AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 For noen uker siden ble jeg henvist av min lege til en laparoskopi, men så har jeg altså fått en time til en gynekologisk undersøkelse??! Jeg har jo allerede vært hos en gynekolog, så hvorfor har jeg fått en gynekolog time? jeg tenkte å ringe ahus i morgen, for å spørre om det. Men lurer på om noen har opplevd det samme som meg? Er litt redd for at jeg må bli henvist på nytt for da blir det enda lenger ventetid. Jeg har allerede ventet i flere måneder... Vil bare få det overstått, og begynne på baby prøvingen vår Anonymkode: 3ea66...18e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #2 Skrevet 1. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen uker siden ble jeg henvist av min lege til en laparoskopi, men så har jeg altså fått en time til en gynekologisk undersøkelse??! Jeg har jo allerede vært hos en gynekolog, så hvorfor har jeg fått en gynekolog time? jeg tenkte å ringe ahus i morgen, for å spørre om det. Men lurer på om noen har opplevd det samme som meg? Er litt redd for at jeg må bli henvist på nytt for da blir det enda lenger ventetid. Jeg har allerede ventet i flere måneder... Vil bare få det overstått, og begynne på baby prøvingen vår Anonymkode: 3ea66...18e Kan jo hende alt blir planlagt på gynekolog timen? Anonymkode: 3ea66...18e
prover87 Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Jeg vil tro at sykehuset vil gjøre en egen undersøkelse av deg, før de utfører inngrepet. Flere sykehus ønsker å gjøre det slik. Jeg ble henvist til laparoskopi ved SUS (Stavanger), og der ble jeg først innkalt til en forundersøkelse. Selve inngrepet ville bli planlagt og fastlagt etter den undersøkelsen. Jeg likte ikke at dette gjorde at ting ville ta lang tid, så jeg kontaktet et annet (og mindre) sykehus som utfører samme inngrep. De sa at de ikke hadde for vane å ha en forundersøkelse så lenge jeg (pasienten) var en "frisk og normal" dame. Det gjorde at jeg benyttet meg av fritt sykehusvalg og byttet sykehus. Fikk da operasjon flere måneder før det som var forespeilet hos SUS. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #4 Skrevet 2. februar 2017 Sånn var det med meg å. Det er for at sykehuset skal bekrefte hva som er galt på en forundersøkelse. I mitt tilfelle så presterte gynekologen på sykehuset å si at gynekologen jeg hadde vært oss uansett var bedre enn han, så hun hadde definitivt riktig...tre måneder ventet jeg for å få den beskjeden... Anonymkode: 013e3...953
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2017 #5 Skrevet 6. februar 2017 På 2.2.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev: Sånn var det med meg å. Det er for at sykehuset skal bekrefte hva som er galt på en forundersøkelse. I mitt tilfelle så presterte gynekologen på sykehuset å si at gynekologen jeg hadde vært oss uansett var bedre enn han, så hun hadde definitivt riktig...tre måneder ventet jeg for å få den beskjeden... Anonymkode: 013e3...953 Åja. Takk for svar! hvor lenge måtte du vente på lap? så irriterende og frustrerende å måtte vente så lenge... iallefall når man vet hva som er problemet... Anonymkode: 3ea66...18e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Om jeg forsto min gynekolog rett, utfører de lap på gynekologisk på Ahus. Men det kan godt hende gyn på Ahus vil ta en sjekk før operasjon. Har vært innom gyn på ahus en gang, og har bare positive ting å si om det! Anonymkode: 5c179...583
Fortunatus Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Jeg fikk henvisning via gynekolog til uous. For meg gikk det kjemperaskt, jeg fikk operasjon kun 1 uke etter at det ble innvilget at jeg skulle få gjennomføre operasjonen. ☺ Da var det en som avlyste sin opprinnelige operasjon. Vet du hvorfor du blir henvist til lap? For meg var det mistanke om endometriose og sjekk av tette eggledere. Kan jo være sykehuset avslo legen din sin søknad. Sto i mitt brev at overlegen har 10 dager på å vurdere henvisningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå