Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slett..

Endret av wishfull
Ønsker ikke innlegget her..klarer ikke slette tråden.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet og forsikringsselskapet i morgen. Si du nettopp fant mobilen /evt. at noen hadde funnet den og nettopp levert den til deg.  e.l. Da stopper du hele saken, og verken forsikringsselskapet eller politiet får noe å ta deg på. Lykke til! 

• Liker 31
Skrevet

Det blir jo så teit, og jeg vet ikke om jeg vil klare å ha det på samvittigheten ved å lyve. Samtidig vet jeg at jeg ALDRI vil gjøre noe slikt igjen, jeg burde sagt ifra med en gang:( de jo sjekke at den ikke ble funnet nå nettopp da jeg ladet den og skrudde den på når jeg fant den..så blir jo løgn på løgn. Det er bare så fryktelig å gå rundt med den følelsen og føle seg så tom og skuffet over seg selv.

Skrevet

Enig med sistnevnte her - de har mer å gjøre enn å fortsette å grave i saken din, og det hender jo at folk rapporterer ting stjålet som senere dukker opp.

Anonymkode: c8356...c42

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, wishfull skrev:

Det blir jo så teit, og jeg vet ikke om jeg vil klare å ha det på samvittigheten ved å lyve. Samtidig vet jeg at jeg ALDRI vil gjøre noe slikt igjen, jeg burde sagt ifra med en gang:( de jo sjekke at den ikke ble funnet nå nettopp da jeg ladet den og skrudde den på når jeg fant den..så blir jo løgn på løgn. Det er bare så fryktelig å gå rundt med den følelsen og føle seg så tom og skuffet over seg selv.

De kommer jo aldri til å gidde å undersøke videre når du frafaller kravet. De vinner jo på at du ikke lenger krever penger for den. Politiet kommer aldri til å igangsette etterforskning og sjekke telefonlogger/ når du skrudde den på for å ta deg på noe? De har plenty av andre ting å ta seg av. 

• Liker 7
Skrevet

Du må for all del ikke bygge videre på denne historien. Ja, du skulle ha sagt det med en gang, men det er ingenting du kan gjøre med nå. Du kan ringe opp i morgen og si at telefonen er funnet og at du anser saken som ferdig. Ikke noe problem, og du trenger ikke å si noe utover dette. Du trenger ikke å legge frem alt som har skjedd siden du fant telefonen. Det viktigste er at du gir beskjed om at den er funnet. Du er ikke den første som har meldt en gjenstand stjålet som har dukket opp i ettertid. 

Broren din vil legge dette bak seg med tiden. 

Anonymkode: 84a7e...8fe

• Liker 7
Skrevet

Banken vil neppe gi seg der og vil nok synes det er merkelig at tlf dukker opp etter samtalen med dem? Samtidig blir det jo løgn om de senere skal avdekke NÅR den dukket opp. Jeg bare orker ikke tanken på å lyve mer. Har mest lyst til å si det som det er..om at jeg burde sagt ifra med en gang, jeg angrer og ville gjort hva som helst for å gått tilbake og skulle ønske jeg hadde ringt opp igjen med en gang og innrømmet det. Men jeg er så redd for at de ikke vil tro meg.

Jeg vet ikke om broren min noen gang vil legge det bak seg..men jeg håper han forstår at jeg angrer bittert og virkelig aldri vil gjøre noe slikt igjen. Gjør vondt å tenke på at forholdet vårt kanskje aldri blir det samme igjen.

Skrevet

Jeg jobber i forsikringsbransjen Om du trekker anmeldsen - si som sant er at du fant den i jakkelommen - og gir beskjed til forsikringen at telefonen har kommet til rette - så avsluttes saken. Det blir ikke registrert videre i saken annet enn at telefonen er kommet til rette.

Derimot - om du lar saken gå videre nå, blir du anmeldt for forsikringssvindel, og det er ganske alvorlig og kan gi konsekvenser på mange områder.

Så enkelt og greit; Trekk anmeldelsen og ring forsikringen. Trenger ikke forklare i det vide og brede - bare si som sant er at du fant den i jakkelommen. Og at det skjedde rett etter siste samtale og at du beklager bryderiet.

Ferdig - ute av verden.

Anonymkode: 46da0...a43

• Liker 22
Skrevet
16 minutter siden, wishfull skrev:

Banken vil neppe gi seg der og vil nok synes det er merkelig at tlf dukker opp etter samtalen med dem? Samtidig blir det jo løgn om de senere skal avdekke NÅR den dukket opp. Jeg bare orker ikke tanken på å lyve mer. Har mest lyst til å si det som det er..om at jeg burde sagt ifra med en gang, jeg angrer og ville gjort hva som helst for å gått tilbake og skulle ønske jeg hadde ringt opp igjen med en gang og innrømmet det. Men jeg er så redd for at de ikke vil tro meg.

Jeg vet ikke om broren min noen gang vil legge det bak seg..men jeg håper han forstår at jeg angrer bittert og virkelig aldri vil gjøre noe slikt igjen. Gjør vondt å tenke på at forholdet vårt kanskje aldri blir det samme igjen.

Det er virkelig ikke nødvendig. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er du? 

• Liker 2
Skrevet

Er dessverre over 18 selv om det kanskje ikke virker sånn nå.

Jeg bare tror ikke de vil gi seg med at telefonen har funnet og om de begynner å stille spørsmål om når den er funnet osv må jeg jo lyve hvis jeg skal si at den ble funnet etter samtalen.

Skrevet
3 minutter siden, wishfull skrev:

Jeg bare tror ikke de vil gi seg med at telefonen har funnet og om de begynner å stille spørsmål om når den er funnet osv må jeg jo lyve hvis jeg skal si at den ble funnet etter samtalen.

Konsekvensen av å si du lyver er jo at du mister forsikringen og kanskje blir anmeldt.

Anonymkode: 600e5...140

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig du har gjort som er så forferdelig? Det var ikke din intensjon å svindle noen i utgangspunktet. Planla du, da du fant igjen mobilen, å beholde både den og forsikringspengene?

Om det er tilfelle er selvsagt ikke det greit, men ikke noe å bli så fortvilet over.

Sier som de andre her - ring opp politi og bank og fortell at telefonen har kommet til rette og at du beklager bryderiet.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, wishfull skrev:

Så hvorfor spør du om hva du bør gjøre, når du nekter å høre på det folk her skriver til deg, men heller foretrekker å bli anmeldt for svindel?

Anonymkode: 6439b...05a

• Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, wishfull skrev:

Jeg har gjort noe lignende, bortsett fra at jeg faktisk fant telefonen ETTER samtalen med forsikringsselskapet. Ingen konsekvenser, og ingen spørsmål om når jeg fant telefonen etc., de var jo bare glade for at telefonen var kommet til rette.

Dette er ikke noe problem, og sånt skjer både titt og ofte. Bare ring de så fort som mulig, så ordner alt seg.

Anonymkode: 88ff1...5f4

Skrevet

Ja, dessverre løy jeg jo når de spurte om detaljer rundt telefonen. Jeg sa ikke at jeg faktisk hadde funnet den. De ønsket tilgang til kontoen min til å sjekke når telefonen er brukt osv, jeg var jo kjempenervøs så er ikke så rart. Angret på sekundet det gikk opp for meg hva jeg faktisk hadde gjort.

Derfor er jeg redd de vil ha flere detaljer rundt det at jeg fant telefonen osv.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor spør du om hva du bør gjøre, når du nekter å høre på det folk her skriver til deg, men heller foretrekker å bli anmeldt for svindel?

Anonymkode: 6439b...05a

Ja, jeg er enig. Slike trådstartere er så irriterende. 

• Liker 10
Skrevet

Beklager om dere føler det sånn, ikke meningen å være irriterende. Er bare vanskelig å forholde meg til hva jeg skal si om de spør videre som jeg skrev i innlegget over:(

Skrevet
24 minutter siden, wishfull skrev:

Beklager om dere føler det sånn, ikke meningen å være irriterende. Er bare vanskelig å forholde meg til hva jeg skal si om de spør videre som jeg skrev i innlegget over:(

Hvis de allerede har bestemt seg på å sjekke når telefonen ble brukt sist, så har du jo virkelig ingenting å tape på å si sannheten. De har ingen grunn til å spørre videre, for deres del er saken løst når du forteller at telefonen er funnet. 

Anonymkode: 88ff1...5f4

Skrevet

de kan jo kanskje ikke sjekke med mindre jeg gir tillatelse? men de vil jo reagere om jeg ikke gir tilltatelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...