Gå til innhold

Finnes det hunder som ser ut som katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten så jeg et veldig stort dyr som for meg så ut som en veldig stor katt. Det var ingenting ved det dyret som så ut som en hund. Pelsen var  tykk og lang,og bred lang hale. Det var som å se en katt tredobbel vanlig størrelse,  jeg trodde faktisk at det var en tam røyskatt jeg egentlig så. Den gikk som en katt også.

Min mor derimot mener bestemt at dyret var en hund. Men det rare er at jeg har aldri sett et lignende dyr senere, det er ingen hunder som jeg vet kan ligne på det dyret jeg så.

Noen som er gode på katte og hunderaser her som kan løse mysteriet? 

Anonymkode: 7e92c...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du helt idiot eller?

Anonymkode: 844e3...02b

• Liker 2
Skrevet

Bilderesultat for dog in cat costume

Jepp :P

Anonymkode: 9141f...b23

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt idiot eller?

Anonymkode: 844e3...02b

Du var virkelig hyggelig altså.

Skrevet

Pappilon kan kanskje på avstand se ut som en katt? :D

Anonymkode: b568e...03e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det kan ikke ha vært en hund. Jeg var rundt 9-10 år den gang og visste godt hvordan hunder og katter så ut, forskjeller osv. Dette dyret var stort, men jeg er fortsatt sikker på at det må ha vært et kattedyr, et uvanlig et. Den hadde ingen typisk hundeansikt, snute , poter, bjeffet ikke. Den mjauet, og oppførte seg som en katt. Pga størrelsen på den ble jeg faktisk litt skremt. For den var på størrelse med en middels hund. Toppen av ryggen ca 45 cm fra gulvet. 

Gjest Xanthine
Skrevet

Maine coon?  Den ene min er veldig stor,han er større enn mange hunder,han veier ca 14 kg.

Skrevet

Hvor så du dette, inne, ute, på landet, i byen, var den i bånd, løs etc. etc. Dess flere detaljer dess lettere er det å løse mysteriet.

Anonymkode: 9e0af...e19

Skrevet

Kom på dette bildet når jeg leste topic. Men jeg er litt usikker på om jeg vet hva du så, men enkelte raser som norsk skogkatt og spesielt maine coon kan bli STORE. Var litt redd for en norsk skogkatt når jeg var liten - har aldri sett noe så stort siden (muligens bare på bilder av superstore maine coons). Eller så har kanskje hunderasen chow chow litt sånn løveaktig utseende. 

Spy.jpg

Anonymkode: f325e...97f

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det kan ikke ha vært en hund. Jeg var rundt 9-10 år den gang og visste godt hvordan hunder og katter så ut, forskjeller osv. Dette dyret var stort, men jeg er fortsatt sikker på at det må ha vært et kattedyr, et uvanlig et. Den hadde ingen typisk hundeansikt, snute , poter, bjeffet ikke. Den mjauet, og oppførte seg som en katt. Pga størrelsen på den ble jeg faktisk litt skremt. For den var på størrelse med en middels hund. Toppen av ryggen ca 45 cm fra gulvet. 

gaupe

• Liker 1
Skrevet

Hunden jeg passer tror i hvert fall den er en katt noen ganger og prøver å klatre i trær. 

• Liker 2
Skrevet

Savannah katter kan være ganske store. Men det er det er ikke lovlig med F1-F4. Fra F5 og utover blir de mindre, men en F5 kan bli ganske stor den og.

Anonymkode: 742da...076

Skrevet

Som sagt så finnes det mange katter som blir store, Norsk Skogkatt og Maine Coon er blant disse iallefall. (Kanskje det er flere raser med store katter, men det kan jeg ikke nok om.) Prøv å google rasene og se om det kan stemme?

Hvis ikke så vil jeg minne om at barn har en tendens til å vri litt på sannheten for å få det til å passe sin "fantasi". Som barn var du kanskje helt overbevist om at det var en katt, selv om det egentlig var en hund. Jo eldre du har blitt, jo mer har du vridd på minnene dine, ubevisst selvfølgelig, og du har nå kommet frem til at det ha vært en katt du så.

