Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor med en venninne og all søppel har vi i vanlige handleposer som vi knyter og setter ved ytterdøra. i dag morges tok jeg med en sammenknyttet vinmonopolpose som stod foran inngangsdøren og kastet i borettslagets søppel. I kveld spør venninnen min om jeg har sett posen som visstnok inneholdt hennes nye sko. Søppelet er selvfølgelig hentet i løpet av dagen så det er ikke mulig å oppdrive posen. Hvordan bør dette løses? Jeg har kastet en pose som så helt ut som en hvilken som helst søppelpose som og stod der vi setter søppelet. Samtidig har venninnen min da mistet sine nye sko. Hun vet at vi setter vanlige poser sammenknytt akkurat der 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er lei. Har gjort akkurat det samme selv- altså vært den som kastet. Hva mener venninna di? I utgangspunktet tenker jeg hun bør ta det som en lærepenge, men det er jo utrolig surt da.. Så tenker om du kan gjøre noe fint for henne`? Om det er dyre sko, blir det vel drøyt om du skal betale erstatning. Du kunne jo ikke vite at det var sko som stod der..

Anonymkode: 89a31...0a7

• Liker 2
Skrevet

Ville gått for delt skyld og spleisa på sko jeg! 

• Liker 1
Skrevet

Her mener jeg du bør betale for nye sko. Du burde sjekket om det var boss i posen før du kastet den. Man må da ha lov til å sette fra seg ting ved inngangsdøren uten at andre skal kaste det. 

Anonymkode: 6affa...add

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener egentlig at du burde kjøpe ny sko. Men siden posen var knyttet, og skoene lå løst inni det (?) Og ikke i eska og det heller ikkr var en pose fra en skobutikk syns jeg at det var litt dumt av venninna di for da ligna det jo veldig mye på en bosspose, og da bør hun kanskje spleise. Hadde hun blitt veldig sur av det forslaget, hadde jeg nok bare betalt.  Kjipt hvis et vennskap blir ødelagt av noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Delt skyld! Ikke urimelig at du må betale litt her men venninnen din burde vist bestevenn å sette en pose som kan se ut som søppel på søppelpose-plassen.

Anonymkode: 67acd...494

• Liker 2
Skrevet

Du var dum, og det var hun óg.

Anonymkode: 97486...ff1

• Liker 1
Skrevet

Hennes tabbe at hun satte skoene i en knyttet pose på søppelposeplassen.

Jeg var uheldig under flytting, og noen kastet en sammenknyttet svartsekk med mine eiendeler i. Min tabbe at jeg ikke hadde merket svartsekken, og at andre trodde at det var søppel og kastet det. Det kunne ikke falt meg inn å blitt sur på den som kastet sekken, og det kunne ikke falt meg inn å bedt vedkommende om erstatning.

Anonymkode: 5f336...504

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde erstatta skoene, hadde ikke hatt samvittighet til noe annet.

Skrevet
12 timer siden, Humor skrev:

Bor med en venninne og all søppel har vi i vanlige handleposer som vi knyter og setter ved ytterdøra. i dag morges tok jeg med en sammenknyttet vinmonopolpose som stod foran inngangsdøren og kastet i borettslagets søppel. I kveld spør venninnen min om jeg har sett posen som visstnok inneholdt hennes nye sko. Søppelet er selvfølgelig hentet i løpet av dagen så det er ikke mulig å oppdrive posen. Hvordan bør dette løses? Jeg har kastet en pose som så helt ut som en hvilken som helst søppelpose som og stod der vi setter søppelet. Samtidig har venninnen min da mistet sine nye sko. Hun vet at vi setter vanlige poser sammenknytt akkurat der 

For det du vet, var det ikke sko i posen, og din samboer lurer deg...

• Liker 3
Skrevet

Har en av dere en god forsikring gjennom et forsikringsselskap?

Noen har det som kalles "idiotforsikring" og gjennom en slik forsikring får man dekket mange slags selvforskyldte skader m.m.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan merker man ikke at det er sko i stedet for søppel i en pose?
Hvorfor knyter man igjen en pose med sko?

Anonymkode: cb20b...356

• Liker 5
Skrevet

Be om å få se kvitteringen på skokjøpet (enten på papir eller digitalt i nettbanken hennes dersom hun betalte med kort), for å se summen (og for å se om det i det hele tatt stemmer at hun nylig kjøpte sko som hun påstår at er kastet).

Obs. Hun kan lure deg her også. Fordi: Selv om hun har kvitteringen og/ eller beløpet vises i nettbanken som kjøp fra skobutikk x, så er ikke det noe bevis på at skoene er kastet. Og hun kan også ha solgt skoene videre og/ eller levert de inn i butikken og fått pengene tilbake.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Be om å få se kvitteringen på skokjøpet (enten på papir eller digitalt i nettbanken hennes dersom hun betalte med kort), for å se summen (og for å se om det i det hele tatt stemmer at hun nylig kjøpte sko som hun påstår at er kastet).

Obs. Hun kan lure deg her også. Fordi: Selv om hun har kvitteringen og/ eller beløpet vises i nettbanken som kjøp fra skobutikk x, så er ikke det noe bevis på at skoene er kastet. Og hun kan også ha solgt skoene videre og/ eller levert de inn i butikken og fått pengene tilbake.

Ja, for det kommer jo ikke til å ødelegge vennskapet...

Jeg antar ts kjenner den personen hun bor med godt nok til å vite om hun er en person som er troende til å lyge om sånt og prøve å "stjele" fra henne. 

• Liker 2
Skrevet

Her må din samboer bære tapet alene synes jeg. Om hun er heldig, kan forsikringsselskapet hennes hjelpe henne.

• Liker 2
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her mener jeg du bør betale for nye sko. Du burde sjekket om det var boss i posen før du kastet den. Man må da ha lov til å sette fra seg ting ved inngangsdøren uten at andre skal kaste det. 

Åpner du alle sammenknyttede søppelposer for å sjekke innholdet før du kaster posene, dersom du bor sammen med andre og sammenknyttede søppeposer står på søppelposeplassen?

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Hvor godt kjenner du henne?

Har hun eventuelt vært uærlig mot deg eller andre før?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg hadde kjøpt nye sko. Hadde sikkert fått så dårlig samvittighet at noe annet hadde vært utenkelig. 

Greit nok hun burde ikke satt posen med sko akkurat der, men det var jo du som gjorde brøleren med å kaste skoene. 

Dog, jeg synes det høres merkelig ut at hun putter et par helt nye sko i en pose, knyter den igjen og setter den i gangen. Hvorfor gjorde hun det egentlig? Det er jo ikke logisk å gjøre det. 

• Liker 2
Skrevet

Noen mennesker er uten samvittighet.

Enig med  @skruf i at det var merkelig å putte et par helt nye sko i en pose, knyter den igjen og sette den i gangen.

Hvem dro først hjemmefra den morgenen ts? Om din venninne dro etter at du hadde dratt og kastet posen, er det rart at hun ikke merket at posen var borte før til kvelden...

• Liker 2
Skrevet

Her bør dere spleise på nye sko samt revurdere søppelordningen deres. Hvorfor setter dere søppelet ved inngangsdøren i stedet for å gå ut med det med en gang? Hvorfor tømmer dere ikke søppelet når dere faktisk skal ut i stedet? Da slipper dere både å ha en "søppelposeplass" samt at denne problemstillingen oppstår igjen. 

Dersom "søppelposeplass"-systemet er godt innarbeidet og dere har avtalt at den som går først ut når det står en sammenknyttet pose der kaster søppelet så er det faktisk ikke helt urimelig om venninnen din betaler for nye sko selv, men dersom du vil være grei og unngå konflikt kan du jo spytte i halvparten. 

Det virker forøvrig veldig rart å ha nye sko i en knytt vinmonopolpose ved inngangsdøra. Hvorfor var de ikke i pose fra skobutikken? Hvorfor var posen knytt sammen? Hmm...

Anonymkode: b30e2...2b3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...