AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Det har seg slik at jeg er student, og er et og et halvt år inni en bachelorgrad. Jeg har fått tilbud om 80% stilling i en jobb jeg egentlig har veldig lyst på, den er unik og høres veldig spennende ut. Det er en to års prosjektstilling med muligheter for fast ansettelse, i kommunal sektor. Jeg søkte rett og slett fordi jeg ikke helt klarte å la sjansen gå fra meg, men jeg tenkte at det var liten sannsynlighet for å i det hele tatt få jobben. Jeg føler meg utrolig heldig som både er student OG får tilbud om en så stor stilling, men jeg syns det er vanskelig å velge. Jobben er ikke relevant i forhold til det jeg studerer nå, men den er relevant i forhold til en tidligere utdannelse jeg har. Er forresten 25 år uten barn, hvis det har noe å si. Hva skal jeg velge? Jeg er veldig den typen som liker å fullføre noe jeg har begynt på, samtidig så er jeg så heldig som har fått dette jobbtilbudet! Har noen av dere valgt å hoppe av studiene for å ta en jobb, og i så fall, hvordan gikk det? Anonymkode: 70fac...b1d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Erfaring er viktigere enn en bachelorgrad. Hvis den er relevant ift. det du ønsker å gjøre her i livet, gå for det. Anonymkode: c5a31...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke latt denne sjansen gått fra meg om du senere skulle angre på at du ikke fullførte, så kan du jo bare starte på igjen? Anonymkode: 30a2f...d03 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Hadde aldri latt den sjangsen gå fra meg! Anonymkode: 643fb...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Et studie kan du gjenoppta når som helst, en jobbstilling utlyses kun en gang. Anonymkode: 37e8a...92d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Kommer an på jobbmulighetene med den utdannelsen du tar nå vil jeg si. Om de ikke er bedre enn "gjennomsnittet" for landet (vanskeligere å få jobb nå), så ville jeg nok gått for jobben. Men sjekk muligheten for å ta permisjon på studie også, mulig du kan få permittere deg en god stund uten å miste studieplassen, så har du en liten mulighet for å begynne på studiet igjen uten noe særlig pes om du ikke skulle trives med jobben Anonymkode: b7c82...47d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Kan du ikke gjøre begge deler? Jeg jobber nesten like mye og studerer fulltid. Anonymkode: 19181...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå