AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Jeg er en jente på 15 år som sliter med tvangstanker. Egentlig ikke sånn som mange andre gjør, som å måtte ta på en bok 2 ganger, men det er litt vanskelig å forklare. Jeg føler at jeg må løpe tilbake for å ta på en ting, og om jeg ikke gjør det kommer noe dårlig til å skje med meg, eller om forholdene jeg har til forskjellige personer. At de kommer til å miste interessen sin for meg/vennskapet vårt. Får bestandig høre hvor morsom og livlig jeg er, men jeg merker at jeg plages av dette, som kanskje er teit. Om jeg har en greie med en gutt, eller har et 'crush' på han, går jeg på spotifhy og sier til meg selv; om sangen som kommer nå er en glad sang, kommer det til å gå bra med meg og han, men om ikke - mister han interessen for meg. Og om sangen blir en trist en, går jeg rundt og er deppet. Jeg tenker at om jeg åpner skapet nå, og det første jeg ser er en blå genser, kommer det til å gå bra med meg, vennene mine og en evt 'crush'. Vet at dette høres helt utrolig teit ut, men jeg er sånn, og har vært sånn lenge. Jeg har ikke lyst til å snakke om dette med foreldrene mine, for da vil de bare tro det har noe med mine gamle spiseforstyrrelser å gjøre, så jeg bestemte meg for å spørre her. Anonymkode: 14960...883
KaDust Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 Det du ytrer her er faktisk vanlige tvangstanker. Slik jeg ser det har du to muligheter: Prøv å bryt ditt eget mønster for å få vekk tvangstankene - altså ikke gjør det tvangstankene dine ber deg om. Tving deg til å ikke gjøre det. Eller, få hjelp av psykolog til å komme over dette. Gikk du til psykolog for spiseforstyrrelsene dine? Går du i så fall fortsatt til denne psykologen? Ta det opp med hen!
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 7 timer siden, KaDust skrev: Det du ytrer her er faktisk vanlige tvangstanker. Slik jeg ser det har du to muligheter: Prøv å bryt ditt eget mønster for å få vekk tvangstankene - altså ikke gjør det tvangstankene dine ber deg om. Tving deg til å ikke gjøre det. Eller, få hjelp av psykolog til å komme over dette. Gikk du til psykolog for spiseforstyrrelsene dine? Går du i så fall fortsatt til denne psykologen? Ta det opp med hen! Ja gikk til psykolog da. Takk for svar:)) Anonymkode: 14960...883
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Det her er ikke unormale tvangstanker. Som regel handler slike tanker om noe du er nervøs eller redd for, og du er tydeligvis det i forhold ti ldet du skrev her. Du må rett og slett ikke bry deg når du får disse tankene og ignorere det, og ikke handle på det. Så forsvinner de vist etter hvert, selv om du selvsagt kommer til å tenke tankene igjen. Det er jo ikke farlig uansett. Anonymkode: 284be...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå