AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Hei. Jeg er fagarbeider i barnehage.. er på mitt 4 år. Jeg vurdere søke meg inn på universitetet for å gå barnehagelærer utdanning.. jeg har ikke allmen påbygning så må søke via real kompetanse. Det jeg lurer på er om jeg har det som trengs? 2 år utdannelse og 2 år lærling sa hun dama jeg snakket med, at det regnes til to av de årene.. Her er opptaks kravene: Opptakskrav er generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse. Søknadsfristen er 1. mars for realkompetansesøkere og 15. april for søkere med generell studiekompetanse. Krav til realkompetanse: Søkeren må ha relevant yrkeserfaring i minimum 5 år omregnet til heltid. Inntil 2 av disse årene kan erstattes av: Militær-/siviltjeneste (førstegangstjeneste), inntil ett år. Relevant utdanning fra videregående skole, folkehøgskole eller tilsvarende. Relevant arbeid (tillitsverv, organisasjonsarbeid, politiker, dagmamma, fritidstilbud for barn, idrettslag o.l.). Omsorgsarbeid for egne barn kan telle inntil ett år. For barnehagelærerutdanning regnes følgende som relevant yrkeserfaring og utdanning: Arbeid fra barnehage (assistent), barnevernsinstitusjon, skolefritidsordning eller grunnskole (assistent, lærervikar). Skoler med relevant linje/fag i forhold til utdanningen, som for eksempel barne- og ungdomsarbeider. Så siden 2 av årene under utdanning er gyldig.. å jeg da mangler 3 års yrkeserfaring... telles ikke de 3 årene jeg jobber nå som fagarbeider? Fikk ikke svar mer hos dama så tenkte spørre her om noen av dere vet? Mvh osislove Anonymkode: 417df...9d0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Hvis du har fagbrev så har du det som trengs, og du kan søke deg innpå barnehagelærer utdanningen. Kravet for å f.eks komme innpå Høgskolen i Oslo og Akershus er fagbrev og karakterene dine i fra vg1 og vg2. Har du lest denne artikkelen? http://fagbladet.no/nyheter/na-kan-fagarbeidere-soke-sykepleier-og-barnehagelarerstudier-6.91.439614.4a82053faa Anonymkode: 9c0a5...7bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå