Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg er student, og er et og et halvt år inni en bachelorgrad. Jeg har fått tilbud om 80% stilling i en jobb jeg egentlig har veldig lyst på, den er unik og høres veldig spennende ut. Det er en to års prosjektstilling med muligheter for fast ansettelse, i kommunal sektor. Jeg søkte rett og slett fordi jeg ikke helt klarte å la sjansen gå fra meg, men jeg tenkte at det var liten sannsynlighet for å i det hele tatt få jobben. Jeg føler meg utrolig heldig som både er student OG får tilbud om en så stor stilling, men jeg syns det er vanskelig å velge. Jobben er ikke relevant i forhold til det jeg studerer nå, men den er relevant i forhold til en tidligere utdannelse jeg har. Er forresten 25 år uten barn, hvis det har noe å si. 

Hva skal jeg velge? Jeg er veldig den typen som liker å fullføre noe jeg har begynt på, samtidig så er jeg så heldig som har fått dette jobbtilbudet! Har noen av dere valgt å hoppe av studiene for å ta en jobb, og i så fall, hvordan gikk det?

Anonymkode: 70fac...b1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring er viktigere enn en bachelorgrad. 

Hvis den er relevant ift. det du ønsker å gjøre her i livet, gå for det.

Anonymkode: c5a31...dc8

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke latt denne sjansen gått fra meg :) om du senere skulle angre på at du ikke fullførte, så kan du jo bare starte på igjen? 

Anonymkode: 30a2f...d03

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri latt den sjangsen gå fra meg!

Anonymkode: 643fb...4ad

• Liker 1
Skrevet

Et studie kan du gjenoppta når som helst, en jobbstilling utlyses kun en gang.

Anonymkode: 37e8a...92d

Skrevet

Kommer an på jobbmulighetene med den utdannelsen du tar nå vil jeg si. Om de ikke er bedre enn "gjennomsnittet" for landet (vanskeligere å få jobb nå), så ville jeg nok gått for jobben. Men sjekk muligheten for å ta permisjon på studie også, mulig du kan få permittere deg en god stund uten å miste studieplassen, så har du en liten mulighet for å begynne på studiet igjen uten noe særlig pes om du ikke skulle trives med jobben :) 

Anonymkode: b7c82...47d

Skrevet

Kan du ikke gjøre begge deler? Jeg jobber nesten like mye og studerer fulltid.

Anonymkode: 19181...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...