AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Hei! Kan man ta med seg baby på Leos Lekeland? Trenger å slå ihjel noen timer på dagtid i morgen. Har en baby på 9mnd. Krabber og klatrer mye, men går ikke enda. Derfor hadde det vært fint med et sted hun kan krabbe rundt - derfor ikke kjøpesenter etc. Hun blir fort utålmodig i vogn. Er det lov med baby på Leos Lekeland? Har vært på et lekeland som heter Hopp i Havet før. Der var det en liten 'babysvdelig' om jeg ikke husker feil. Noen som vet? 😊 Anonymkode: a6557...44f
Bokdamen Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Kan du ikke gå i åpen barnehage i stedet? Leos lekeland slår meg som upassende for en baby... 4
stamtplyr Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Leos går helt fint. Er eget lekeområdefor barn 0-4 år. Der kan de krype og leke i baller 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, Bokdamen skrev: Kan du ikke gå i åpen barnehage i stedet? Leos lekeland slår meg som upassende for en baby... Takk for inspill. Åpen barnehage; Hvor finner jeg det og kan man være inne? Vet du om det finnes baby-avdeling på Leos siden du har vært der? Ts Anonymkode: a6557...44f
Bokdamen Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Det er egne babyavdelinger (sjekk på nettsiden til ditt lokale https://www.leoslekeland.no), men for meg blir det litt "mye" for en baby. Men babyer er forskjellige og liker forskjellige ting. Vet ikke hvor du bor, men du kan jo google "åpen barnehage+din kommune". I Bergen er det forskjellige steder i de ulike bydelene.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Jobbet på Leos når jeg var noen år yngre. Ja, du kan fint ta med en baby, men jeg ville faktisk ikke anbefalt det. Det er mange "store" barn som leker i babyavdelingen og urovekkende mange foreldre som gir faen i hva ungene deres driver med. Jeg husker at jeg måtte si ifra kanskje 5 ganger /dagen om at ungene måtte roe seg i den avdelingen eller at de måtte gå å leke et annet sted. Barn blir helt ville der, og de hopper og spretter og tar null hensyn (forståelig av små barn på under 3 år altså), og mange foreldre setter seg i cafeen og har null snøring i hva ungene driver med. De ansatte har ikke mulighet til å være barnevakt (det er faktisk ikke de ansattes oppgave), og kan derfor ikke stå å passe på hele dagen. Husker hvor fortvilende det var med disse foreldrene som trodde at lekeland = barnepass.. Tenk på det litt som Tusenfryd eller Bø sommerland - det er ikke de ansattes jobb å være barnevakt... Anonymkode: 0ef4b...337 7
stamtplyr Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet på Leos når jeg var noen år yngre. Ja, du kan fint ta med en baby, men jeg ville faktisk ikke anbefalt det. Det er mange "store" barn som leker i babyavdelingen og urovekkende mange foreldre som gir faen i hva ungene deres driver med. Jeg husker at jeg måtte si ifra kanskje 5 ganger /dagen om at ungene måtte roe seg i den avdelingen eller at de måtte gå å leke et annet sted. Barn blir helt ville der, og de hopper og spretter og tar null hensyn (forståelig av små barn på under 3 år altså), og mange foreldre setter seg i cafeen og har null snøring i hva ungene driver med. De ansatte har ikke mulighet til å være barnevakt (det er faktisk ikke de ansattes oppgave), og kan derfor ikke stå å passe på hele dagen. Husker hvor fortvilende det var med disse foreldrene som trodde at lekeland = barnepass.. Tenk på det litt som Tusenfryd eller Bø sommerland - det er ikke de ansattes jobb å være barnevakt... Anonymkode: 0ef4b...337 Ikke min erfaring som kunde hos Leos. Aldri sett noe til det du sier, og har heller aldri sett en ansatt i det området babyene er. Man skal da ikke bli helt hysteriske heller. Ungene må da få utfolde seg fra tidlig alder. Mine babyer elsket å følge med på andre barn og det som hører med. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Her er det en avdeling for 0-2 år på Leos. Det hadde nok vært helt topp for en på 9 mnd, hadde det ikke vært for alle de store barna som løper og herjer rundt der uten at foreldrene bryr seg. Det er også ytterst sjelden at de ansatte ber de store barna om å gå derfra. Men på dagtid på hverdager er det som regel ganske folketomt der, i alle fall de gangene vi har vært. (Forutsatt at det ikke er planleggingsdag eller skoleferie.) Anonymkode: 2ed2a...b4e 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Takk for svar alle sammen! Tenkte kanskje at det ikke var så mye trykk der i morgen, vanlig hverdag, på formiddagen. Jeg får se om jeg drar dit eller begir meg ut på åpen barnehage. Har aldri vært der før og lurer litt på hvordan det funker. Får åpne en egen tråd for det 😉 Ts Anonymkode: a6557...44f
