AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Naboens katt er så veldressert, den gir labb, henter ting og sitter på kommando. Den late katten min gidder ingen av de delene Noen tips til hvordan jeg skal klare å dressere katten så den blir like flink? Naboen blærer seg over at hans katt er smartere enn min. Anonymkode: 0bd55...4c8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Bare si til naboen at katten din er for smart til å la seg dresere. Katten din vet at den ikke må, derfor gjør den det ikke Anonymkode: a0d99...88b 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Hva har du prøvd? Du kan prøve klikketrening, men katter gidder ikke like lange treningsøkter som hunder, som regel. De går lei Anonymkode: 099a9...27f
Leo Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Belønning, belønning og enda mer belønning av den adferden du ønsker. Men enkelte katter (Og hunder...) gidder ikke uansett
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Katten min bryr seg kun om mat og å spise... Den vil gjerne leke litt, om jeg holder en liten lekemus eller noe sånt... men å gjøre ting på kommando liker den ikke. Det må være gøy... å jakte på en lekemus og sånn. Men katten min er i alle fall mye mer kjælen enn naboens katt. Min elsker å sitte i fanget mitt, kan bli der lenge. Naboens katt hater å sitte på fanget til folk. De får gjerne stryke den over ryggen, men den går ganske fort vekk. Den kommer aldri bort til noen for å kose om ikke folk kommer bort til den først. Anonymkode: 0bd55...4c8
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Katten min bryr seg kun om mat og å spise... Den vil gjerne leke litt, om jeg holder en liten lekemus eller noe sånt... men å gjøre ting på kommando liker den ikke. Det må være gøy... å jakte på en lekemus og sånn. Men katten min er i alle fall mye mer kjælen enn naboens katt. Min elsker å sitte i fanget mitt, kan bli der lenge. Naboens katt hater å sitte på fanget til folk. De får gjerne stryke den over ryggen, men den går ganske fort vekk. Den kommer aldri bort til noen for å kose om ikke folk kommer bort til den først. Anonymkode: 0bd55...4c8 Om du vet hvordan så går det veldig fint å få katter interessert i å lære. Du må først finne noe godteri katten liker veldig godt. Så skaffer du en klikker. Poenget er at katten skal assosiere klikke-lyden med godbit. Du begynner med å klikke og gi godbit. Gjør dette noen ganger i løpet av dagen. Så etterhvert venter du til katten gjør noe, for eks setter seg ned- klikk og godbit. Så får du katten til og gå litt, venter til han setter seg ned og klikk!. Dette gjentar du. Etterhvert kan du begynne å si "sitt" og gi han godbit når han setter seg. Ikke gi godbit dersom du ikke har sagt sitt først. På denne måten kan du lære katten å sitte. Etter en stund vil katten prøve ulike ting for å få deg til å klikke og gi godbit, så cluet er å belønne de "triksene" du ahr lyst å lære den opp til Og ja, det kan kreve mye tålmodighet Anonymkode: 099a9...27f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du vet hvordan så går det veldig fint å få katter interessert i å lære. Du må først finne noe godteri katten liker veldig godt. Så skaffer du en klikker. Poenget er at katten skal assosiere klikke-lyden med godbit. Du begynner med å klikke og gi godbit. Gjør dette noen ganger i løpet av dagen. Så etterhvert venter du til katten gjør noe, for eks setter seg ned- klikk og godbit. Så får du katten til og gå litt, venter til han setter seg ned og klikk!. Dette gjentar du. Etterhvert kan du begynne å si "sitt" og gi han godbit når han setter seg. Ikke gi godbit dersom du ikke har sagt sitt først. På denne måten kan du lære katten å sitte. Etter en stund vil katten prøve ulike ting for å få deg til å klikke og gi godbit, så cluet er å belønne de "triksene" du ahr lyst å lære den opp til Og ja, det kan kreve mye tålmodighet Anonymkode: 099a9...27f Takk Kanskje jeg kan lære han å gå på vanlig do og, det har jeg sett på tv! Bare vent, katta mi skal bli smartere enn naboens! Anonymkode: 0bd55...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå