Gå til innhold

Mamma så mye eldre ut på 90 tallet, gjorde mammaen din det og?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er født i 66 og ser faktisk yngre ut nå enn det hun gjorde på 90 tallet. Når jeg ser på bilder av henne fra den tiden, så tenker jeg "Wow,  hadde jeg ikke vsst bedre, så hadde jeg trodd hun var 40+ Klesstilen og kjerringsveisen hun hadde gjorde ikke ting noe bedre.  Pluss briller på størrelse som tinntallerkner! :P Hun så ut som grå gammel tante.Mens i dag ser hun veldig ungdommelig ut og har bra klesstil. 

Flere som har mødre som så mye eldre ut back in the days? 

Anonymkode: 1b5ad...b89

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, etter at botox og restylane gjorde sin ankomst ser vel alle mødre 20 år yngre ut enn på 90-tallet ;)

Men nei.. mamma ser ut som mamma - et av verdens vakreste mennesker. 

• Liker 3
Skrevet

Tror det har noe med klesstilen og hårsveisene de hadde før i tiden ja. Bestemora mi så eldre ut enn meg da hun var på samme alder.

• Liker 3
Skrevet

Peker på seg selv <- absolutt! Husker for eksempel det var IN med store heklede krager som lå "utenpå" jakkene, og drakter i glorete mønster :P med vide skjørt som gikk til midt på leggen, noe som forøvrig et på vei tilbake til min store skrekk! OG det har ikke noe med hverken restylane eller botox å gjøre *ler*for ikke å glemme frysner!! eller håret :fnise:
 Litt slik:

307425-11-1330117687858.jpg

d3e5670d429b4f2184f029f9fdd99ad8_6000008

big-hair3.jpg

• Liker 2
Skrevet

Det har nok med klesstil og sveis å gjøre. Mamma hadde en skikkelig kjerringsveis og grusom klesstil. Da hun var i begynnelsen av 20 åra, så kan det se ut som hun var 10 år eldre. For ikke snakke om bestemoren min.  Hun så ut som en 60 åring da hun var 30 :fnise: 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

Peker på seg selv <- absolutt! Husker for eksempel det var IN med store heklede krager som lå "utenpå" jakkene, og drakter i glorete mønster :P med vide skjørt som gikk til midt på leggen, noe som forøvrig et på vei tilbake til min store skrekk! OG det har ikke noe med hverken restylane eller botox å gjøre *ler*for ikke å glemme frysner!! eller håret :fnise:
 Litt slik:

big-hair3.jpg

For når en fæle frisyrer på de. Skikkelig bustetroll :fnise: 

• Liker 2
Skrevet

Litt slik:

big-hair3.jpg

Mimre mimre...

Er glad jeg aldri har fulgt moten slavisk.... 

• Liker 2
Skrevet

De færreste 30-åringer hadde kjerringsveis og briller på størrelse som tinntallerkner. Langt hår var like vanlig som i dag, og kontaktlinser var oppfunnet.

http://www.missatlaplaya.com/2014/03/kate-moss-1996/

http://www.lefashion.com/2012/06/kate-moss-1996.html

http://dazedorsomething.blogspot.no/2012/04/milla-jovovich-1996-gap-jeans-ad.html

Calvin Klein div årstall;

https://no.pinterest.com/pin/240379698833841716/

Jeg tror nok heller at dagens 50-åringer som gruppe ser yngre ut enn de gjorde da de var 30. Uansett om man trener mye, spiser sunt, farger hår, bruker Botox, fillere og eventuelt kirurgi, kan man holde seg slank og se fresh ut, men ikke gjenskape et ungt ansikt. Uansett er det ikke særlig mange 50-åringer som ser ut som de gjorde da de var 30, kanskje med unntak av folk som har gått bort fra kjerringsveis og briller på størrelse som tinntallerkner :) Bildet av hårtrenden som er limt inn i innlegget over her er forresten ikke fra midten av 90-tallet. Det er nok heller fra tidlig 80-tall. 

Anonymkode: 02448...42c

• Liker 3
Skrevet

Litt slik:

big-hair3.jpg

Ikke for å være vanskelig, men er ikke denne stilen fra 80-tallet? :P 

Når jeg ser på sminken fra 90-tallet var det mye kalde, mørkebrune leppestiftfarger og blyanttynne øyenbryn som absolutt fikk folk til å se eldre ut, så jeg må si meg enig med TS.

• Liker 14
Skrevet

PS. Bildene av Kate Moss mm. er ikke fra da hun var 30, men viser hvilken hårfrisyre og stil som var helt vanlig blant 30-åringer. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Cathrine88 skrev:

Ikke for å være vanskelig, men er ikke denne stilen fra 80-tallet? :P 

Når jeg ser på sminken fra 90-tallet var det mye kalde, mørkebrune leppestiftfarger og blyanttynne øyenbryn som absolutt fikk folk til å se eldre ut, så jeg må si meg enig med TS.

