Gå til innhold

Hvilken sykepleierutdanning er den beste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å søke skole. 

Hvilken sykepleierutdanning er den beste i Norge? Akkurat samme for meg hvor i landet den er. 

Anonymkode: e1a6f...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste sykepleierutdannelsen er den som får de mest tilpaeningsdyktige elevene.

Anonymkode: 74cd5...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diakonhjemmet skal visst være anerkjent. 

Sånn generelt, se på snittet for å komme inn. Gir ofte en god pekepinn på hvor populær skolen er. 

Anonymkode: 9a221...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VID Bergen, Lovisenberg og Diakonhjemmet er annerkjente skoler. 

Anonymkode: 22947...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke valgt diakonhjemmet. Går der selv og er ikke fornøyd.

Anonymkode: c7dac...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovisenberg er den Sykepleierskolen i Norge med høyest karaktersnitt i alle fall. Er helt OK-fornøyd med å gå der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Betanien og Haraldsplass ligger langt oppe, begge er vel religiøse, lurer på om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg selv har noen erfaring, så har jeg hørt at Lovisenberg, Diakonhjemmet og sykepleien på Kjelller HiOA er bra. 

Som sagt; ikke egenerfart, men har venner og bekjente som er svært fornøyde med disse studiestedene. 

Endret av veraa94
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig på VID Haraldsplass i 2016. Merker ikke noe særlig til at den er kristen. Man ser ofte på en sykepleier i dens måte å utøve sykepleie på etter hvor en er uteksaminert. Vid har ydmyke og et mer vidt syn å se pasientene  på. De ser og mennesket åndelig. Om en er kristen eller ei møter man i spl mennesker som trenger bønn for å finne håp og ro. Da er det greit å ha erfaring med dette gjennom utdanningen. De fra Førde har ofte hatt en utrolig kjekk tid under utdanning hvor selvtillit og tro på at de kan skinner igjennom. Jeg skulle ønske jeg gikk på Førde og anbefaler den høgskolen. De scorer ofte høyt på trivsel og. Vid er nå blitt 4 høgskoler som er slått sammen. Haraldsplass, Betanien, Diakonova og Misjonshøgskolen. Betanien og Haraldsplass samarbeider. Første året går man på Betanien uansett. Helt ok for Haraldsplass er en liten skole. 

Anonymkode: 2a164...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på LDH i en periode. Misfornøyd pga. miljøet. Føltes som jeg fortsatt gikk på VGS ettersom mange var unge...:fnise: Og når det gjelder mangfoldighet, var det veldig FÅ utlendinger. Jeg tror det var maks 10 utlendinger ut av et kull på 130...
Kommer an på hva slags miljø du ser etter. 

Skoleopplegget er ikke så intenst som på andre steder. Seminarer har man kanskje 7 eller 8 av ut året, i motsetning til hvor mange seminarer man kanskje vil ha på et annet høyskole. Man fikk altså være mer selvstendig. 

LDH studenter er også mer annerkjent blant arbeidsgivere...

Anonymkode: 4a420...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer på Lovisenberg. Anbefaler det på det sterkeste! Utrolig smart gjeng, høy snitt, studenter der er anerkjent blant arbeidsgivere mm. Selv elsker jeg å studere der og miljøet er helt topp. Kunne ikke gått det noe bedre, men alle har negative/positive ting å si om alle skolene der ute.

Jeg elsker LDH i hvert fall. :)

Anonymkode: e9e13...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ferdig på VID Haraldsplass i 2016. Merker ikke noe særlig til at den er kristen. Man ser ofte på en sykepleier i dens måte å utøve sykepleie på etter hvor en er uteksaminert. Vid har ydmyke og et mer vidt syn å se pasientene  på. De ser og mennesket åndelig. Om en er kristen eller ei møter man i spl mennesker som trenger bønn for å finne håp og ro. Da er det greit å ha erfaring med dette gjennom utdanningen. De fra Førde har ofte hatt en utrolig kjekk tid under utdanning hvor selvtillit og tro på at de kan skinner igjennom. Jeg skulle ønske jeg gikk på Førde og anbefaler den høgskolen. De scorer ofte høyt på trivsel og. Vid er nå blitt 4 høgskoler som er slått sammen. Haraldsplass, Betanien, Diakonova og Misjonshøgskolen. Betanien og Haraldsplass samarbeider. Første året går man på Betanien uansett. Helt ok for Haraldsplass er en liten skole. 

Anonymkode: 2a164...8ae

Er du kristen selv? Spør siden vi har en lærer som jobbet på haraldsplass før hun begynte hos oss, og man merker ekstremt godt at hun er kristen for å si det sånn :fnise: kanskje man ikke reagerer på det hvis man er det selv :P

Anonymkode: c7416...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Levanger skal være veldig bra, og Elverum. Ellers har jeg hørt at Diakonova, VID (tidligere Diakonhjemmet) og Lovisenberg i Oslo skal være veldig bra skoler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på LDH i en periode. Misfornøyd pga. miljøet. Føltes som jeg fortsatt gikk på VGS ettersom mange var unge...:fnise: Og når det gjelder mangfoldighet, var det veldig FÅ utlendinger. Jeg tror det var maks 10 utlendinger ut av et kull på 130...
Kommer an på hva slags miljø du ser etter. 

Skoleopplegget er ikke så intenst som på andre steder. Seminarer har man kanskje 7 eller 8 av ut året, i motsetning til hvor mange seminarer man kanskje vil ha på et annet høyskole. Man fikk altså være mer selvstendig. 

LDH studenter er også mer annerkjent blant arbeidsgivere...

Anonymkode: 4a420...546

Jeg opplever det samme ang miljø på LDH :) Så det er ikke bare deg. veldig "klikkete" og lite variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som anbefaler UIT? Hører det er den beste skolen i Norge.

Anonymkode: b020c...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...