Gå til innhold

Hva slags musikk må din kjæreste like?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noe jeg plutselig begynte å tenke på selv, at min må like Patrick Swayze, dirty dancing og She's like the wind.

Anonymkode: 2565c...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du lete lenge.

Anonymkode: 1625c...628

• Liker 14
Skrevet

Sier heller hva jeg helst vil at han ikke er blodfan av: country og danseband. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det :sjokkert: 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke så nøye. Men han må IKKE like Roland Cedermark.

Anonymkode: e1db2...101

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nøye på at vi må ha samme, eller iallefall lignende, interesser og hobbyer. At vi har de samme "målene" i livet, vi liker de samme reisemålene, vi forstår hverandres utfordringer osv. Men akkurat musikk har jeg ikke noe krav om, og det tror jeg er bra for isåfall hadde jeg ikke blitt sammen med min nåværende forlovede.

Jeg liker mye rart, kanskje det aller meste, utenom country, jazz og rap. Min utkårede hører veldig lite på musikk, men er veldig glad i musikk fra 80-tallet. Så musikken vår matcher ikke helt, men når det meste andre gjør det så går det likevel.

• Liker 1
Skrevet

Estetisisme

Anonymkode: ac01d...887

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 time siden, Moonwalker skrev:

Sier heller hva jeg helst vil at han ikke er blodfan av: country og danseband. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det :sjokkert: 

Må si meg enig der ja.

Gjest Belle âme
Skrevet

Så lenge det ikkje er norske harry-band som Turboneger eller Hellbillies, stygge moderne sanger som Marcus&Martinus sine sanger eller Panda av Desiigner eller berre tekno-musikk, skal eg være fornøgd.

Kanskje ikkje så mykje country heller, men noke country er jo bra. 

Skrevet

Hun må virkelig elske death metal, det er så rolig og behagelig musikk at viss hun ikke blir med på å nyte det sammen hver dag i stua så hadde det vært en enorm dealbraker for meg  :ironi:

Anonymkode: f20b6...453

Skrevet

Akk, dere idioter og deres simple sjangerforståelse, les: mangel på forståelse. 

For min del vil jeg at partneren min skal ha GOD MUSIKKSMAK, og dette er uavhengig av sjanger. Det finnes fabelaktig techno, og det finnes søppeltechno. Country er ikke alltid country. Du har popcountry, ting vi alle synger med på NRK p3 på vei til jobb. Hørt om Rascal Flatts? Life is a highway? Taylor Swift? Sjangeren spres vidt. Rap er ikke bare rap. Det er gigantisk forskjell på Wu Tang og Eminem. Du er sikkert en av de som sang med på Rihannas 'monster'-refreng. Klassisk musikk kan være steinhard modernisme eller nasjonalromantisk Grieg. Dvorak eller svanesjøen. Det er enorme forskjeller. Ramones er noe ganske annet enn Blink182. Å i det hele tatt avfeie en hel sjanger er bortimot det dummeste tenkelig. Da fremstår du som et så hjernedødt naut at du burde hatt forbud mot å eie en Spotifykonto. 

Det virkelig store skillet går i hva slags musikk man liker, og hvorfor. F.eks er ikke tekst musikk. Det er en del av musikkens innhold, men det har ingen toneart. Folk som liker musikk primært for tekst tror jeg lyver, eller har manglende egenforståelse av musikk som toner. En som liker God Musikk liker som oftest mye god musikk. Det skjer ikke tilfeldig og sjelden. Det kan være pop eller rock, jazz eller klassisk. Å være god på musikk betyr at man også velger ut innhold innenfor artist. De beste velger ut den beste musikken, alltid. Sånn er det bare. 

Det er noe som heter musikkintelligens i biologi/psykologi. Hjernen vår har musikk-IQ på samme måte som matematisk IQ. Noen er rett og slett flinkere enn andre. Og nei, smaken er ikke som baken, noen har dårligere smak enn andre. Desverre for musikkindustrien har det store flertall dårlig musikk-estetisk forståelse. Det er et godt argument for elitokratisk musikkstyring. Folk hakke peiling!

For en som kan et par ting er det å ha dårlig musikksmak ufattelig usexy. Det veier svært tungt for meg. Jeg vil faktisk mye heller ha en som ikke hører på musikk i det hele tatt enn en som liker dårlig musikk. Det beste av alt er om jeg bare kan styre valgene selv og slik holde kvaliteten oppe. 

• Liker 4
Skrevet

Justin Bieber! Ellers er det rett ut!!

Anonymkode: 8b18e...775

• Liker 1
Skrevet

Så fremt han ikke er blodfan av drakt metal og danseband så gir jeg blaffen. Eller, han kan godt like det jeg har nevnt, men jeg nekter å høre på sånn musikk, det gjør vondt i ørene!  

Anonymkode: 6fcf5...78b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fremt han ikke er blodfan av drakt metal og danseband så gir jeg blaffen. Eller, han kan godt like det jeg har nevnt, men jeg nekter å høre på sånn musikk, det gjør vondt i ørene!  

Rettelse; death metal!! 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Patrick Swayze, dirty dancing og She's like the wind.

nesten alt bortsett fra dette:fnise:

• Liker 4
Skrevet

Her har jeg ingen preferanse og han kan like det han vil for min del. 

Anonymkode: 00553...966

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk den instrumentelle delen av death metal høres bra ut, men hater over alt på jord den verbale delen av den. Der de skriker til stemmebåndet blir ødelagt.

Black metal. Ikke death metal. 

Anonymkode: a423c...fd4

• Liker 2
Skrevet

Samme hva, så lenge det ikke må stå i bakgrunnen hjemme til en hver tid. På med headset om det skal høres høyt. 

Dealbreaker er en som MÅ ha på høy musikk til en hver tid fra morgen til kveld. Da hadde jeg flyttet. 

Nå er jeg mye borte pga jobb, så da er det bare å skråle i fra seg da! 

Anonymkode: 6c490...cdc

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Black metal. Ikke death metal. 

Anonymkode: a423c...fd4

Greit nok refererte nok mer til black metal med det utsagnet. Men liker ikke death metal pga den ekstremt tilgjorte mørke stemmen, greier ikke nyte det enkelt og greit.

Skrevet

Ingen krav til hva partneren min liker av musikk så lenge den høres på uten at jeg må konstant høre på. Blir sliten av for mye musikk rundt meg hele tiden.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes faktisk den instrumentelle delen av death metal høres bra ut, men hater over alt på jord den verbale delen av den. Der de skriker til stemmebåndet blir ødelagt.

Faktisk så er growling en teknikk som må læres; poenget er å greie å skrike/knurre/brøle kontrollert uten å ødelegge stemmebåndene. Hvordan tror du ellers growlende vokalister får stemmen til å vare en hel konsert? ;)

Er forøvrig til dels enig med Arcturus, på tross av den klønete arrogansen innlegget oser av. God og dårlig musikk finnes i alle sjangere. 

Men musikksmak er noe veldig subjektivt, preget av hva du har vokst opp med og hvilke opplevelser du forbinder med enkelte typer musikk. 
F.eks kan "Gunnar" være en intellektuelt oppegående fyr med et godt musikkøre, men fordi DDE ble spilt på mange av de første festene han var på som ungdom og har gode minner derfra kommer han kanskje alltid til å ha en plass i hjertet for "Det går likar no".

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...