Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk Vg3 1211, 1212 og 1213? Står på udir at både disse og Norsk Vg3 1231, 1232 og 1233 er norsk for påbygging????

Anonymkode: e7e24...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du link til der du fant dette?

Anonymkode: cb667...9f3

Skrevet

Takk.

Disse tre har jeg bestått, men sa aldri fra til lånekassen om at jeg ikke møtte opp på eksamen i norsk 1211, 1212 og 1213 (noe jeg ikke aner hvorfor jeg meldte meg opp i, for det er jo feil fag uansett?). Nå er jeg redd for at disse tre fagene overskrider 60 studiepoeng, slik at jeg er forsinka og ikke får nytt lån til høsten. 

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk.

Disse tre har jeg bestått, men sa aldri fra til lånekassen om at jeg ikke møtte opp på eksamen i norsk 1211, 1212 og 1213 (noe jeg ikke aner hvorfor jeg meldte meg opp i, for det er jo feil fag uansett?). Nå er jeg redd for at disse tre fagene overskrider 60 studiepoeng, slik at jeg er forsinka og ikke får nytt lån til høsten. 

Ts

Hva har du gått tidligere da?

Skrevet

Hva har du gått tidligere da?

Besto påbygg etter yrkesfag høsten/vinteren 2013. Da fikk jeg NOR 1231, 1232 og 1233 på vitnemålet. Året etter tok jeg opp noen fag, skulle også ta opp norsk igjen, men meldte meg opp til NOR 1211, 1212 og 1213 (noe som var feil). Endte med at jeg ikke tok norsk likevel, fordi jeg skjønte at å forbedre denne karakteren ble hardere enn jeg hadde trodd.

Ts

Skrevet

Vil egentlig anbefale deg å ta dette opp med lånekassen. Men om du fikk støtte til å ta påbygg, noe du nå har gjort, så kan jeg ikke tenke meg at du blir forsinket. Hvis dette bare var ekstra fag du meldte deg opp på ved en feil så tror jeg ikke det har mye å si.

Skrevet

Besto påbygg etter yrkesfag høsten/vinteren 2013. Da fikk jeg NOR 1231, 1232 og 1233 på vitnemålet. Året etter tok jeg opp noen fag, skulle også ta opp norsk igjen, men meldte meg opp til NOR 1211, 1212 og 1213 (noe som var feil). Endte med at jeg ikke tok norsk likevel, fordi jeg skjønte at å forbedre denne karakteren ble hardere enn jeg hadde trodd.

Ts

Skjønner. Da har jeg desverre ikke peiling.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg redd for at disse tre fagene overskrider 60 studiepoeng, slik at jeg er forsinka og ikke får nytt lån til høsten. 

Hva mener du egentlig med dette? videregående fag har da ingenting med studiepoeng å gjøre?? Er jo bare når du kommer på videreutdanninga at du kan bekymre deg for studiepoeng. 

Anonymkode: e0373...5e3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du egentlig med dette? videregående fag har da ingenting med studiepoeng å gjøre?? Er jo bare når du kommer på videreutdanninga at du kan bekymre deg for studiepoeng. 

Anonymkode: e0373...5e3

Det har noe med støtte fra Lånekassen å gjøre. Her vil timeantall i fag være tilsvarende studiepoeng. 

Anonymkode: a7f91...954

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk.

Ts

Du vil jo ikke bli forsinket hvis fagene overskrider 60 så. For LK er det aldri feil at man tar mer enn mann for støtte for. 

Anonymkode: a9f17...076

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil jo ikke bli forsinket hvis fagene overskrider 60 så. For LK er det aldri feil at man tar mer enn mann for støtte for. 

Så at jeg har skrevet litt feil her. Jeg meldte meg opp til 1211, 1212 og 1213, enda jeg hadde bestått 1231, 1232 og 1233 fra før. Sånn jeg ser tilbake på det må jeg ha meldt fra om feil fag, og kjøpt feil fag. Skulle liksom ta opp 1231, 1232 og 1233. Så på vitnemålet har jeg bestått sistnevnte, men hos Lånekassen mangler jeg å ta 1211, 1212 og 1213 for å "ikke være forsinket".

Herregud, det ble mye rot det her, haha... 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så at jeg har skrevet litt feil her. Jeg meldte meg opp til 1211, 1212 og 1213, enda jeg hadde bestått 1231, 1232 og 1233 fra før. Sånn jeg ser tilbake på det må jeg ha meldt fra om feil fag, og kjøpt feil fag. Skulle liksom ta opp 1231, 1232 og 1233. Så på vitnemålet har jeg bestått sistnevnte, men hos Lånekassen mangler jeg å ta 1211, 1212 og 1213 for å "ikke være forsinket".

Herregud, det ble mye rot det her, haha... 

TS

Nå har ikke jeg peiling på hvordan Lånekassen funker for vgs-fag, men for høyere utdanning driter LK i hvilke fag man tar, det som betyr noe er studiebelastningen. Hvis jeg søker om lån til årsstudium i samfunnsfag, men tar årsstudium i norsk i stedet så går det helt fint. Så fremt jeg aldri har fått støtte til årsstudium i norsk tidligere.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg peiling på hvordan Lånekassen funker for vgs-fag, men for høyere utdanning driter LK i hvilke fag man tar, det som betyr noe er studiebelastningen. Hvis jeg søker om lån til årsstudium i samfunnsfag, men tar årsstudium i norsk i stedet så går det helt fint. Så fremt jeg aldri har fått støtte til årsstudium i norsk tidligere.

Ja, det samme gjelder nok for videregående også, men det kan være greit å informere Lånekassen om glippen dersom denne informasjonen ikke innhentes på samme måte som ved høyere utdanning. 

Anonymkode: a7f91...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...