Gå til innhold

Har en mann som kjøper masse - fordi det er billig!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min mann er i utgangspunktet økonomisk (dvs. bruker lite penger på restaurant mat, reiser, annen type "luksus"), og han tjener godt. 

Når han kommer over billige tilbud (f.eks 3 for 2 på sko i Sverige), er innom Biltema el. l. butikk, kan han handle masse ting. Når han da kommer hjem så spør jeg: hvorfor har du handlet dette? Når skal du bruke det? Hans svar er ofte: det er kjekt å ha. 

Når vi er i matbutikken  (ca. 1 gang i uken) så handler han alltid ekstra av hermetikk, dressing, musli o.l. (ting som kan stå i en matbod), så vi aldri går tom. Vi har nok mat for flere tusen i matboden. 

Jeg er så lei av alle tingene som er "overalt" (selv om han greier å oppbevare det i skuffer). Vi har 8 skuffer (kommode) i gangen, og han bruker 6 av disse og vi er 4 stk i familien. Han må ha egen skuff til sekker, egen skuff til hansker, egen skuff til refleksvester o.l. Hva skal han med 6 refleksvester? 

Kan nevne at vi bor i en stor leilighet, og har "god plass", men hvorfor skal min mann handle ting han allerede har/og eller tror han trenger fordi det er rimelig? Jeg fikk han dra tilbake til Biltema med 3 ting forrige uke, da han innså at det han kjøpte var ting han ikke trengte.

Vil påpeke at dette ikke går utover økonomien, men jeg er lei av at han skal handle masse &¤#%#¤"#¤"#, når jeg selv prøver å rydde og kaste/gi ting til loppis. 

En annen ting jeg syntes er rart er at han ikke er flink til f.eks å handle nye klær når de er slitte, det han faktisk trenger, men handler det han ikke nødvendigvis trenger. Jeg måtte kaste 2 t.skjorter for han før jul, der ermene holdte på å falle av pga. hull. 

Takk for at du leste - jeg er frustrert!!! 

Anonymkode: 2bf22...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er en tilbudshore. :Knegg:  Kjenner et par sånne menn, de ser det ikke selv, men klager dersom konen har handlet noe de mener er unødvendig. Og det de handler er ofte ræl, typ vannpistoler til ungene fordi det var 5 for 50, at de går i stykker med en gang er ett fett, de var jo billige ...

Skrevet

Dette er en misforstått måte å være økonomisk på, i mine øyne. Det er bedre å kjøpe noe du trenger til full pris enn masse du ikke trenger fordi det er billig. Jeg kjenner et par sånne jeg også og er glad det ikke er min mann.

Skrevet (endret)

Inngå en avtale om at alt som ikke er brukt på x antall måneder, og som han ikke har noen god grunn til å beholde, gis bort.. "Kjekt å ha" er ikke en god grunn. Deretter går dere gjennom skuffene hans ;) 

Endret av penny_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...