AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Jeg mente jeg hadde hørt om en regelendring som gjorde at fakturaen på kredittkortregningen nå skulle endres fra minimumsbeløpet til hele summen på benyttet kreditt. Men i dag fikk jeg regning fra Bank Norwegian på drøye 1000 kroner. Kreditten som er benyttet denne måneden er 36 000. Stemmer det ikke at det har vært en regelendring? Må jeg selv be om å få hele beløpet på fakturaen fremover? Eller må jeg fremdeles drive og styre med å endre summen på avtalegiroen? Hadde sett frem til å slippe det. Anonymkode: 0b268...272 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Mener å huske at jeg fikk til svar at jeg måtte endre fra avtale gir til efaktura for at hele beløpet kunne faktureres. Ring banken og hør, så kan du endre da. Anonymkode: d645c...f8f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Jeg hadde sett fram til det samme, men fikk faktura på minimumsbeløp. Sendte de mail og spurte hvorfor de ikke har rettet seg etter retningslinjene, men de hadde visst ikke fått på plass den løsningen enda Anonymkode: f05fe...c26 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente jeg hadde hørt om en regelendring som gjorde at fakturaen på kredittkortregningen nå skulle endres fra minimumsbeløpet til hele summen på benyttet kreditt. Men i dag fikk jeg regning fra Bank Norwegian på drøye 1000 kroner. Kreditten som er benyttet denne måneden er 36 000. Stemmer det ikke at det har vært en regelendring? Må jeg selv be om å få hele beløpet på fakturaen fremover? Eller må jeg fremdeles drive og styre med å endre summen på avtalegiroen? Hadde sett frem til å slippe det. Anonymkode: 0b268...272 Jeg får faktura på epost der beløpet som skal/kan betales er åpent. Oppe på fakturaen står hva jeg har brukt av kortets kreditt. Men jeg betaler ut alt straks fakturaen er der. Du får sende en epost til Norwegian og spørre. Epostadressen står inne på sidene deres. Anonymkode: 9ec36...23e
ajarRun Skrevet 2. februar 2017 #5 Skrevet 2. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får faktura på epost der beløpet som skal/kan betales er åpent. Oppe på fakturaen står hva jeg har brukt av kortets kreditt. Men jeg betaler ut alt straks fakturaen er der. Du får sende en epost til Norwegian og spørre. Epostadressen står inne på sidene deres. Anonymkode: 9ec36...23e Se svaret over ditt... Efaktura skal nå være hele beløpet, og man skal måtte endre for å betale mindre. Et relativt greit tiltak, men det krever mer arbeid for forbrukerne da.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #6 Skrevet 2. februar 2017 5 minutter siden, amativeReflection skrev: Se svaret over ditt... Efaktura skal nå være hele beløpet, og man skal måtte endre for å betale mindre. Et relativt greit tiltak, men det krever mer arbeid for forbrukerne da. Hva det skal være stemmer ikke med det jeg har fått. Dobbeltsjekket nå. Teori og praksis.... Anonymkode: 9ec36...23e
ajarRun Skrevet 2. februar 2017 #7 Skrevet 2. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva det skal være stemmer ikke med det jeg har fått. Dobbeltsjekket nå. Teori og praksis.... Anonymkode: 9ec36...23e Jeg skjønner ikke hva du prøver å uttrykke i ditt innlegg. Jeg har en utestående saldo på 39 000 og fikk faktura på tusen og noe.
asterix Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 6 timer siden, amativeReflection skrev: Se svaret over ditt... Efaktura skal nå være hele beløpet, og man skal måtte endre for å betale mindre. Et relativt greit tiltak, men det krever mer arbeid for forbrukerne da. Det krever jo ikke mer arbeid om du bruker kredittkort på den måten det bør brukes. Om du faktisk ønsker å betale mindre enn totalbeløpet er det jo veldig bra at du må gå inn å endre beløpet selv slik at du blir minnet på hver måned hvor mye du faktisk skylder og ikke blir lullet inn i en falsk følelse av at gjelda ikke er så stor.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 Jeg tror ikke alle banker har fått på plass systemer som håndterer denne regelendringen. Opplever selv at minimumsbeløpet fortsatt er satt som standard på flere kort. Anonymkode: d0b6a...9ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå