Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Jeg er nøyaktig 5 uker på vei idag. Da jeg var på jobb idag kjente jeg at det ble vått i trusa. Løp på do og så at det hadde kommet litt ferskt blod. Det var tyntflytende, men knallrødt blod! Det var nok til at trusa var våt av blod, men det rant ikke liksom.

Dro til legen, men ettersom det er så tidlig så må jeg bare vente å se. I mellomtiden lurer jeg på om jeg kan få litt hjelp av dere. :)

Jeg har en litt rar følelse i magen, akkurat som den er varm inni, men ikke mensensmerter enda. Har bitte litt  rar følelse i korsryggen også, men trente endel ben styrke i går. Så mulig jeg bare er støl.

Det sies jo at det er normalt å blø litt i starten av svangerskapet, men hva er egentlig "litt"? 

Jeg har ikke hatt noe brun utflod, kun rent rødt blod. Det blør ikke aktivt nå, men får ut blod hvis jeg stapper paipiret oppi der. 

Hvor lang tid tar det evt før jeg kan være sikker på at det er en SA? 

Huff, dette er ikke noe moro. Håper på erfaringer eller svar fra andre i samme eller lignende situasjon. Takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir veldig vanskelig å si. Hvis du ikke blør mer nå ville jeg bestilt time il tidlig ultralyd i uke 6-7 for å sjekke om det lever inni der. Friskt blod er jo ikke bra. Fortsetter det å blø + menssmerter er det nok en abort.

Anonymkode: b7f8b...790

Skrevet

Ikke stikk papir eller andre gjenstander inn der nå..det kan dessverre høres ut som du kan komme til å abortere. Frisk blødning er ikke så lovende..du må bare vente å se. Men håpe det går bra. Noen blør, uten å abortere.

Anonymkode: 5d242...b6d

Skrevet

Dette hørtes umiddelbart ikke bra ut:klem:Hvis det stopper nå så kan det kanskje gå bra, men ferskt blod er ikke et godt tegn...

Anonymkode: 5f03b...91b

Skrevet

Tok du hcg-prøve når du var med legen?

Anonymkode: e9762...17b

Skrevet (endret)

Takk for svar! 

Det har sluttet å blø nå (inntil videre). Det var bare det som kom i trusen i går, deretter litt brun utflod på kvelden. Nå er det som vanlig igjen. Ikke hatt noe vondt i det hele tatt. 

Har jo lest om andre med SA der ikke alt kommer med en gang- så har fortsatt mistet håpet litt.

tok HCG hos legen ja, får ta ny blodprøve om noen dager og se. Hun sa egentlig bare at jeg skulle ta en ny graviditetstest om en uke for å se om jeg fortsatt var gravid.

Jeg føler meg ikke så veldig gravid, men har egentlig hatt veldig lite symptomer hele tiden :( 

Endret av Sommer87
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men det var slik det startet med min MA abort. Jeg spottet litt først, så kom det friskt blod, så ga det seg igjen, deretter kom det litt hver dag, og noen dager senere kom smertene..  uansett, så er ikke friskt blod noe godt tegn. Ta kontakt med legen din hvis du er bekymret. 

ønsker deg uansett lykke til :-) 

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :)

jeg har fått troen noe tilbake. Blodprøve tirsdag viste HCG på 5800, mens torsdag viste 9180. Så da synker den hvertfall ikke!

de siste dagene har jeg også vært kvalm. Så det er jo et positivt tegn. Tenker uansett at vi skal booke ultralyd i uke 10-11 for å se at det fortsatt er et levende vesen der inne. 

Legen sa det kunne være at jeg mistet en tvilling og at det var derfor jeg blødde, evt kunne det være en truende abort. Jeg får vel bare vente å se hva som skjer!

:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...