Noe som forsterker denne teorien er at du tror det er en røyskatt du så. En røyskatt er ikke det samme som en katt, de ligner vel forsåvidt ikke en gang. Her er et bilde av en røyskatt. De har en helt annen fasong, snute, ører og øyne enn en katt. Hvis en røyskatt ligner på noe, så vil jeg heller påstå at det ligner på en hund. Snuten ligner iallefall, og hvis det var en slags blandingshund kunne fasongen kanskje ha stemt litt også. Corgi-hunder har en flat og avlang fasong som en røyskatt. Kunne det ha vært det?

Anonymkode: eebdb...e6d

Skrevet
28 minutter siden, Xanthine skrev:

Maine coon?  Den ene min er veldig stor,han er større enn mange hunder,han veier ca 14 kg.

Kanskje noe slikt ja.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor så du dette, inne, ute, på landet, i byen, var den i bånd, løs etc. etc. Dess flere detaljer dess lettere er det å løse mysteriet.

Anonymkode: 9e0af...e19

Vi var på besøk til noen i en liten bygd. Dyret var inne i stue og på kjøkken. Var ikke i bånd. Gikk rundt inne slik en katt gjør. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd det var en ung hunnløve eller lignende. Men katt er jeg helt sikker på at det var, så skjønner ikke hvorfor min mor mente det var en hund. Jeg har heller ikke kontakt med de vi besøkte, og de må vel være døde eller på aldershjem nå.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gaupe

Men kan noen virkelig ha hatt en gaupe som kjæledyr?

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt så finnes det mange katter som blir store, Norsk Skogkatt og Maine Coon er blant disse iallefall. (Kanskje det er flere raser med store katter, men det kan jeg ikke nok om.) Prøv å google rasene og se om det kan stemme?

Hvis ikke så vil jeg minne om at barn har en tendens til å vri litt på sannheten for å få det til å passe sin "fantasi". Som barn var du kanskje helt overbevist om at det var en katt, selv om det egentlig var en hund. Jo eldre du har blitt, jo mer har du vridd på minnene dine, ubevisst selvfølgelig, og du har nå kommet frem til at det ha vært en katt du så.

Noe som forsterker denne teorien er at du tror det er en røyskatt du så. En røyskatt er ikke det samme som en katt, de ligner vel forsåvidt ikke en gang. Her er et bilde av en røyskatt. De har en helt annen fasong, snute, ører og øyne enn en katt. Hvis en røyskatt ligner på noe, så vil jeg heller påstå at det ligner på en hund. Snuten ligner iallefall, og hvis det var en slags blandingshund kunne fasongen kanskje ha stemt litt også. Corgi-hunder har en flat og avlang fasong som en røyskatt. Kunne det ha vært det?

Anonymkode: eebdb...e6d

Jeg husket ikke riktig hva det hette, men tenkte på gaupe. Jeg vet at barn kan vri på minner, men jeg var ikke så liten, og jeg har god hukommelse så husker mye ganske billedlig korrekt.

Skrevet

Gaupe har ikke hale. Du nevner hale. 

Antar det kan være en fhund ala fluffy spisshund. Eller en Main coon-katt. 

Anonymkode: f1e33...e68

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

*Papillon*

Anonymkode: 6d36d...e80

Skrevet

Var det i Norge? 

Savannah f1, ashera eller kanskje en rev? Rev kan man ha som kjæledyr i Norge.

Anonymkode: 8380d...d0b

Skrevet

Om dette er lenge siden så er sjansen liten for Maine Coon, de var inne vanlige for lenge siden i Norge og er en forholdsvis ny rase også. Gaupe tror jeg heller ikke det var, har ikke hørt om noen med en stue-gaupe før, og gaupa har også svært kort hale. Det finnes enkelte hunder som oppfører seg litt katteaktig, og noen av dem er vanlige og har vært vanlige i Norge lenge. Lundehund feks, den er livlig, grasiøs, og mer atletisk og bevegelig enn mange hunder og jeg synes den har tidvis litt tamkatt-oppførsel. Den har også lett "hunnløve" farge på pelsen sin, og den type lengde. Skogkatt og MC er veldig raggete typisk nok.

Anonymkode: 6dd04...0b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...