Gå til innhold

Når du selv har bursdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan markerer du den? Hadde igår og jobbet absolutt hele dagen.. ser andre gjør så stort mye ut av sin. Ei venninne og kjæresten spiste kake med meg. Har barnefri denne uka og ingen kjæreste som gjør stas på meg😅

Anonymkode: 02bd0...f66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste bursdag tenker jeg å reise hjem til foreldrene mine og ha en middag. Prøve å få med bestemor også. Får vel en liten gave i tillegg :)

Har "fersk" kjæreste, så vi har ikke rukket å få noen bursdags-tradisjoner enda, men forventer ikke mer enn en liten oppmerksomhet bare. 

Gidder ikke ordne i stand noen svære greier.

Anonymkode: 8c5c0...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markerer heller ikke min egen bursdag. Det holder i lange baner med alle andre i familien som skal markere sin :lol: 

Anonymkode: ff63c...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ingenting. Svarer på gratulasjoner på meldinger og Facebook. Er vel det eneste. 

Anonymkode: ed60e...758

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på en hverdag, blir det litt kake fra samboer med gave og blomst. Feirer den med voksne barn  påføgende helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg slutta med - nærmer meg snart 50, og det er faen meg ingenting å feire. And then you die.

Anonymkode: 96383...860

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fest da jeg var yngre, men så ble det mer i retningen av å gå ut å spise med kjæreste og nærmeste venner, kake osv. I år har jeg stor-dag og jeg lagde overraskelsesfest til en god venn da han hadde stor-dag. Så i frykt for represalier, så planlegger jeg selv å stikke av så jeg ikke får det samme, for jeg hater overraskelser :fnise:

Anonymkode: 3357c...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en vanlig dag, men får gave av mannen min og datteren min også lager han noe han vet jeg liker ekstra godt til middag :-) 

Er det på en lørdag eller søndag, fikser han kanskje barnevakt på kvelden også går vi ut og spiser 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vanligvis ingen ting ut av den. Kan ha et lite familieselskap med opp mot seks gjester (hvis alle kommer), men har sjeldent mer enn det. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fest da jeg var yngre, men så ble det mer i retningen av å gå ut å spise med kjæreste og nærmeste venner, kake osv. I år har jeg stor-dag og jeg lagde overraskelsesfest til en god venn da han hadde stor-dag. Så i frykt for represalier, så planlegger jeg selv å stikke av så jeg ikke får det samme, for jeg hater overraskelser :fnise:

Anonymkode: 3357c...fbd

Bare vent til du kommer hjem, da skjer det skal du se. Det er vel aldri for sent :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe spesielt, si takk til gratulasjoner.

Før jeg var 18 holdt jeg alltid feiring, da jeg ble 18 holdt vennene mine overraskelsesbursdag til meg. Etter 18 har jeg ikke orket å sette i gang noen feiring.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich

Barna og mannen min "vekker meg" med gaver, tegninger og kort på et brett der frokost blir servert på senga. Så pleier mannen ta med ut på middag med litt god vin til på kvelden. Sist bursdag feiret vi også med tre vennepar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har variert litt. Har flere ganger vært på ferie med familien under bursdagen min og da har vi gått ut og spist. Om jeg har vært hjemme, pleier jeg å bestemme middag og det har hendt at jeg har fått overraskelsesbesøk med kake. Pleier ikke å ha fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feirer ikke, prøver å bare la det forbi gå i stillhet. Vil gjerne ha en bedre middag med mannen min da, det er helt ok. Blir snart 30 år... Håper kollegaene mine finner på noe bøll, trenger ikke gave. Kake tar jeg med selv.

Ellers synes jeg det er rart når voksne skal feire en helt vanlig bursdag.. 50-60 og oppover lag er jo greit nok, men bursdager er jo egentlig ikke noe å feire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bursdag på en offentlig fridag, så jeg har alltid fri på bursdagen min. Jeg spiser kake med mine foreldre og samboer, og that's it. MIn far har bursdag samme dag som meg, så det blir naturlig at vi "feirer" sammen. 

Anonymkode: 7a4f0...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjøper kake og gir meg gave, steller i stand frokost og lager en god middag til oss.

Jeg besøker ofte min familie på kvelden, og da blir det gjerne kake og gave der også. Vi feirer bursdagen enten helga før eller helga etter, med nærmeste familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være dette "må innvitere alle jentene i klassen" tullet på barneskolen, der bursdagsfeiring var et helvete med alle mobberne som kom hjem til mitt eneste fristed, så hater jeg å feire bursdagen min. Jeg er så misunnelig på de som lager party, innviterer folk og koser seg, for meg bringer bursdagen fæle følelser og om å gjøre å snike seg unna. Jeg feirer aldri, takker for gratulasjoner, sms og snap, men innviterer ikke en sjel. Drikker en vin som takk for at jeg ikke blir mobbet lenger, og lurer på hvilken unnskyldning jeg kan bruke for ikke å ha 40-års fest nest år.

Anonymkode: 31c69...d0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avspaserer noen timer. De timene jeg er på jobb er veldig koselige - gratulasjoner, klemmer og kake fra kollegaer. Tar meg en liten runde i butikkene, og unner meg noe ekstra. Mannen åpner en flaske bobler i det jeg kommer hjem, og vi tar gavene fra han. Som regel går vi ut og spiser en bedre middag, og koser oss sammen. Så inviterer jeg til venninnemiddag hos meg en lørdag i løpet av måneden. Storkoser meg med bursdag. Er 37, men det å glede seg over ting er jo hele vitsen med å leve, uansett hvor gammel man er. 

Selvfølgelig har det vært noen episoder på barneskolen. Og noen i tenårene. Der bursdagen ikke har vært så gøy. Men det å la det prege en hele livet... den eneste du fortsetter å såre er deg selv. 

Anonymkode: 2052d...0dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...