AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 eg har nettop mistet jomfrudommen og har hatt ubeskyttet sex. eg har merket at underlivet klør runt kjedeopningen og uttterpå. eg har også fått nokon "runde" sår liknende på underlivet og vist eg skviser dei så kommar det av og til noko veske ut av dei. eg har lest litt om herpes, men eg kan vel ikkje ha det? og partneren min har heller ingen slike sjukdommar, men kan det bli "laget til" under samleie, liksom at kan eg få herpes eller klamydia etc sjølv om partneren min ikkje har det?? kan ikkje så masse om slike ting Anonymkode: 6bcb7...d82
psykose Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Kan være kjønnsvorter? Ei jeg kjenner hadde det en gang, hun sendte bare en e-dialog til legen sin, beskreiv problemet, og han ga ut en resept på et middel man kan smøre på vortene. Noe som funka fjell
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Har du gitt han BJ eller han gått ned på deg med munnsår/rift i leppa kan det overføres slik. Slik fikk jeg herpes. Anonymkode: eea2a...4af
psykose Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du gitt han BJ eller han gått ned på deg med munnsår/rift i leppa kan det overføres slik. Slik fikk jeg herpes. Anonymkode: eea2a...4af Men da må vedkommende ha herpes fra før av, noe det raskt går an å finne ut av. Men jeg trodde at munn-herpes, og kjønns-herpes var to forskjellige "lidelser", jeg?
psykose Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Akkurat nå, psykose skrev: Men da må vedkommende ha herpes fra før av, noe det raskt går an å finne ut av. Men jeg trodde at munn-herpes, og kjønns-herpes var to forskjellige "lidelser", jeg? Beklager, googlet det nå: Det finnes to typer herpes; HSV-1 og HSV-2. Begge typene kan gi utslag som munnherpes og som kjønnsherpes.
psykose Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: eg har nettop mistet jomfrudommen og har hatt ubeskyttet sex. eg har merket at underlivet klør runt kjedeopningen og uttterpå. eg har også fått nokon "runde" sår liknende på underlivet og vist eg skviser dei så kommar det av og til noko veske ut av dei. eg har lest litt om herpes, men eg kan vel ikkje ha det? og partneren min har heller ingen slike sjukdommar, men kan det bli "laget til" under samleie, liksom at kan eg få herpes eller klamydia etc sjølv om partneren min ikkje har det?? kan ikkje så masse om slike ting Anonymkode: 6bcb7...d82 Klamydia skyldes en smittsom infeksjon med en bakterie som heter noe rart. Smitteoverføring skjer ved direkte kontakt mellom en smittet og en frisk persons slimhinner ved samleie (både vaginalt og analt) eller oralsex. Man kan smittes indirekte via fingre når man beføler kjønnsorganene eller via sexleketøy. Men det høres ikke ut som klamydia, da det ikke blir sår av det. De fleste får ingen symptomer av det. Men det kan være greit å sjekke allikevel.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Det høres ut som herpes eller mollusker. Du kan ikke få herpes om partneren din ikke har viruset, men veldig mange opptil 70 prosent har faktisk viruset uten å vite om det. Fort deg til lege eller sexklinikk så de kan se på det mens sårene er der - ikke vent til de har grodd for da er det umulig for de å se! Herpes utbrudd er så viktig å få undersøkt at man også kan gå på akuttlegevakten. Det viktigste er at noen får sett og tatt prøver av selve sårene og det går ikke når de er grodd. Mest sannsynlig har du fått kjønnssykdom nå og partnern din enten er for flau og feig til å innrømme han har det eller ikke visst om det selv. Isåfall må han også til lege å få diagnose og behandling. Anonymkode: ca7bc...db2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 Ha ALDRI ubeskyttet sex med noen du ikke kjenner veldig godt. Fordi folk tar så lett på sex og beskyttelse florerer det med forskjellige kjønnssykdommer hele tiden desv... Anonymkode: 9849d...1a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå