AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Jeg forstår ikke helt hva de snakker om her: http://www.nettavisen.no/na24/gavepakke-til-15-millioner-nordmenn/3423308038.html Dette står på nettsiden deres Kjøpeutbytte Kjøpeutbytte er en forhåndsgarantert bonus som gis med en fast prosentsats på alle kjøp i samvirkelaget. Oppspart kjøpeutbytte og medlemsrabatter fra samarbeidspartnere settes automatisk inn på din medlemskonto i januar året etter opptjeningsåret. Kjøpeutbyttet er jo det jeg får igjen for det jeg har handlet for. Når jeg handler med medlemskortet så får jeg 2% i kjøpeutbytte. Fiktive tall La oss si jeg handler for 500 kr, og jeg får 2% i kjøpeutbytte. Da får jeg 10 kr i kjøpeutbytte. Er det disse penge de gnåler om i artikkelen? Anonymkode: 2fa36...b41
Hoppetaujenta Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Ett menneske som handler alle sine varer der får litt (jeg klarer jo ikke det da), men en storfamilie får mere igjen i løpet av et år. Syns egentlig ikke at det lønner seg så veldig for meg. Benytter meg av noen gode tilbud av og til som ikke er mat, men egentlig føler jeg at jeg selger meg og opplysninger om hva jeg kjøper for en slikk og ingenting. Vurderer å trekke medlemskapet mitt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 9 minutter siden, vendeli skrev: Ja, det stemmer. Skjønner ikke jeg, hvorfor lager de så stort oppstyr for ingenting? Vi får jo 2% (eller 1%, kommer an på hvor du holder til i landet eller noe)... det er da ingen overraskelse. Kan man ikke ta ut disse pengene når som helst også? Så hvorfor de må de poengtere at det blir overført nå innen Februar? Bruker de ikke å annonsere at man kan ta ut disse pengene rundt sommerstid også? Hvorfor? Man kan jo overføre dem til vår egen bankkonto når som helst... ts Anonymkode: 2fa36...b41
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Vi ordnet medlemskort i coop for 1,5-2 år siden. Handler der jevnlig (men bruker mest Rema da det er nærmest og vi må gjennom bomring for å komme til nærmeste coop). Men all storhandling gjøres på coop. I dag sjekket jeg faktisk hvor mye penger jeg hadde på coop kontoen min. Det var nesten 700 kr jeg kunne ta ut. Dette er første gang jeg tar ut noe derfra. Hvis jeg regner på det har vi vel brukt ca. 35 000 på coop så 700 i medlemsutbytte er jo ikke voldsomt. Har også brukt coop kortet når jeg har fylt bensin på statoil, men er ikke så ofte vi gjør det. Men er likevel fornøyd med nesten 700 ekstra på kontoen. For meg som er student og samboer som ikke jobber betyr det mye, spesielt når den ekle nrk-lisensen måtte betales denne mnd. Anonymkode: 8d455...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Jeg handler for det meste hos coop obs, coop prix og av og til mega. Obs er stor handel, prix er nærbutikk. Er innom de andre butikkene (rema, kiwi etc) hvis de har tilbud på noe spesifikk, bruker mattilbud-appen. Jeg får igjen 800 kr står det. Men, det har stått samme sum siden November eller noe. Jeg sjekket saldo på brukerkonto i Desember.. da sto samme saldo som nå, -50 kr som jeg kjøpte for i Desember. Så skjønner ikke hva de mener om å ha overført noe i dag.. det er jo uforandret siden November, det henger ikke på greip. Fant dette: sitat: Én gang i året deler vi overskuddet, og for mange blir dette en pen sum inn på konto.https://coop.no/medlem/aktuelt/delingsokonomi-150ar/ Er det det de snakker om? Jeg har jo ikke fått noe, så forstår ikke helt hva de mener med å dele overskuddet. Får vi det iform av penger eller rabattkupponger? "Som medlem i Coop er du også medeier." så det er ikke noe spesielt man må melde seg inni heller. Er man medlem så er man "medeeier", hva nå det betyr. ts Anonymkode: 2fa36...b41
