Gå til innhold

Hvordan kan jeg komme meg inn i en administrativ stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykepleier. Ønsker en 50-60% stilling innenfor noe administrativt. Har vært tillitsvalgt på jobben, likte det. Noen kurs/studiepoeng jeg kan ta for å hjelpe til? Stort sett det samme, vil bare ut av pleien ;) 

Anonymkode: 13cfc...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du når du nevner administrativt? Type kontor, sekretær eller resepsjon?

Anonymkode: c68e1...c7a

Skrevet

Sykepleiere med adm. Tilleggsutdannelse og lang erfaring er de som stiller først i køen til den typen jobber. 

Alternativet er at du tar konorutdannelse og er villig til å gå ned i lønn til en sekretærjobb. 

Anonymkode: b9b4d...d49

Skrevet

Første steg er å sette seg opp en CV, se på hva du kan og hva som er ledig av jobber du kan tenke deg. Så søker du.

Er det slik at din CV har hull, mangler i forhold til utlysning, det som er kvalifikasjonskrav osv må du se på muligheter for kurs eller annen type erfaringshøsting for å møte kompetansekravene.

Skrevet

Hva har du erfaring innen da? Mulig for deg å få administrerende jobb innen yrke du er i nå?

Anonymkode: a2a81...069

Skrevet

Tror ikke du kommer noe langt med kurs. Heller sats på å ta en master innenfor administrasjon/ledelse. Da står du sterkere når du skal søke jobb. 

Anonymkode: b61ba...a3a

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert bachelor i admin/ledelse. Men er redd jeg må ta en 100% stilling. Driver for meg selv ved siden av og trenger ikke mer enn 50-60 % jobb sånn sett.

Har også en sekretærutdannelse fra før jeg tok sykepleien. Det blir litt for kjedelig tror jeg.

Ville jo helst jobbet med behandlinger av søknader til ulik tilbud i kommunen, men der går jo jobbene i "arv". 

Anonymkode: 13cfc...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...