Gå til innhold

Føler meg ydmyket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å date en fyr i august i fjor. Han er 37, jeg er 30. 

Han gjorde alt riktig, tok meg med på kjempekoselige dater, på restauranter osv. Vi spiste middag med hans beste venner og jeg introduserte han for mine. Alt virket litt for perfekt; samme interesser, samme fremtidsmål, lik humor, god kjemi.. Vi hadde sex første gang på 3 møte, det føltes riktig og jeg fulgte magefølelsen. Vi fortsatte å møtes flere ganger etter dette. 

Så da det stopp. Han brøt kontakten, sluttet å svare, ingen forklaring, ingenting. 

Et par måneder senere møtte jeg tilfeldig en av hans kompiser når jeg var ute sammen med venner. Kompisen hans var veldig pågående, ga meg masse komplimenter og snakket om at kompisen hans måtte ha vært dum som dumpa meg. Vi satt i 9 timer (!) i strekk og skravlet om alt og ingenting. Det endte med at vi kysset litt og rota litt, men vi hadde ikke sex. 

Følte meg veldig skamfull etter dette, og angret veldig. Vet at han garantert har fortalt dette til kompisen. 

I ettertid har flere av hans gode kompiser kontaktet meg. En av dem sender meg stadig snapchat av seg selv og har spurt om jeg vil være med å ta en øl en dag (jeg svarte aldri). En annen møtte jeg også tilfeldig ute og han la an på meg og forsøkte å få meg med hjem. Jeg ble ikke med.

Igår satt jeg og sveipet på Tinder og kom over han første (som dumpet meg). For morro sveipet jeg liker og fikk match med en gang. Jeg lo litt av det, og 10 min etterpå gikk jeg inn for å se nøyere på profilen hans og da hadde han sletta matchen. 

Jeg bare sitter med en følelse av flauhet, av skam.. føler litt av vennegjengen hans (og han) på en måte gjør narr av meg? Hvorfor "tester" de om de får meg til sengs? Hvorfor matcher han med meg for å slette? For å kunne le av meg og kunne tenke at han avviste meg igjen? 

Syntes egentlig dette er litt flaut, men vet ikke om det er meg som overragerer og er litt for følsom eller om de faktisk driver å gjørr narr av meg.

Anonymkode: 0f109...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor driver dh på med slike ekle gamlinger? Glen de folka. Ha litt selv respekt. Du er verdt så mye mer.

Anonymkode: 4ee4e...08f

• Liker 6
Skrevet

Kanskje han fortalte kompisene at du er ei fantastisk dame, at det var synd at den riktige kjemien ikke var der mellom dere og at den som får deg er utrolig heldig. Eller kanskje han fortalte dem at du er ei gudinne i senga. Det er heller ikke usannsynlig at han matcher med alle damer han synes er pene, og at det først etterpå gikk opp for ham at det var deg.

Tenk positivt, men gå videre. :) 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor driver dh på med slike ekle gamlinger? Glen de folka. Ha litt selv respekt. Du er verdt så mye mer.

Anonymkode: 4ee4e...08f

Gamlinger? Syntes ikke han er så gammel jeg da. Og vennene hans det er snakk om i HI er mellom 28 og 33.

TS

• Liker 4
Skrevet

Du har kommet ut for menn med dårlige egenskaper. Menn som ikke vil ha forhold men bare vil ha lettvint sex...forøvrig så skulle jo 30 + årene også for menn være en tid hvor de ønsker å etablere seg...

Anonymkode: e1ca7...96e

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kommet ut for menn med dårlige egenskaper. Menn som ikke vil ha forhold men bare vil ha lettvint sex...forøvrig så skulle jo 30 + årene også for menn være en tid hvor de ønsker å etablere seg...

Tror du?:( Jeg fikk inntrykk av at han var en ordentlig type. Hadde aldri falt meg inn at han kunne var ute etter det når han tok seg bryet med å inkludere meg i livet sitt, møte hans nærmeste venner o.l. Om han følte det var feil, så hadde jeg forventet en prat eller en melding om dette, men så bare forsvinner han uten et ord?! Er dette normal folkeskikk for nordmenn? (Jeg er ikke etnisk norsk, men de er).

Skrevet

Det eneste feilen jeg ser du har begått her er å sveipe / like profilen til han som dumpet deg. Du ble dumpet, og du har så rotet med en kamerat av ham - du skulle da bare holdt deg helt unna. 

At man dumper noen uten et ord er ikke typisk norsk, men det er typisk Tinder. Det er for mange - og i hvert fall mange menn - en app for hookups. Er en fyr 37 og singel (og attraktiv) er det ofte en grunn til det. Det betyr ikke at han er uaktuell, bare at man skal være ekstra på vakt. 

Anonymkode: 7ba60...aa9

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Kanskje han fortalte kompisene at du er ei fantastisk dame, at det var synd at den riktige kjemien ikke var der mellom dere og at den som får deg er utrolig heldig. Eller kanskje han fortalte dem at du er ei gudinne i senga. Det er heller ikke usannsynlig at han matcher med alle damer han synes er pene, og at det først etterpå gikk opp for ham at det var deg.

Tenk positivt, men gå videre. :) 

This ;) 

Anonymkode: 9c362...d54

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste feilen jeg ser du har begått her er å sveipe / like profilen til han som dumpet deg. Du ble dumpet, og du har så rotet med en kamerat av ham - du skulle da bare holdt deg helt unna. 

At man dumper noen uten et ord er ikke typisk norsk, men det er typisk Tinder. Det er for mange - og i hvert fall mange menn - en app for hookups. Er en fyr 37 og singel (og attraktiv) er det ofte en grunn til det. Det betyr ikke at han er uaktuell, bare at man skal være ekstra på vakt. 

Jeg møtte han ikke på Tinder. Jeg møtte han gjennom en god venn av meg. Har aldri vært på en eneste Tinder date. Men frister ikke når jeg leser det du skriver 😞

Ja, jeg burde ikke testet det ut, bare fikk hans profil opp tidlig og da pleier det å bety at de har likt deg. Så når vi fikk match tenkte jeg kanskje han ville unnskylde seg eller noe sånt.. eller forklare hva som skjedde. Men så slettet han ja. 

(Han er ikke så veldig attraktiv utseendemessig, men han virket som verdens snilleste når vi møttes og derfor sa jeg ja til date).

TS

Skrevet

Men hva hadde dere tenkt om hans gode venners oppførsel? Jeg er vant med at man ikke skal være med vennen sin tidligere dame. Men det er kanskje ikke sånn her? Er derfor jeg er redd de gjør narr av meg. Er redd de tenker jeg er "fritt vilt", kanskje fordi jeg rota med hans venn? (Som var feil, jeg angrer masse).  (Unnskyld, dette er mitt første møte med en etnisk nordmann, er vokst opp i Norge, men ikke datet de før).

TS 

Skrevet

Jeg skjønner absolutt at du føler deg ydmyket. Jeg ville følt det samme. Vennene hans oppfører seg dårlig, ja. Du må bare heve deg over det.

Anonymkode: b51d4...f92

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du?:( Jeg fikk inntrykk av at han var en ordentlig type. Hadde aldri falt meg inn at han kunne var ute etter det når han tok seg bryet med å inkludere meg i livet sitt, møte hans nærmeste venner o.l. Om han følte det var feil, så hadde jeg forventet en prat eller en melding om dette, men så bare forsvinner han uten et ord?! Er dette normal folkeskikk for nordmenn? (Jeg er ikke etnisk norsk, men de er).

Det virker som han har spilt "skuespill" ovenfor deg for å få deg på kroken. Så han kunne "teste" deg ut for å finne ut om dere er en god match? Uansett så er det dårlig gjort av ham å lure deg på den måten. Jeg synes at den bruk og kast holdningen til ham og hans kamerater bare vitner om en fryktelige dårlig holdning til kvinner..ta lærdom og vent lenge før du går til sengs med en mann. Før du har lært ham å kjenne. Bli venn først og lær å bli kjent med hans personlighet og verdier før du involverer deg med en mann.  Tror forresten ikke at kameratene gjør narr av deg. Det kan hende noen av dem likte deg. Uansett så vær forsiktig med å ha sex etter tre date. Det er desv vanlig å ta lettvint på sex i Norge. Menn vet å utnytte dette.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva hadde dere tenkt om hans gode venners oppførsel? Jeg er vant med at man ikke skal være med vennen sin tidligere dame. Men det er kanskje ikke sånn her? Er derfor jeg er redd de gjør narr av meg. Er redd de tenker jeg er "fritt vilt", kanskje fordi jeg rota med hans venn? (Som var feil, jeg angrer masse).  (Unnskyld, dette er mitt første møte med en etnisk nordmann, er vokst opp i Norge, men ikke datet de før).

TS 

Kan jeg spørre hvor du er fra? 

Det stemmer at det er noen stereotyper, men de varierer en del fra område.

Skrevet

Så hvis de kommer opp tidlig pleier det å bety at de har likt deg? (på Tinder?) Er helt forvirra av Tinder :fnise:

Anonymkode: b25bd...f4e

Skrevet

Du skal ikke føle deg dum, for du har ikke gjort noe galt. Den som derimot har gjort noe galt er han. Han har tydelig bare brukt deg for å få date litt, og for å få sex. Altså har han ikke vært seriøs i det hele tatt. En seriøs fyr ville fortalt deg hvorfor han dumpet deg. Han her, og kompisene de er bare neandertalere. Drittsekker med andre ord. Tydeligvis har han sagt noe om at du var enkel å få (sikter til måten kompisen oppførte seg og prøvde seg på deg), men at kompisen så fant ut at det ikke var tilfelle, da han ikke gikk videre med deg. 

Han som dumpa deg, minner meg faktisk om en bruker her inne som stadig vekk sier han lyver til damer for å få de dit han vil. Sex. Og når han er lei, ja da bare dumpet han de.

Så ikke vær lei deg, bli heller forbanna på han og vis han at han har mistet noe verdifullt. (Uten å kontakte han)

:hug:

Skrevet

Rett opp ryggen, gå med selvtillit og bestem deg for å legge dette bak deg!

Anonymkode: b25bd...f4e

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som han har spilt "skuespill" ovenfor deg for å få deg på kroken. Så han kunne "teste" deg ut for å finne ut om dere er en god match? Uansett så er det dårlig gjort av ham å lure deg på den måten. Jeg synes at den bruk og kast holdningen til ham og hans kamerater bare vitner om en fryktelige dårlig holdning til kvinner..ta lærdom og vent lenge før du går til sengs med en mann. Før du har lært ham å kjenne. Bli venn først og lær å bli kjent med hans personlighet og verdier før du involverer deg med en mann.  Tror forresten ikke at kameratene gjør narr av deg. Det kan hende noen av dem likte deg. Uansett så vær forsiktig med å ha sex etter tre date. Det er desv vanlig å ta lettvint på sex i Norge. Menn vet å utnytte dette.

Uff:( jeg blir veldig lei meg av å tenke på dette. Men må lære da, og skal passe meg for å være så naiv og godtroende igjen. Har faktisk aldri opplevd dette før, så er litt sjokkert, men en gang måtte vel være den første. 

Tusen takk for svar. 

TS

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du er fra? 

Det stemmer at det er noen stereotyper, men de varierer en del fra område.

Jeg er fra et afrikansk land, har ikke så lyst å si hvilket.

TS

Skrevet
8 minutter siden, End skrev:

Du skal ikke føle deg dum, for du har ikke gjort noe galt. Den som derimot har gjort noe galt er han. Han har tydelig bare brukt deg for å få date litt, og for å få sex. Altså har han ikke vært seriøs i det hele tatt. En seriøs fyr ville fortalt deg hvorfor han dumpet deg. Han her, og kompisene de er bare neandertalere. Drittsekker med andre ord. Tydeligvis har han sagt noe om at du var enkel å få (sikter til måten kompisen oppførte seg og prøvde seg på deg), men at kompisen så fant ut at det ikke var tilfelle, da han ikke gikk videre med deg. 

Han som dumpa deg, minner meg faktisk om en bruker her inne som stadig vekk sier han lyver til damer for å få de dit han vil. Sex. Og når han er lei, ja da bare dumpet han de.

Så ikke vær lei deg, bli heller forbanna på han og vis han at han har mistet noe verdifullt. (Uten å kontakte han)

:hug:

Tusen takk :) håper jeg slipper å oppleve det igjen,skal være nøyere med å kjenne mannen mye, mye lenger før jeg får tanker om at det kan være ekte neste gang. Er litt sjokkert over hvor kynisk noen kan være og gå rundt å holde på sånn med andre mennesker. De har jo søstere og mødre? Tenker de ikke på om hva de hadde følt om noen behandlet dem slik? Uff. 

TS 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som han har spilt "skuespill" ovenfor deg for å få deg på kroken. Så han kunne "teste" deg ut for å finne ut om dere er en god match?

Uansett så vær forsiktig med å ha sex etter tre date. Det er desv vanlig å ta lettvint på sex i Norge. Menn vet å utnytte dette.

Jeg er ikke enig i dette. Han trenger ikke å ha spilt skuespill. Han likte deg nok. Men så fant han sikkert ut at det ikke stemte nok til at han ville ha et forhold. Mannen er først og fremst veldig FEIG og ufølsom når han ikke kunne si det direkte til deg at han ikke var interessert lengre. Jeg synes ikke du har gjort noe galt med å ha sex med han. Man kan godt ha sex med noen selv om man ikke vet sikkert om det blir et forhold ennå. Det er jo en del av prosessen med å bli kjent med hverandre. Du vil vel ikke innlede et forhold til en mann som etterpå viser seg å være dårlig i senga? ;)  

Anonymkode: b51d4...f92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...