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Jeg har vært medlem siden 2012 tror jeg. Begynte å bruke medlemskortet i 2014. Før det så var rema nærbutikk og hovedbutikk. Handlet aldri hos coop før det, hvorfor jeg hadde kort hos coop vet jeg ikke. Husker ikke at jeg registrerte meg. Om det har noe å si. Aldri fulgt med på utbytte og slikt. Aldri tenkt på å følge med, bare tar de ut når vi får beskjed om at det kan taes ut. På grunn av dårlig økonomi det siste året så har jeg blitt tvunget til å følge bedre med på økonomien. Så alt dette er nytt for meg. ts Anonymkode: 2fa36...b41
Million Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Var det så at man skulle få utbyttet fra Coop utbetalt nå i januar? Jeg kan ikke huske å ha fått noe utbetalt. Var ikke stort jeg opparbeidet meg i fjor heller da (92,- mener jeg det sto i skrivet jeg fikk). Bruker ikke å handle der så veldig ofte, for de har så mye dyrere priser enn Kiwi og Rema. Hvis man handler ALL maten og dagligvareartiklene sine der, og er en stor familie, så blir det jo litt mer i utbytte da. Men 1% er ikke rare beløpet nesten uansett. Da er det bedre å f.eks. skaffe seg kredittkortet fra Ya-bank og bruke det til å betale med hos Coop. Dette kortet gir 3% rabatt på dagligvarekjøp (alle butikker som er dagligvare). At det skal lønne seg med den type kort, forutsetter selvsagt at man betaler hele saldoen ved forfall hver måned og ikke begynner å forskyve på deler av det eller utsette beløp. Da kommer jo rentene på, og da lønner det seg ikke lenger.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 For min del er Coop-kortet gull. En ting er jo hvor mye kjøpeutbytte man får, det er ikke nødvendigvis så enormt. Men i tillegg kommer drivstoffrabatter og alle medlemstilbudene. 40 % medlemsrabatt på Elfa-garderobe (dører og innredning) monnet godt, for å si det sånn. Det samme gjorde medlemsrabatten på Dovre-ovnen vår. Anonymkode: c1720...e31
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Kjøpeutbytte er som en skatt gjemt, har latt utbyttet stå i mange år på kontoen. Sist jeg sjekket hadde jeg over 20 000,- Anonymkode: b9957...ad0 1
Million Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjøpeutbytte er som en skatt gjemt, har latt utbyttet stå i mange år på kontoen. Sist jeg sjekket hadde jeg over 20 000,- Anonymkode: b9957...ad0 Så dine penger har blitt stående? Må man si i fra hvis man vil ha det utbetalt? Fikk det for meg at de utbetalte saldoen automatisk i januar? Leste jeg ikke det en plass...?
jabx Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Er det noen som gidder å dra frem dette medlemskortet hver gang da? Vi er tross alt ikke i 1993 lenger. Coop må Get With the Times. Rema gjorde det riktige. Null behov for å styre med ekstra kort når man handler. Alt registreres automatisk.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 9 minutter siden, Million skrev: Så dine penger har blitt stående? Må man si i fra hvis man vil ha det utbetalt? Fikk det for meg at de utbetalte saldoen automatisk i januar? Leste jeg ikke det en plass...? Du kan føreover på nett selv, eller ta de ut i skranken hos coop obs. Vet ikke om småbutikkene som coop mega har noe sånt. Men coop obs har informasjonsskranke hvor jeg alltid tar ut pengene. Mamma lot pengene stå på konto flere år før. Det lønner seg egentlig ikke, siden det er såpass dårlig rente. Så nå tar hun de ut hver sommer. ts Anonymkode: 2fa36...b41
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #15 Skrevet 1. februar 2017 4 timer siden, Million skrev: Var det så at man skulle få utbyttet fra Coop utbetalt nå i januar? Jeg kan ikke huske å ha fått noe utbetalt. Var ikke stort jeg opparbeidet meg i fjor heller da (92,- mener jeg det sto i skrivet jeg fikk). Bruker ikke å handle der så veldig ofte, for de har så mye dyrere priser enn Kiwi og Rema. Hvis man handler ALL maten og dagligvareartiklene sine der, og er en stor familie, så blir det jo litt mer i utbytte da. Men 1% er ikke rare beløpet nesten uansett. Da er det bedre å f.eks. skaffe seg kredittkortet fra Ya-bank og bruke det til å betale med hos Coop. Dette kortet gir 3% rabatt på dagligvarekjøp (alle butikker som er dagligvare). At det skal lønne seg med den type kort, forutsetter selvsagt at man betaler hele saldoen ved forfall hver måned og ikke begynner å forskyve på deler av det eller utsette beløp. Da kommer jo rentene på, og da lønner det seg ikke lenger. Hvis du har en Coop extra-butikk i nærheten, så er de like billig som Rema og Kiwi. 1% er nok ikke så mye, nei. Men det ER jo kjekt med noen hundrelapper også. Vi handlet en del på Coop Obs Bygg da vi pusset opp, og har dermed fått en del på kontoen som kom godt med Anonymkode: 1ef34...b6c
