Gå til innhold

Noen som har erfaring med tidlig arbgiver som ikke gir riktige papiere vedr dagpengesøknad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ventet i tre uker på papirer jeg skal ha med en dagpengesøknad vdr søke om dagpenger grunnet arbløshet.

Sendte de inn, men ba nav kreve de inn da jeg ikke har mottatt noe ennå ( fikk beskjed om at jeg skulle få de )

viurderer en sak for rettsystemet.

Anonymkode: 98cac...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedd meg også, fikk heldigvis jobb mens jeg søkte dagpenger. Synes slike arbeidsgivere burde få straff... Det går jo ut over arbeidstaker levevilkår. Nav sier de ikke kan unngå å gi dette, ville snakket med nav om hva som kan gjøres når de ikke gir det nødvendige de er pålagt til å gi.

Anonymkode: d9566...48e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjedd meg også, fikk heldigvis jobb mens jeg søkte dagpenger. Synes slike arbeidsgivere burde få straff... Det går jo ut over arbeidstaker levevilkår. Nav sier de ikke kan unngå å gi dette, ville snakket med nav om hva som kan gjøres når de ikke gir det nødvendige de er pålagt til å gi.

Anonymkode: d9566...48e

Har gjort det, virker ikke som om de helt forstår alvoret. Har nå bedt nav kreve inn papirene, så får jeg se.

Jeg er forbanna rett og slett.

Skrevet

Jepp. Dem sendte ikke inn noen papirer, hverken skattekort, sykemelding eller bekreftet utgått kontrakt.
NAV reddet meg. Jeg fikk sende dem direkte kopi av sykemelding, og hentet ut skattekort selv (dette var før de elektroniske skattekortene), og ga dem en kopi av arbeidskontrakt, samt var åpen om at jeg hadde purret og purret flere ganger på vikarbyrået og fått utallige løfter på at dem skulle sende papirene, og at dem hadde sendt det...
Attesten min fikk jeg ikke før jeg sto i resepsjonen og sa at om jeg ikke gikk derfra med attest, så gikk jeg rett til Arbeidstilsynet.
Men ja, det var mye styr, men det ordnet seg til slutt takket være de snille folka på NAV! 

Anonymkode: c4ac0...edd

Skrevet

Nå er vel det eneste du trenger fra arbeidsgiver bekreftelse på sluttårsak. Lønns- og trekkoppgave for 2016 skal du uansett få tilsendt fra arbeidsgiver, men NAV godtar siste lønnsslipp fra 2016, siden ikke alle bedrifter har laget lønns- og trekkoppgaver for 2016 enda.

Anonymkode: 5372d...2f1

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ventet i tre uker på papirer jeg skal ha med en dagpengesøknad vdr søke om dagpenger grunnet arbløshet.

Sendte de inn, men ba nav kreve de inn da jeg ikke har mottatt noe ennå ( fikk beskjed om at jeg skulle få de )

viurderer en sak for rettsystemet.

:skratte:  Du har skjønt mye av hvordan systemet fungerer. Rettsak for noe slikt? Hadde du vært fagforeningsorganisert så hadde du fått hjelp med papirene den veien. Slik du beskriver saken, så slipper den ikke inn i Forliksrådet, en gang. Og enda mindre kommer den inn i Tingretten. De vil bare få seg en god latter, de som jeg. 

Anonymkode: 6140a...248

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:  Du har skjønt mye av hvordan systemet fungerer. Rettsak for noe slikt? Hadde du vært fagforeningsorganisert så hadde du fått hjelp med papirene den veien. Slik du beskriver saken, så slipper den ikke inn i Forliksrådet, en gang. Og enda mindre kommer den inn i Tingretten. De vil bare få seg en god latter, de som jeg. 

Anonymkode: 6140a...248

Du kan gjerne le av en som har fulgt alle lover,regler og plikter i alle år, til fordel for en utspekulert maktsyk tidligere sjef. Arbeidsgivere har mye makt, og det er skremmende at mennesker uten empati fåt lov til å arbeide med mennesker.

Slik jeg beskriver saken her er bare et . av hvordan de har behandlet meg. Har funnet meg i for mye, for lenge, men det er nok.

Så tørk av det gliset, jeg er blitt immun mot slike som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...