stamtplyr Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Dra når de åpner så er det stille👍 hvis ikke du finner ut av det med åpen barnehage så er det kanskje babysang i nærheten👍 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 16 minutter siden, stamtplyr skrev: Dra når de åpner så er det stille👍 hvis ikke du finner ut av det med åpen barnehage så er det kanskje babysang i nærheten👍 Takk! Ja, det var det jeg tenkte. Kanskje sånn fra 10-11 til 13/14 😊 Ts Anonymkode: a6557...44f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Tipper at midt på dagen og midt i uka utenom vinterferien så er det sikkert rolig og fint. Anonymkode: 7f850...9c0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #13 Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, stamtplyr skrev: Ikke min erfaring som kunde hos Leos. Aldri sett noe til det du sier, og har heller aldri sett en ansatt i det området babyene er. Man skal da ikke bli helt hysteriske heller. Ungene må da få utfolde seg fra tidlig alder. Mine babyer elsket å følge med på andre barn og det som hører med. Min erfaring er også vill herjing i dette området som liksom skal være tilpasset de minste. Sist vi var der var det et par småtasser som fikk et ben eller en arm rett i hodet enda foreldrene til minste barnet var der og passet på, fordi de eldre barna hoppet ned uten forvarsel feks. Det kommer jo helt an på HVOR man drar, at du har god erfaring betyr ikke at ståa er slik overalt. En baby har ikke behov for å utfolde seg med en gjeng eldre barn som herjer rundt. Det burde vært en annen oppdeling synes jeg, slik at de helt minste kunne få krabbe og styre rundt uten at man som foreldre må forfølge for å unngå at er eldre barn hopper på ungen Anonymkode: ec5bc...ac4
stamtplyr Skrevet 31. januar 2017 #14 Skrevet 31. januar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er også vill herjing i dette området som liksom skal være tilpasset de minste. Sist vi var der var det et par småtasser som fikk et ben eller en arm rett i hodet enda foreldrene til minste barnet var der og passet på, fordi de eldre barna hoppet ned uten forvarsel feks. Det kommer jo helt an på HVOR man drar, at du har god erfaring betyr ikke at ståa er slik overalt. En baby har ikke behov for å utfolde seg med en gjeng eldre barn som herjer rundt. Det burde vært en annen oppdeling synes jeg, slik at de helt minste kunne få krabbe og styre rundt uten at man som foreldre må forfølge for å unngå at er eldre barn hopper på ungen Anonymkode: ec5bc...ac4 Helt sant. Det du sier høres ikke bra ut, og jeg hadde absolutt ikke syntes det var greit😊 slik er det heldigvis ikke i Kristiansand! 1
Outlander Skrevet 31. januar 2017 #15 Skrevet 31. januar 2017 Har hatt mange runder med mine barn på leo's og nei- aldri rolig og barn spretter rundt som skikkelig gærninger og tar absolutt NULL hensyn når småbarn er til stede. Men du får nytte det midt i uken, tidlig på dagen når de snørrungene er på skolen og helt fraværende foreldre på jobb. Da blir det nok spennende for en som er 9 måneder.
Glitnir Skrevet 31. januar 2017 #16 Skrevet 31. januar 2017 I likhet med de over har vi erfaring med at eldre barn (langt over 0-3 år som avdelingen er reservert for) hopper rundt som gale og er farlige for de minste. Foreldrene gir f og de ansatte er heller ikke veldig tilstedeværende. Det er sikkert greiere på dagtid i ukedagen, men selv babyavdelingen er nok bedre etter at barnet i alle fall har passert året og kan gå selv. Ville valgt åpen barnehage i ditt tilfelle.
GammelKaktus Skrevet 31. januar 2017 #17 Skrevet 31. januar 2017 Er egen lekeplass for de minste men som de andre sier så gir foreldrene faen og lar barna sine løpe rundt som galne overalt. Vill heller tatt en tur i åpen barnehage eller på lekeplassen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 Usikker på hvor du er, men om du er i Oslo kan jeg anbefale Child Planet på Majorstua. Det er egentlig en del av en barnehage, veldig lite, men passer for barn under skolealder. Noen år siden vi var der, men det var relativt rolig, lite og oversiktlig, og gikk fint for de aller minste. Men du må selvsagt passe på hele tiden - en to-treåring klarer ikke å ta godt nok hensyn i en slik setting Anonymkode: 057f2...6b5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 Bare dra på formiddagen en ukedag så går det helt fint. Vi har vært alene flere ganger på dagtid fordi det ikke er folk der. Helt supert. Anonymkode: 59dec...9b0
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #20 Skrevet 1. februar 2017 Bor du i Trondheim? I såfall kan jeg anbefale Hiv Ohio lekeland på Sirkus. Der er det veldig oversiktlig, lite folk og en liten avdeling for babyer. Men jeg tror også jeg ville gått for Åpen Barnehage. Der kan man komme og gå som man vil, babyen får leke med nye leker og det er alltid noen andre foreldre å snakke med. Anonymkode: 46539...a40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå