AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #1 Skrevet 1. februar 2017 Er det mulig å forbedre seg fra karakteren 2 i nynorsk til en 4-er på tre-fire måneder med pugging tror dere? Denne karakteren trekker så ned på vitnemålet mitt. Tror jeg har litt språkøre ellers og relativt godt ordforråd i bokmål. Innspill? Anonymkode: 3995d...917
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Dette kommer fullstendig an på hvor mye kompetanse du har i nynorsk fra før, og norskfaget - ikke minst. Ikke bare skal du ha ganske kontroll på grammatikken for å få en 4'er, men du må også treffe oppgaven ganske bra. Hvis du føler du har godt språkøre og er topp motivert for å klare det, da ville jeg kjørt på! Norsk er jo et stort og krevende fag, men jeg har trua. Lykke til Anonymkode: dbe9d...3b2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Må legge til at du bør vel forresten få en 4'er, ellers hjelper det ikke noe særlig på ... eller? Husker det selv i alle fall, at 4 utgjorde mye mer enn en 3. *Brukeren over* Anonymkode: dbe9d...3b2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #5 Skrevet 1. februar 2017 Som brukeren skriver over her er det ikke bare gramatikken det spiller på, men også innholdet. Du kan øve deg og bli skikkelig flink i nynorsk gramatikk, men likevel kan du bomme fullstendig på oppgaven når eksamen kommer. Det er vanskelig å gi et ordentlig svar. Du må nesten se tilbake på gamle nynorsk tekster du har skrevet. Hvilke tilbakemeldinger har du fått? Hva er det som har trekt ned karakteren din? Hvilke tiltak må du gjøre for å forberede feilene? Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: faa54...14c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #6 Skrevet 1. februar 2017 Takk for fint svar. Jeg har fem i skriftlig bokmål og tre i muntlig så det hjelper vel litt med bare en treer også, men ja. Kommer jeg ikke inn på det jeg vil i år så får jeg ta opp den muntlige norsken neste år ++. Tenker det er bedre å prøve å ta opp nynorsken nå og gi bånn gass, fordi jeg har alltid gitt blanke i hele nynorskfaget og tenker jeg kan ha potensiale til å få opp karakteren et par hakk på kort tid. Til den siste: jeg har bare skrevet en nynorsk tekst noensinne og det var på den privatisteksamen jeg fikk 2 på. Jeg liker best å skrive artikler men det er kanskje ikke noe man kan velge på eksamen. Anonymkode: 3995d...917
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 Motivasjon er grunnen jeg håper på å greie å hoppe opp et par hakk på karakterskalaen på kort tid. Bare sånn hvis noen lurte Anonymkode: 3995d...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå