AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Oppdaget tidligere i dag at hunden min har fått en hoven pute og er ganske rød mellom to tær. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men har fått time hos dyrlege i morgen for blant annet røntgen. Jeg merker at han slikker en del på poten, er mye mer "oppi" med han han pleier (legger seg inntil og på fanget), litt mindre aktiv, men er likevel gledelig med ut og hopper i dammer og opp på murer. Skulle derfor tro at han ikke har SÅ vondt siden han klarte dette fint på tur. Men nå virker han slappere og mer stille og jeg lurer på om dette kan være fordi han har vondt. Har dere noen råd? Jeg har prøvd å holde ispose på poten, men jeg får det ikke til så lenge fordi han prøver å komme seg vekk. Hvilke type smertestillende tåler hunder? Kan paracet hjelpe (og tåler hunder dette, så lenge de får i riktig mengde)? Anonymkode: d784f...26b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 TS her. Leste nå at hunder ikke tåler paracet. Men er det noe annet som kan hjelpe? Anonymkode: d784f...26b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 dyr skal ikke ha Paracet. Prøv med en kald forbinding Anonymkode: 9c0f5...e2e 2
Honey Dew Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Ikke spør etter medisinske råd her inne, da du kan få råd som i verste tilfelle, kan drepe hunden din. Ta en telefon til veterinæren i morgen. 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Du skal aldri under NOEN omstendigheter bruke medisin uten dyrlegens anbefaling og veiledning. Du risikerer å skade hunden med det mer en det hjelper. Anonymkode: 11cf0...1e8 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: dyr skal ikke ha Paracet. Prøv med en kald forbinding Anonymkode: 9c0f5...e2e Da bør heller ikke mennesker ha det, siden vi er pattedyr. Anonymkode: 48210...1cc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget tidligere i dag at hunden min har fått en hoven pute og er ganske rød mellom to tær. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men har fått time hos dyrlege i morgen for blant annet røntgen. Jeg merker at han slikker en del på poten, er mye mer "oppi" med han han pleier (legger seg inntil og på fanget), litt mindre aktiv, men er likevel gledelig med ut og hopper i dammer og opp på murer. Skulle derfor tro at han ikke har SÅ vondt siden han klarte dette fint på tur. Men nå virker han slappere og mer stille og jeg lurer på om dette kan være fordi han har vondt. Har dere noen råd? Jeg har prøvd å holde ispose på poten, men jeg får det ikke til så lenge fordi han prøver å komme seg vekk. Hvilke type smertestillende tåler hunder? Kan paracet hjelpe (og tåler hunder dette, så lenge de får i riktig mengde)? Anonymkode: d784f...26b Hunder skal ikke ha menneskemedisiner uten etter forordning fra veterinær. Menneskemedisiner kan være dødelig formdyr. Anonymkode: 9c476...af5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bør heller ikke mennesker ha det, siden vi er pattedyr. Anonymkode: 48210...1cc det er ikke poenget. en hunds lever tåler ikke det samme som vår. enhver person som har satt seg inn i en hunds helse veit det Anonymkode: 11cf0...1e8 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 Dyr skal ikke ha medisiner regnet til mennesker! (Bare hvis veteinær skriver resept) Bare fordi de er pattedyr så er de ikke helt likt bygget opp. Med den logikken, kan vi ta medisiner beregnet på okser eller elefanter. Det blir ikke rett. Du har time i morgen, hunden oppfører seg nærmest som vanlig. Om ikke dyrelegen tok deg inn på hastetime eller sa hva du kunne gjøre nå, så burde du ikke tukle for mye med det. Anonymkode: 2ffae...5d1 1
Marimba Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Følg med på allmenntilstanden til hunden din. Blir han verre ringer du dyrlegevakta. Ellers venter du til i morgen og tar det derfra. Lykke til! Er så vanskelig når dyrene har det vondt!
Honey Dew Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Da bør heller ikke mennesker ha det, siden vi er pattedyr. Anonymkode: 48210...1cc Det er forskjell på en hund og et menneske 1
huski Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 De kan tåle det, men anbefaler deg å ringe veterinær uansett. Mengder med det er svært ikke bra. 1
Gjest gunnar72 Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 Høres ut som furunkulose. Les litt om dette. Min hund hadde dette. Begynte og råfore han og dr baddakys fiskeolje og vips så var han frisk som en fisk .Forunkulose kan komme av underliggende ting , i min hund sitt tilfelle var de allergi mot midd i foret osv. Om han forsetter og slikke ta på lampeskjerm om natten siden dette gjør vondt verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå