Kevin Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 Jeg og noen venner er litt uenige på dette området. Noen av dem mener det ikke er langt mellom disse to egenskapene. Jeg er selvsagt uenig, ettersom jeg anser meg selv som en ekshibisjonist. Jeg liker å bli sett, men jeg gjør ikke ting som faller seg unaturlig, bare for å bli sett. Jeg slenger ikke frem’n på disken på Rimi’n og spør etter prisene på sossiser, for å si det slik. Jeg mener at en blotter påtvinger andre å se på seg, mens en ekshibisjonist nyter å bli sett når det skjer tilfeldig. Så kan man diskutere graden av tilfeldighet selvsagt, ettersom alt hverken er svart eller hvitt, men for meg er det iallefall hovedregelen. Noen synspunkter?
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Jeg er enig med dere begge. Definisjonene dine passer med hvordan jeg oppfatter de to begrepene, men samtidig synes jeg det heller ikke er så langt mellom de to. En blotter vil vel nødvendigvis ha eksibisjonistiske trekk? Og en eksibisjonist har kanskje en tendens til å 'blotte' seg 'tilfeldig' litt oftere og lettere enn oss som er litt mer sjenert? Altså ikke ved å hoppe frem fra et buss-skur med en vidåpen frakk og intet under, men kanskje sprade rundt in all your glory hjemme på stua, vel vitende om at naboen kan komme til å se noe?
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #5 Skrevet 8. desember 2004 En blotter blir vel gjerne opphisset av å vise seg mens en eksibisjonist ikke tenner på samme måte.
Icy Skrevet 8. desember 2004 #6 Skrevet 8. desember 2004 Her er ett godt eksempel på en blotter: http://tull.no/innhold/bilder/bilde.php?ID...ID=1407&katID=3
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #7 Skrevet 8. desember 2004 Ja det er nok mange nyanser i ord-bruken her. Men ordet "blotter" er vel mer negativt ladet enn ekshibisjonist?? En ekshibisjonist er "frekk" mens blotteren er "pervo". (?) En som liker å sprade rundt og vise kroppen på nakenstrand er vel en ekshibisjonist, men h*n er vel neppe en blotter for det - man forventer jo å se nakne mennesker på en nakenstrand. Som nevnt ovenfor, har blotting noe med å tvinge andre til å se på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå