Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av mann_86
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:troest:

Du blander ikke litt kortene her? Det er bare i hodet ditt at du ikke kan få kjæreste og etablere et liv med noen selv om du er under utdannelse og har lav inntekt. Hvis det var tilfelle kunne ingen studenter blitt kjæreste, flyttet sammen og noen av dem får til og med barn i studieløpet. Alt som må vente er egentlig bare egen bolig og det kan være lurt å ha stabilitet rundt barn, men er ikke et must. 

Anonymkode: 6c13e...4a1

• Liker 9
Skrevet (endret)
På 31.1.2017 den 16.40, AnonymBruker skrev:

:troest:

Du blander ikke litt kortene her? Det er bare i hodet ditt at du ikke kan få kjæreste og etablere et liv med noen selv om du er under utdannelse og har lav inntekt. Hvis det var tilfelle kunne ingen studenter blitt kjæreste, flyttet sammen og noen av dem får til og med barn i studieløpet. Alt som må vente er egentlig bare egen bolig og det kan være lurt å ha stabilitet rundt barn, men er ikke et must. 

.

Endret av mann_86
Skrevet

Du kan få godkjent praksis avhengi av hva og hvor mye du har jobbet før, slik at du kan gå opp til fagprøve før. 

Anonymkode: 2b96e...969

Skrevet (endret)
På 31.1.2017 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Du kan få godkjent praksis avhengi av hva og hvor mye du har jobbet før, slik at du kan gå opp til fagprøve før. 

Anonymkode: 2b96e...969

.

Endret av mann_86
Skrevet
3 minutter siden, mann_86 skrev:

Jeg tenker at alderen min og inntekten er en kombinasjon som virker avstøtende for de fleste.

Utfra avataren din går jeg ut i fra at du er ca 30. Så nei. Det med inntekt er det menn som er mest opptatt av, ikke kvinner. På den fronten har du ingen reelle bekymringer utover at det er tydelig at du dømmer deg selv hardt og at det går ut over selvtilliten din. Slutt med det:) Dårlig selvtillit er større trussel for kjæresteplaner enn noe annet. 

• Liker 7
Gjest Else-Britt
Skrevet

Det er bare snakk om to år. Hva er det som er så krise med det? Du må ikke ta livet så seriøst. Se heller på det som en mulighet til å leve som lavforbruker for en periode, og bruk tiden på å lese deg opp på temaer som interesserer deg, f.eks. ting du seinere kan få nytte av i den fremtidige jobben. Trenger du et knull i mellomtiden, kan du alltids lyve på deg en jobb og en utdannelse.

Skrevet (endret)
På 31.1.2017 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Utfra avataren din går jeg ut i fra at du er ca 30. Så nei. Det med inntekt er det menn som er mest opptatt av, ikke kvinner. På den fronten har du ingen reelle bekymringer utover at det er tydelig at du dømmer deg selv hardt og at det går ut over selvtilliten din. Slutt med det:) Dårlig selvtillit er større trussel for kjæresteplaner enn noe annet. 

.

Endret av mann_86
Skrevet

5 års praksis??  Det hørtes mye ut? Det er vanlig med to år lærlingetid. Tar man ikke lærlingetid er det vel 5 år godkjent arbeidserfaring. Da tolker jeg det til att du har 3 års godkjent arbeidserfaring og må fylle på 2 år til før du kan ta fagprøve.. 

Men dette er det vel ikke nav som bestemmer heller det er fylket som godkjenner når man kan gå opp til fagprøve. 

Skrevet
2 timer siden, mann_86 skrev:

Jeg føler ikke det er noen utvei av den bekmørke tunnelen jeg har befunnet meg i, i flere år nå..

Det har seg slik at jeg nærmest har blitt gitt null håp av nav-veileder om å få jobb som ufaglært innen yrket jeg utdanner meg til, og at jeg må belage meg på to år med tiltakspenger før jeg får fagbrev.. Det går bare ikke.. Det blir 140.000 kroner over to år.

Jeg tar barne og ungdomsarbeider-fag, og vil ha eksamen i det teoretiske ferdig til sommeren. Men ifølge veileder hjelper ikke det. Uten fagbrev; ingen jobb. Altså for min del ikke før høsten 2019..

Jeg føler jeg kjemper og står på, men får aldri noe igjen for det. Føler meg forfulgt av et økonomisk spøkelse.. Jeg kan altså si for de neste to årene, bye bye til mulig kjæreste, til egen bolig og alt som har med et etablert liv å gjøre. Mens alle andre på min alder etablerer seg.

Ok, jeg er på vei til å ta utdannelse. Det er en positiv ting. Men det er jo ikke akkurat noen garanti for jobb ved fagbrev heller. Det er mange om beinet.

Hvordan overleve dette? Jeg får så vondt i magen av egen livssituasjon at jeg ikke klarer sosialisere meg. Og det blir definitivt ikke mer av det fremover..

Det er en haug av damer som også er liknende økonomisk stilt, finn en av dem :)

Anonymkode: 1774d...23b

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Hoppsi skrev:

5 års praksis??  Det hørtes mye ut? Det er vanlig med to år lærlingetid. Tar man ikke lærlingetid er det vel 5 år godkjent arbeidserfaring. Da tolker jeg det til att du har 3 års godkjent arbeidserfaring og må fylle på 2 år til før du kan ta fagprøve.. 

Men dette er det vel ikke nav som bestemmer heller det er fylket som godkjenner når man kan gå opp til fagprøve. 

Skal vel gå opp som praksiskandidat, tenker jeg. 

Anonymkode: e9952...dbb

• Liker 2
Skrevet

Snakk om å trykke seg selv ned og sette opp både mur rundt seg selv og det å la være å prøve fordi man tror man kan feile! Du omtaler deg selv som en taper allerede før du har fått begynt. Du må ha hatt en grusom oppvekst ettersom du har fått så dårlig selvtillit. Synes det høres ut som du trenger psykologhjelp. Å "diagnostisere" seg selv som en taper når du har alle muligheter sier meg bare at det er noe du trenger å få realitetsorientert.

Anonymkode: f7e11...f7c

• Liker 8
Skrevet (endret)
På 31.1.2017 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Snakk om å trykke seg selv ned og sette opp både mur rundt seg selv og det å la være å prøve fordi man tror man kan feile! Du omtaler deg selv som en taper allerede før du har fått begynt. Du må ha hatt en grusom oppvekst ettersom du har fått så dårlig selvtillit. Synes det høres ut som du trenger psykologhjelp. Å "diagnostisere" seg selv som en taper når du har alle muligheter sier meg bare at det er noe du trenger å få realitetsorientert.

.

Endret av mann_86
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, mann_86 skrev:

Jeg har ikke brukt det ordet.. Har jeg sagt noe om å gi opp før jeg har prøvd?

Jeg har ikke hatt en grusom oppvekst. Dårlig selvtillit kan det være 1000 grunner til.

Det er slik du beskriver deg selv her på KG. Som en kjempestor taper. Du er sikkert ikke det, men det er det vi andre leser i alle tekstene dine her inne hvor du klager over livet ditt. Du har en offermentalitet som ikke ligner noe jeg har lest her inne. På tide å få hjelp av psykolog!

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik du beskriver deg selv her på KG. Som en kjempestor taper. Du er sikkert ikke det, men det er det vi andre leser i alle tekstene dine her inne hvor du klager over livet ditt. Du har en offermentalitet som ikke ligner noe jeg har lest her inne. På tide å få hjelp av psykolog!

Enig.

TS, du er ikke en taper, men det virker som du tror det selv.

Om du ikke snur tankegangen, så blir du kanskje det til slutt fordi du tror det så sterkt selv. Det fortjener du ikke.

Endret av Jacklost
  • Liker 2
Skrevet (endret)
På 31.1.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

.

Endret av mann_86
Skrevet
13 minutter siden, Jacklost skrev:

Enig.

TS, du er ikke en taper, men det virker som du tror det selv.

Om du ikke snur tankegangen, så blir du kanskje det til slutt fordi du tror det så sterkt selv. Det fortjener du ikke.

Ingen av oss har noen forutsetning for å si det du sier. Fullt mulig TS er tidenes taper, faktisk. Sannsynligheten er vel ikke så liten da han ikke har fagbrev en gang.

Anonymkode: e9952...dbb

Skrevet

Dette er minst den tredje tråden der TS klager og ikke tar til seg råd. Ser ikke vitsen. Han har bestemt seg for at livet er dritt så da er livet dritt

Anonymkode: be311...655

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, mann_86 skrev:

Det har seg slik at jeg nærmest har blitt gitt null håp av nav-veileder om å få jobb som ufaglært innen yrket jeg utdanner meg til, og at jeg må belage meg på to år med tiltakspenger før jeg får fagbrev.. Det går bare ikke.. Det blir 140.000 kroner over to år.

Disse NAV-veilederne altså. De tar jo helt motet fra folk.

Anonymkode: 44118...fa4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er minst den tredje tråden der TS klager og ikke tar til seg råd. Ser ikke vitsen. Han har bestemt seg for at livet er dritt så da er livet dritt

Anonymkode: be311...655

Takk for informasjon. Da gidder jeg ikke følge tråden mer.

Anonymkode: 44118...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...