Tja, min sønn er født i 91 og jeg husker godt dåpsbildene - som tatt rett ut fra den stilen og jeg var såå fin! Dyr drakt, dyr frisørtime - var en stor dag :fnise: jeg var under 20. Min mor som da var 40 ser bedre ut i 60 årene enn hun gjorde da.. Store skulderputer i herrene´s dresser såvel som topper og jakker til damer.. Som tatt ut av tvserien glamour som kom på slutten av 80 starten av 90 tallet.. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste 30-åringer hadde kjerringsveis og briller på størrelse som tinntallerkner. Langt hår var like vanlig som i dag, og kontaktlinser var oppfunnet.

http://www.missatlaplaya.com/2014/03/kate-moss-1996/

http://www.lefashion.com/2012/06/kate-moss-1996.html

http://dazedorsomething.blogspot.no/2012/04/milla-jovovich-1996-gap-jeans-ad.html

Calvin Klein div årstall;

Dette er heller ikke den vanlige damen i gata. Men supermodeller. Jeg vet om MANGE som hadde kjerringsveis og briller like store som tinntallerkner på 90 tallet. Kate Moss var ikke 30 på 90 tallet, heller ikke mila. 

Uansett så tror jeg de fleste så eldre ut på 90 tallet enn hva de gjør i dag. I dag synes jeg folk ser yngre ut for alderen (det har ingenting med botox og fillers, da det gjør at du blir seende eldre ut) Både mamma og pappa så minst 10 år eldre ut da :)  Mamma var 24 da hun fikk meg,  men på dåpsbildene så hun 35 ut. Tante klær og en veldig lite kledelig sveis som gjorde henne mye eldre.

Anonymkode: aea84...4fc

• Liker 4
Skrevet

Tja, min sønn er født i 91 og jeg husker godt dåpsbildene - som tatt rett ut fra den stilen og jeg var såå fin! Dyr drakt, dyr frisørtime - var en stor dag :fnise: jeg var under 20. Min mor som da var 40 ser bedre ut i 60 årene enn hun gjorde da.. Store skulderputer i herrene´s dresser såvel som topper og jakker til damer.. Som tatt ut av tvserien glamour som kom på slutten av 80 starten av 90 tallet.. 

:ler: 

Nå fikk jeg lyst til å granske bildene fra da jeg var liten, men jeg kan ikke huske at det var så ille. Søsteren min er eldre enn meg, og på midten/slutten av nittitallet gikk hun med en diger, rutete flanellsskjorte og hadde millimetertynne bryn. Hun ser i hvert fall bedre ut nå!

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg husker at det var grunge-stilen på tidlig 90-tallet, men kan hende jeg vokste opp i et spesielt miljø.

Skrevet

Mamma så mye yngre ut enn hun var på 90-tallet. Hun gikk stort sett i heler, stort hår (det har hun fortsatt - krøller), og stilig sminket. Når jeg ser bilder av henne fra da jeg var liten, skulle man trodd at hun fikk barn i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årenne.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Aamu skrev:

mamma ser ut som mamma - et av verdens vakreste mennesker. 

Dette.

Hårsveisen til mamma var kanskje ikke noe man kan definere som fin/kul lenger og hun hadde trolig noen plagg man kan le godt av nå, men jeg syns i grunn mamma ser ut som hun alltid har gjort - vakker, sterk og fantastisk god på alle måter. Det samme gjelder forøvrig for bestemor også.

• Liker 4
Skrevet

Min mamma har alltid sett yngre ut :PPå bilder fra 90-tallet da hun var gravid med barn nummer tre ser hun ut som hun var 15! Skulle ønske jeg hadde holdt meg like godt, men neida :P 

Anonymkode: fadce...f96

• Liker 1
Skrevet

Moren min så mye mer herja og sliten ut da hun var på samme alder som meg enn det jeg gjør nå.  Jeg tar mer vare på meg selv og huden men enn hun gjorde.  Stilen på 80 og 90 tallet er en helt annen sak. 

Skrevet
5 timer siden, Carrot skrev:

Litt slik:
big-hair3.jpg

Vet ikke helt hvorfor men synes den første (<-- venstre side) frisyren så litt hot ut. :P

Anonymkode: a3f2b...544

Skrevet

Ja! Mamma (født i 64) så 10 år eldre ut på 90-tallet enn hun gjør i dag. Men kan jo ha en sammenheng med mange barn veldig tett, rødlig permanent og sleng-moten. Hun er mye penere i dag :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...