AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Nysøker på arbeidsmarkedet, sendte en søknad for en uke siden, har ikke fått svar. Hva kan en forvente i slike søknadsprossesser? har ikke peiling lenger og har vel litt å lære:) Anonymkode: 139b8...988
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Det kan fort gå 3 uker og mer. Spørs jo hvor mye søknader som er kommet inn. Det skal sorteres og gjennomgåes. Sånn tar tid. Anonymkode: 2c3ed...e06
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan fort gå 3 uker og mer. Spørs jo hvor mye søknader som er kommet inn. Det skal sorteres og gjennomgåes. Sånn tar tid. Anonymkode: 2c3ed...e06 Notert, takk så mye for svar. Anonymkode: 139b8...988 1
perplexed Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Når var søknadsfrist? Noen uker etter den. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 1 minutt siden, perplexed skrev: Når var søknadsfrist? Noen uker etter den. 1 uke siden. Det sto at søknad skulle merkes ( dette var noe jeg glemte, sendte elektronisk )så spørs om jeg får svar. Når det står en skal merke søknaden, skrives det i selve overskrift - " søknad på stilling som .......- mrk? Anonymkode: 139b8...988 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Det er veldig varierende. Noen ganger kan du få svar samme dag, andre ganger tar det flere uker. Dette kommer gjerne helt ann på hva slags type stilling det er. Noen stillinger ønsker man folk inn asap, andre stillinger har kanskje en søknadsfrist på halvannen måned. Hilsen en som jobber innenfor rekruttering Anonymkode: 2209d...075 2
applestories Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Jeg hørte stort sett ikke noe da jeg søkte jobber. Jobber i det offentlige fikk man bekreftelse på mottatt søknad fra, og noen ganger en e-post med beskjed om at noen var ansatt. Dette kunne ta flere måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Ok, er ikke vant til å gå ledig, overhode ikke noe jeg trives med, flere måneder høres ikke bra ut, men får bare krysse fingrene for at det dukker opp noe. Anonymkode: 139b8...988
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Noen som har peiling over hvor mrk i søknaden skal stå? i overskriften? Anonymkode: 139b8...988
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Kan ta helt utrolig lang tid, noen ganger har jeg helt glemt at jeg har søkt jobben. Og ja, noen ganger får jeg sånn 5 mnd senere mail om at stillingen er besatt. Hvis du syns det er kjipt å være arbeidsledig ville jeg funnet en del ting å sysle med, man får ofte ikke jobb sånn på rappen. Anonymkode: 48f24...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ta helt utrolig lang tid, noen ganger har jeg helt glemt at jeg har søkt jobben. Og ja, noen ganger får jeg sånn 5 mnd senere mail om at stillingen er besatt. Hvis du syns det er kjipt å være arbeidsledig ville jeg funnet en del ting å sysle med, man får ofte ikke jobb sånn på rappen. Anonymkode: 48f24...8f4 Har høyere utannelse og en fin cv uten hull, men den blir jo hullete nå når jeg er arbeidssøker. Får ikke håpe det slår negativt ut, er jo en ærlig sak å søke jobber. Er vant til å ha fulle hverdager, bare vært ledig 3 mnd tidligere i hele mitt yrkesaktive liv, så ja-synes det er veldig tøft å gå ledig, mistet gnisten, men bestemt meg for å stå på å gjøre det beste ut av det:) Takk for svar til alle, fint å høre andres erfaringer. Anonymkode: 139b8...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå