Gå til innhold

Hvitløksspekket indrefilet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vi holder på å vurdere ulike menyforslag. Et av forslagene er hvitløksspekket indrefilet. Noen av dere som har smakt det? Hørtes så godt ut! Forslag til tilbehør?

Dersom dere har smakt det, (kanskje banalt spørsmål...), ble det hvitløksånde av alle da? Slik at det oste hvitløk av middagsgjestene når kaffegjestene kom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle liker hvitløk så er det jo ikke noe problem. Min svigerfar liker ikke hvitløk så han ville hatt stooore problemer hvis "hele" selskapet spiste hvitløk. Kanskje lurt å sjekke litt rundt om alle gjestene dine liker hvitløk.

Skrevet
Hvis alle liker hvitløk så er det jo ikke noe problem. Min svigerfar liker ikke hvitløk så han ville hatt stooore problemer hvis "hele" selskapet spiste hvitløk. Kanskje lurt å sjekke litt rundt om alle gjestene dine liker hvitløk.

Men det gjelder vel all mat? Man kan vel ikke være garantert at alle liker noe så sant man ikke har koldtbord?

Skrevet

Det er sant men hvitløk er en såpass dominerende smak at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg valgte hviløk i bryllupsmiddagen.

Skrevet

Hun som anbefalte meg hvitløksspekket indrefilet sa at det ikke smakte hvitløk i det hele tatt, det ble bare en nydelig komplett smak. Så jeg er ikke så redd for at det skal smake hvitløk. Det var bare det der med ånden da. Det er jo som regel sånn at de som ikke har spist hvitløk selv, kjenner ånden VELDIG godt.

Men nå blir det jo en stund mellom indrefileten og kaffe, når gjestene kommer. Og det er jo dessert etter middagen, så kanskje den evt dårlige ånden går litt bort??

Vet at det er litt risky å ta noe med hvitløk, men det hørtes så utrolig godt ut, og så hadde det vært artig å noe som er litt annerledes. Her i bygda er det sodd og okse-/svinestek for alle penga. Ikke noe galt med det, men når det etter hvert er blitt vanlig i bursdager og søndagsmiddager, så er det ikke like stas lenger. Synes vi.

Skrevet

Jeg syntes det hørtes spennende og ikke minst herlig ut. Det er jo sånn at når løk, "bakes" så blir den søt og mild i smaken. Og hvorfor ikke tilby gjestene en bit tyggegummi, eller en pastill etter middagen for åndens del? :wink:

Skrevet
Det er sant men hvitløk er en såpass dominerende smak at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg valgte hviløk i bryllupsmiddagen.

OK, jeg synes ikke det i det hele tatt jeg. Så sant man ikke har fersk hvitløk i salaten da :sjarmor: da merker man det.

Skrevet

Når det ble skrevet hvitløksspekket indrefilet så høres det ut som at det skal brukes myyyye hvitløk...derfor ble jeg litt skeptisk.

Jeg syns også hvitløk er deilig men om det er folk i selskapet ditt som ikke liker det så vil de ikke kun ha problemer med å spise maten men også å omgås de andre gjestene utover kvelden. Jeg snakker av erfaring fordi jeg vet om folk som absolutt ikke takler hvitløk.

Den tradisjonelle steika ER kjedelig, helt enig. Vi kommer antagelig til å velge urtemarinert lammelår som jeg syns hørest spennende og litt utradisjonelt ut.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Hvis det er slik at gjestene ikke har noen form for matallergi eller lignende så synes jeg det ikke er noe i veien for å ha hvitløk i maten, det er jo så godt :hjertesmil::sikle:

Uansett; dere bestemmer jo selv hva dere skal spise. Gå ut ifra det da.

Lykke til

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg hadde gitt fullstendig f*** i ånden gjestene hadde fått! I dag er det så vanlig med hvitløk at det er ytterst sjelden folk klager over hvitløksånde lengre. Man får jo nesten hvitløk i alle retter på restauranter...

Gå for hvitløksmaten dere! Det hadde iallefall jeg gjort...! :-)

Pam

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye hvitløk det er snakk om når det er "spekket" jeg...

Det blir vel til at vi prøvesmaker både vanlig og hvitløksspekket indrefilet tenker jeg. (Kan man prøvesmake på så mye/så mange retter man vil?? :klø: )

Personlig syns jeg at hvitløk sammen med kjøtt gir et deilig smaksbilde, men som enkelte her har vært inne på; Vi vil jo ikke servere mat som er så "dynket" i hvitløk at enkelte ville ha problemer med å spise det.

Forresten, dersom menyen er litt "voksen", er det vanlig å ha en barnemeny da???

Skrevet

Hørtes helt nydelig ut syntes jeg. :tunge1:

Persille løser jo problemet med hvitløksånde..Hva med å bruke det til maten..som pynt eller sammen med grønnsakene.(trengs litt mer enn litt strøssel da selvfølgelig..hehe)

Skrevet
Hørtes helt nydelig ut syntes jeg. :tunge1:  

Persille løser jo problemet med hvitløksånde..Hva med å bruke det til maten..som pynt eller sammen med grønnsakene.(trengs litt mer enn litt strøssel da selvfølgelig..hehe)

Tusen takk, Vendelin!

Hva mener du med at persille løses problemet med hvitløksånde? Er det noe magisk her?? :klø:

Skrevet

Hvis du spiser en dusk persille etter et hvitløksmåltid reduseres som regel hvitløkslukten til nothing, jo mer persille jo mindre lukt :) (skriver som regel, fordi det har hendt det ikke har hjulpet så mye. Mener det kan komme ann på hvor frisk persillen er. )

Har en araber i nær vennekrets som bruker VANVITTIG mye hvitløk, men han lukter sjeldent eller aldri det fordi han bruker mye persille i tilbehøret(fortrinnsvis ulike salater) :)

Vi kan godt kalle det magi (selv om det nok er mer bio-kjemi eller noe..hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...