Gå til innhold

Vridde sømmer på tighte jeans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte har jeg problemer med at mine jeans har veldig vridde sømmer over leggene mine.

Noen som opplever det med sine jeans og vet hvorfor det skjer? Er det min kropp eller er det snittet? Opplever litt forskjellig fra merke og modell.

Anonymkode: 70aef...883

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gjør også det. Sømmene sniker seg fremover mot forsiden av leggen. Ingen god forklaring på fenomenet..

Anonymkode: 19a53...11d

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine gjør også det. Sømmene sniker seg fremover mot forsiden av leggen. Ingen god forklaring på fenomenet..

Anonymkode: 19a53...11d

Ja, akkurat slik er de fleste av mine jeans. Riktig å si sniker seg fremover mot forsiden av leggen. Prøver å vri sømmene så de går rett, men etter en liten stund har sømmen på innsiden vridd seg helt på forsiden av leggen. Oftest på det venstre beinet. Ofte så vrir også sømmen på yttersiden av høyre beinet seg frem på forsiden av leggen, noen ganger litt over på innsiden av leggen. Hvis du skjønner så vrir sømmene seg samme vei. Har også noen få jeans som vrir seg motsatt vei, men bare etpar stk. Et par av mine venninner har også sånne veldig vridde sømmer på sine jeans.

Tenker normalt ikke over det, men syns det kan være litt fint når jeansen er sånn. Men syns det er litt sånn uforklarlig.

Skrevet

Forklaringen er nok at stoffet (og derfor også sømmene) vrir seg når man beveger seg, når buksene er trange.

Anonymkode: 8e0de...465

Skrevet
1 time siden, Articuno skrev:

Nettopp!

Jævla irriterende. Og det er alltid det venstre benet.

Ja, opplever det samme, det skjer nesten alltid på det venstre beinet.  Selv om jeg drar på meg buksen med sømmenr rett på beina på morgenen, går det bare en liten stund før sømmen er helt vridd midt forran på venstre beinet. Det skjer noen få ganger at sømmen vrir seg motsatt vei på høyre beinet, men skjer skjelden.

Det er irriterende, men blitt så vant at det skjer at jeg noen ganger bare drar buksen på med vridde sømmer med en gang, da slipper jeg å irritere meg over det. Blitt vant med det så syns nesten det er litt fint med vridde sømmer.

Skrevet

Bruk riktig størrelse på buksa så skjer det ikke

Anonymkode: 29fdf...4b0

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk riktig størrelse på buksa så skjer det ikke

Hva er så den riktige størrelsen da? Det som er riktig str for deg, er kanskje ikke riktig str for andre. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er så den riktige størrelsen da? Det som er riktig str for deg, er kanskje ikke riktig str for andre. 

Riktig størrelse er når buksen er trang, men ikke så trang at sømmene vrir seg eller at buksa krabber nedover når du går.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Riktig størrelse er når buksen er trang, men ikke så trang at sømmene vrir seg eller at buksa krabber nedover når du går.

Ok, skjønte litt mer. Opplever at det varierer mye fra modell til modell uavhengig av hvor stramt jeansen sitter på. Jeansen er helt stram, men ikke sånn at jeg må slite veldig med å få de på. Det er strech å da sitter de jo litt sånn lakkert på. Opplever at det like gjerne er dyre merker som vrir seg, så det har ikke noe med pris å gjøre. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skjønte litt mer. Opplever at det varierer mye fra modell til modell uavhengig av hvor stramt jeansen sitter på. Jeansen er helt stram, men ikke sånn at jeg må slite veldig med å få de på. Det er strech å da sitter de jo litt sånn lakkert på. Opplever at det like gjerne er dyre merker som vrir seg, så det har ikke noe med pris å gjøre. 

Du må opp en størrelse.

Skrevet
På Thursday, February 09, 2017 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Du må opp en størrelse.

Jeg har prøvd, men syns ikke det er fint på meg. Desuten opplever jeg at litt større jeans også vrir seg på meg. Kan være kroppen og leggene mine. Lange å tynne, men trente bein.

Syns egentlig jeans som vrir seg er litt fint jeg😊

Skrevet

Hehe... morsomt at det faktisk finnes en forklaring på det. Opplever det med mange  bukser selv.... og ja det er alltid bare venstre ben. Trodde det var kroppen  min som gjorde det - fordi min venstre legg er tykkere enn den høyre... så bukse sitter alltid litt strammere rundt venstre legg

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Eplenepe skrev:

Hehe... morsomt at det faktisk finnes en forklaring på det. Opplever det med mange  bukser selv.... og ja det er alltid bare venstre ben. Trodde det var kroppen  min som gjorde det - fordi min venstre legg er tykkere enn den høyre... så bukse sitter alltid litt strammere rundt venstre legg

Ser det er flere som legger merke til at jeansen vrir seg over leggene. Alltid lurt på hvorfor.

Også min venstre legg som vrir seg å er strammere. Men noen ganger vrir begge leggene seg samme vei, med innersømmen på venstre bein frem forran på leggen og yttersømmen på høyre beinet frem forran på leggen.

Syns det er litt kult også.

Gjest Anonym2088
Skrevet

Hvis dere leser på linken lenger opp her, finner dere svar :)

• 3 måneder senere...
Gjest Underdanie
Skrevet

Jeg kjøpte ny jeans stram Tiger of Sweden jeans på fredag. Når jeg prøvde den hjemme, viste det seg at den har helt vridde sømmer over leggene. Spesielt mye på venstre beinet, der den indre sømmen vrir seg helt på forsiden av leggen og sømmen på yttersiden av høyre beinet frir seg frem forran på leggen. Hvorfor skjer der? Opplever det på noen jeans, men ikke så mye som denne. Går helt fint å trenger ikke bytte den, men litt rart det skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe med størrelsen å gjøre. Går på hvordan jeansen er sydd. Enkelt forklart er stoffet klippet på en måte som sparer bittelitt stoff per buske og dette gjør at venstre beinet både er litt mindre enn høyre og at det vrir seg. Man må veldig opp i pris og kvalitet for å unngå dette. 

Anonymkode: 191d6...318

• Liker 1
Gjest Underdanie
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe med størrelsen å gjøre. Går på hvordan jeansen er sydd. Enkelt forklart er stoffet klippet på en måte som sparer bittelitt stoff per buske og dette gjør at venstre beinet både er litt mindre enn høyre og at det vrir seg. Man må veldig opp i pris og kvalitet for å unngå dette. 

Takk for info. Er det noe med pris å kvalitet å gjøre.  Tiger of Sweden jeans er dyre, type 1500 pr jeans.  Hvilke merke har ikke vridde sømmer? Ser det enda mer på Cubus og Bik Bok jeansa mine.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Underdanie skrev:

Takk for info. Er det noe med pris å kvalitet å gjøre.  Tiger of Sweden jeans er dyre, type 1500 pr jeans.  Hvilke merke har ikke vridde sømmer? Ser det enda mer på Cubus og Bik Bok jeansa mine.

Har mer med kvalitet enn pris å gjøre, selv om det kan henge sammen. Tiger of Sweden er nok for masseproduserte de også. Mine Acne gjør det også. Slik klesproduksjon fungerer i dag, har man nok det samme problemet med alle kjente merker. 

Litt usikker på hvilken research man skal gjøre, men det går i hvertfall på hvordan de ulike delene av stoffet blir kuttet

https://www.an.no/nyheter/mote/derfor-vrir-buksa-seg-og-slik-unngar-du-det/s/5-4-415096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...