AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Er det noen som vet om noen sykehjem/sykehus eller lignende som leier ut leiligheter til ansatte? Jeg er en pleieassistent(sykepleierstudent 1.års) som ønsker å jobbe en annen plass en hjembyen, hvor som helst egentlig. Synes det er vanskelig å finne leiligheter i sommerferien! Skal jobbe fra 1. Mai til 1. August da jeg har friår, så kanskje det er håp med leilighet også men.. Tusen takk for svar :-D Anonymkode: eab74...32b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Mener Fylkessjukehuset i Sogn og Fjordane har leiligheter, men er ikke 100% sikker... Vet at datteren til en kollega bodde i en leilighet i nærheten av sykehuset da hun hadde praksis der under studiet. Anonymkode: a3077...bb1
prt90 Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Grunnen til at du ikke har funnet noen leiligheter for sommerferien enda er nok heller at de ikke er lagt ut enda.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 De fleste har solgt leilighetene sine da de ikke var lønnsomme i drift. Ellers er det boliger helst forbeholdt leger/legefamilier. Anonymkode: f7e69...0ae 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste har solgt leilighetene sine da de ikke var lønnsomme i drift. Ellers er det boliger helst forbeholdt leger/legefamilier. Anonymkode: f7e69...0ae Hehe, nei. I Bergen har både Haraldsplass og Haukeland personalleiligheter, Voss Sjukehus har også personalleiligheter og det samme har Bærum Sykehus. Ansattboliger er ikke forbeholdt leger, de kan bebos av alle som kobber på sykehuset. Ved personellmangel kan løfte om leilighet ligge ved for å rekrutter, så er det kamp om boligene tviler jeg på at en første års student prioriteres. Å bare leie for noen måneder er heller ikke vanlig. Anonymkode: 91a54...d5a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, nei. I Bergen har både Haraldsplass og Haukeland personalleiligheter, Voss Sjukehus har også personalleiligheter og det samme har Bærum Sykehus. Ansattboliger er ikke forbeholdt leger, de kan bebos av alle som kobber på sykehuset. Ved personellmangel kan løfte om leilighet ligge ved for å rekrutter, så er det kamp om boligene tviler jeg på at en første års student prioriteres. Å bare leie for noen måneder er heller ikke vanlig. Anonymkode: 91a54...d5a Haukeland universitetssykehus ved Hordaland Fylkeskommune har solgt ut mengder av ansatte boliger. Dette ligger tilbake til da Hordaland Fylekskommune var ansvarlig for Haukeland. Kunne nevnt flere adresser for deg, men lar det være. Anonymkode: fa265...b9a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haukeland universitetssykehus ved Hordaland Fylkeskommune har solgt ut mengder av ansatte boliger. Dette ligger tilbake til da Hordaland Fylekskommune var ansvarlig for Haukeland. Kunne nevnt flere adresser for deg, men lar det være. Anonymkode: fa265...b9a Og så? De har fremdeles massevis av leiligheter igjen, like ved sykehuset, til leie for ansatte. Så jo, de har personalleiligheter (og hybler og rekkehus). Litt pinlig at du bommer så totalt, syns du ikke? Anonymkode: 91a54...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #8 Skrevet 2. februar 2017 På 1.2.2017 den 0.39, AnonymBruker skrev: Og så? De har fremdeles massevis av leiligheter igjen, like ved sykehuset, til leie for ansatte. Så jo, de har personalleiligheter (og hybler og rekkehus). Litt pinlig at du bommer så totalt, syns du ikke? Anonymkode: 91a54...d5a Leger har forrang. Jeg har undersøkt, og det var svaret jeg fikk. Anonymkode: c0331...3e1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #9 Skrevet 2. februar 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leger har forrang. Jeg har undersøkt, og det var svaret jeg fikk. Anonymkode: c0331...3e1 Nei, leger har ikke forrang. Nøkkelpersonell har forrang ved mangel, men det trenger ikke være leger faktisk. Anonymkode: 91a54...d5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, leger har ikke forrang. Nøkkelpersonell har forrang ved mangel, men det trenger ikke være leger faktisk. Anonymkode: 91a54...d5a Som sagt, det var svaret jeg fikk. Jeg kjenner folk som har fått personalleilighet uten å være leger, for all del, men de fikk sin leilighet etter at legene hadde fått forsyne seg først. Sannsynligheten for at en førsteårs sykepleierstudent skal få leie en personalleilighet er uansett rimelig liten. TS kan alltids forsøke, hun taper ingenting på det, og selv om det er usannsynlig er det ikke umulig. Men jeg ville ikke hatt for høye forhåpninger. Anonymkode: c0331...3e1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 Hagavik sykehus utenfor Bergen i Os (ca 45min unna Bergen) leier ut hybler/leilighet. Tror det er både for ansatte og pårørende. Jeg bodde der selv når jeg var pårørende. Husker ikke pris, men var ganske rimelig. Tror de ansatte kunne leie for en billig penge. Ellers ville jeg kanskje lagt ut en annonse på Finn. I sommerperioden flytter sikkert mange studenter hjem igjen eller er på ferie slik at det kanskje er lettere å å leid en rom billigere i sommerperioden. Anonymkode: f3ee1...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå