AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Hei! Jeg har nylig fått jobb som vekter, og synes at dette er spennende. Men jeg har ett problem: jeg blir ikke tatt seriøst. Jeg er verken frekk eller urettferdig. Vet at vektere ofte blir sett på som cocky. Men jeg er ikke sånn. Men har problemer med at ingen vil hjøre hva jeg sier, feks gå med stengetid. Jobber der det er fulle mennesker. Å de er jo generelt vanskligere enn edru folk. Hva kan jeg gjøre for å bli tatt seriøst? Det er jo min jobb å holde lokalet ordentlig og tømme det når det er stengt. Hva hadde du hørt etter på om du var full? Anonymkode: 03090...990
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Kan nevne at jeg er veldig ung og kvinne så det kan ha noe å si. Anonymkode: 03090...990
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Folk trenger bare litt tid på seg. Skru opp lyset, av med musikken, og stopp alkoholserveringen så går det bra. Hvis det er noen som står og prater kan du gå bort å si: "hei, kan dere ta denne samtalen utenfor". Og så gå videre til neste oppgave. De trenger ikke gjøre som du sier umiddelbart for å ha hørt på deg.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 23 minutter siden, Herr Heftig skrev: Folk trenger bare litt tid på seg. Skru opp lyset, av med musikken, og stopp alkoholserveringen så går det bra. Hvis det er noen som står og prater kan du gå bort å si: "hei, kan dere ta denne samtalen utenfor". Og så gå videre til neste oppgave. De trenger ikke gjøre som du sier umiddelbart for å ha hørt på deg. Takk for svar!:) Det pleier å funke på barer å utesteder. Men, feks Mcdonalds? Har hatt problemer med at folk nekter å reise seg før de har spist opp. Selv etter stengetid, å det er det jeg har problemer med :/ Anonymkode: 03090...990
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Kanskje de rett og slett ikke tar deg seriøst fordi du ser ung og liten ut? Litt sånn som at flere heller vil gå til en eldre lege enn en nyutdannet en. Har ikke noe med deg å gjøre men sånn er det gjerne bare. Anonymkode: 62498...98c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de rett og slett ikke tar deg seriøst fordi du ser ung og liten ut? Litt sånn som at flere heller vil gå til en eldre lege enn en nyutdannet en. Har ikke noe med deg å gjøre men sånn er det gjerne bare. Anonymkode: 62498...98c Ja tror det er det jeg og. Men må jo fortsatt klare jobben min. Å derfor jeg trenger litt "tips" til hvordan jeg skal klare det:) Anonymkode: 03090...990
Akhenaton Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Du må være kul og avslappet, og flink til å håndtere mennesker (inkludert ikke-nyktre), men samtidig myndig og tydelig. Det er kvaliteter som du kan kultivere om du ikke besitter dem allerede. Bare stå på, så går det seg helt sikkert til. Det er jo uansett ikke vanlig å mestre en jobb man er ny i, husk det. Det tar litt tid å bli god på ting. Sånn er det bare. 3
SunnivaOslo Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 Jeg har jobbet som vekter før selv og er kvinne. Jobbet egentlig for det meste på museum og sykehus samt akutt overnatting,men også i utelivet. Du må approache folk på en hyggelig og smilende måte. Det nytter ikke å være "hard"og myndig i begynnelsen,det kan du gjøre når de ikke gjør som du sier. Tenk på dem som barn faktisk. Si noe sånn som "Hei hei. Nå stenger vi snart så dere må spise opp maten" eller "Hei gutta. Nå er det stengt her så da må jeg tømme lokalet" er du sur eller lignende blir folk fort agressive tilbake,spesielt fordi du står i vekter uniformen. Mange lever i den bobla at vektere er wannabe politi som ikke kom inn på phs eller noe. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 Størrelse og kjønn kan ha noe å si ja, men fordelen er at det eskalerer mindre i forhold til store, "buffa" og tøffe typene. Bruker å ordlegge meg på en måte som gir meg "skylden". Jeg beklager med å forstyrre, men siden det stenger nå, så må jeg be de dessverre forlate lokalet nå. Synes de fleste responderer bra på det, og de eneste som ikke har gort det har uansett endt med å bli hentet av politiet. Du vil møte mye negativitet og diverse holdninger i yrket, lukk øra for slikt. De er veldig glad for den dagen vi redder livet på barn, dem selv eller ektefellen. Så det er mye positivt her. Anonymkode: 10241...5a3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå