Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg skriver her i håp om at noen her noen kloke ord til en rådvill ung kvinne :fnise:

Jeg jobber fullt og min drøm er å eie et eget selskap, MEN jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke får meg en utdanning ettersom dette har vært veldig viktig for meg. 

Jeg har prøvd meg på sykepleier og dabbet innenfor pedagogiskefag, og har ennå ikke funnet noe som jeg føler jeg mestrer ellr er interessant nok til å holde ut. 
Anyways.....

hva skal jeg studere?

Har GENS, snittet ligger på 51(ord) og jeg er bosatt i Oslo. 

Anonymkode: 3a133...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi og administrasjon? Tenk på hvilken utdanning en sjef burde ha :-)

Anonymkode: 21fb7...055

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi og administrasjon? Tenk på hvilken utdanning en sjef burde ha :-)

Anonymkode: 21fb7...055

Nå er det sånn at jeg vil gjerne ha mitt eget firma. For eksempel en frisørsalong eller at jeg eier en cafe. Dessverre er ikke økonomi og administrasjon av interesse. Jeg går bare i sirkler:link:

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det sånn at jeg vil gjerne ha mitt eget firma. For eksempel en frisørsalong eller at jeg eier en cafe. Dessverre er ikke økonomi og administrasjon av interesse. Jeg går bare i sirkler:link:

For å eie et firma bør du både interessere deg litt for økonomi, og for selve firmaet. Litt rart å bare ville ha et firma uten noen videre plan.

• Liker 5
Skrevet

Hva med det noe diffuse studiet ledelse? Begynn med et årsstudium, å se om det er noe for deg :)

Skrevet

Om planen er å ha eget firma bør økonomi, logistikk, ledelse, innkjøp osv være av interesse. Hvordan har du tenkt å styre butikken din?

Anonymkode: 4bb86...94a

Skrevet

Kjenner ei som driver en klesbutikk. Hun tok fagbrev innenfor salg og service, og et år med økonomi (husker ikke hvordan studiet det var, men hun gikk i hvert fall 1 år på høgskole). 

Hun gjør det i hvert fall ganske greit, men det er jo en liten butikk med kun hun selv + en til ansatt da, så ikke så alt for mye å holde styr på :) 

Anonymkode: 53b4f...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...