dette kalles røykpunktet.

At mettet fett er skadelig er en teori som ble presset gjennom uten bevis. Nå har vi bevis, og det sier at mettet fett er ikke skadelig. Likevel hører jeg fortsatt at folk tror at mettet fett er skadelig, og til og med noen såkalte eksperter tror dette.

Anonymkode: 6a497...6f1

• Liker 6
Skrevet

Oppskrytt og smaker grusomt!

Anonymkode: 3ab6b...2c6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en krukke stående, men jeg bruker den ikke til matlaging med unntak om dersom jeg ønsker å lage sjokolade som skal stå i romtemperatur. 

Kan brukes til hårkur, sminkefjerner, på tørre områder på huden, fjerne diverse neglelakkrester, og masse annet. Er et multi-function produkt. Selv pleier jeg å ta med meg en spiseskje eller to i håndbagasjen dersom jeg skal reise, alltid noe jeg har glemt og kokosolje kan erstatte det meste. 

Anonymkode: d582d...c81

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en krukke stående, men jeg bruker den ikke til matlaging med unntak om dersom jeg ønsker å lage sjokolade som skal stå i romtemperatur. 

Kan brukes til hårkur, sminkefjerner, på tørre områder på huden, fjerne diverse neglelakkrester, og masse annet. Er et multi-function produkt. Selv pleier jeg å ta med meg en spiseskje eller to i håndbagasjen dersom jeg skal reise, alltid noe jeg har glemt og kokosolje kan erstatte det meste. 

Dette, å jeg bruker den faktisk jevnlig i vagina da jeg sliter med lukt etter sex uansett hva jeg gjør. Dette er det eneste som har funket. Funker også mot underlige sopp.

Anonymkode: e84f3...44f

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som beskrevet i dette innlegget kan det brukes til det meste. Men man bør for all del unngå å bruke kokosolje på huden dersom man er plaget med kviser, da den er ganske komodogenisk. (Poretettende) 

Anonymkode: 1fe4b...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...