Gå til innhold

Begynner i ny jobb, drit nervøs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sosial angst, og begynner snart i ny jobb og det er arbeidsoppgaver jeg har null erfaring med. Tenk om jeg gjør alt feil og får sparken? Tenk om jeg ikke klarer å lære meg arbeidsoppgavene? Hvordan i all verden skal jeg klare dette? :(

Anonymkode: 4159a...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrollspørsmål: Hadde de ansatt deg dersom de hadde trodd du ikke ville mestre jobben?

Anonymkode: b75ec...ab7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke se så negativt på det. Du er heldig som har fått ny jobb, og så jobber alle for at det skal være et godt arbeidsmiljø. Du får opplæring noen dager eller en uke, og kanskje du får en fadder også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du nok fint. Vi alle har nok vært der, alle begynner med null erfaring. Snu litt på tankegangen din, tenk heller, "dette skal jeg klare". Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går bra! De forventer ikke at du kan de konkrete oppgavene når du starter. Du skal få opplæring og du vil over tid lære deg det du skal gjøre. Alle er usikre på oppgavene i ny jobb, da det alltid vil være ting man aldri har gjort eller har erfaring med (alle bedrifter jobber jo også forskjellig).

Still spørsmål når du ikke er sikker på hvordan du skal gå frem, spør om de har brukerveiledninger eller dokumentasjon på de verktøyene du skal bruke, og spør hvis du ikke forstår oppgaven. Dette klarer du fint! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sosial angst, og begynner snart i ny jobb og det er arbeidsoppgaver jeg har null erfaring med. Tenk om jeg gjør alt feil og får sparken? Tenk om jeg ikke klarer å lære meg arbeidsoppgavene? Hvordan i all verden skal jeg klare dette? :(

Grattis med ny jobb! Lurer litt på hvordan du fikk jobben, hvis du føler du ikke mestrer arbeidsoppgavene? Du klarte deg tydeligvis fint under intervjuet når de fortalte om arbeidsoppgavene :) Uansett, så er du ikke alene med å være nervøs de første dagene. Har selv vært ukomfortabel de første dagene, og mange tanker i hode når du får beskjed om å gjøre noe. Men det går nok helt sikkert bra. Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg, dette skal gå bra :hjerte: jeg hadde selv sosial angst når jeg fikk jobb. Ble mye bedre av å jobbe faktisk!  Masse lykke til, det ordner seg :klem:

Anonymkode: d29bf...814

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...