Million Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har en Coop extra-butikk i nærheten, så er de like billig som Rema og Kiwi. 1% er nok ikke så mye, nei. Men det ER jo kjekt med noen hundrelapper også. Vi handlet en del på Coop Obs Bygg da vi pusset opp, og har dermed fått en del på kontoen som kom godt med Anonymkode: 1ef34...b6c Nei, har ikke Coop Extra, kun Coop Mega. Og de er dyre. Kjøpte en sjokolade der i dag til 48 kroner! Samme sjokoladen koster 40 kr på Rema! 8 kr forskjell på et lite produkt. Det blir mye pr handlevogn og mye pr år.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 Til dere som har coop medlemskort: Pengene dere har spart opp står på kontoen deres i Coop.De blir utbetalt dit en gang i året. Ønsker du den til din brukskonto så logger du deg inn på coop med din bankID og flytter pengene. Anonymkode: f0079...230 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpeutbytte er som en skatt gjemt, har latt utbyttet stå i mange år på kontoen. Sist jeg sjekket hadde jeg over 20 000,- Anonymkode: b9957...ad0 Det er vel feil ? Mener at kjøpeutbytte overføres til en medlemskonto,som så innrapporteres til skattemyndighetene på lik linje med alle andre type kontoer. Skal du gjemme unna penger, er det vel mer aktuelt med Trumf. Tror ikke oppspart bonus rapporteres, ettersom dette ikke er en personlig konto. Eller Rema sin Æ-app. Når du får personlige rabatter, betaler du mindre mva enn kunden foran deg i køen, men du skatter ikke for denne fordelen.... Og til TS - du blir ikke rik av å være Coop medlem og trekke kortet hos Coop. Men bruker du de ulike rabatt og bonusordningene bevisst, blir det fort 2000 -3000 iløpet av ett år. Men da må du nok ha mer enn bare Coop medlemsskap. I tillegg kommer som tidligere nevnt, spesialtilbud for Coop medlemmer. Og det kan fort bli noen kroner iløpet av ett år. Anonymkode: 288eb...481
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 3 timer siden, Million skrev: Nei, har ikke Coop Extra, kun Coop Mega. Og de er dyre. Kjøpte en sjokolade der i dag til 48 kroner! Samme sjokoladen koster 40 kr på Rema! 8 kr forskjell på et lite produkt. Det blir mye pr handlevogn og mye pr år. Ja, huff. Mega handler jeg kun på et par ting de ikke har andre steder. Anonymkode: 1ef34...b6c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 På Tuesday, January 31, 2017 den 23.17, Hoppetaujenta skrev: Ett menneske som handler alle sine varer der får litt (jeg klarer jo ikke det da), men en storfamilie får mere igjen i løpet av et år. Syns egentlig ikke at det lønner seg så veldig for meg. Benytter meg av noen gode tilbud av og til som ikke er mat, men egentlig føler jeg at jeg selger meg og opplysninger om hva jeg kjøper for en slikk og ingenting. Vurderer å trekke medlemskapet mitt. Selve Coop handlingen blir du ikke Guru millionær av, men tilleggsfordelene som rabatt på bensin og bilvask trekker en god del penger når oppgjørets time er klart hos Coop så ser du det. Jeg hadde og brukte Coop kort i flere år uten å se på hva jeg hadde av penger der. Men så trengte jeg noe og fant ut at jeg skulle undersøke hva jeg hadde i bakhånd på coop kortet. Da fikk jeg en hyggelig overraskelse og rikelig med penger til å kjøpe en langt mer kostbar sak av det jeg trengte enn uten de lure sparepengene. At vi selger opplysningene våre på billisalg har vel glippen i Æ appen tydelig vist i da den ble avslørt? Derfor skaffer ikke jeg andre fordelskort eller apper enn det medeiermedlemskapet jeg har hatt i mer enn ti år hos Coop. Anonymkode: c90ca...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå