AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Jeg er lei av å måtte jobbe for andre og har lyst å starte for meg selv og bli businessmann. Tjene 4-5 mill kr i året. Hvordan kommer jeg i gang? Noen tips her? Anonymkode: 08aa0...633
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #3 Skrevet 1. februar 2017 Vel, min far er såkalt "businessmann" som du kaller det, og han er av de som "started from the bottom and now we're here". Det finnes ifølge ham ingen oppskrift på det å bli en suksessrik forretningsmann, men du må aldri tro du kan hoppe rett "i det" (med mindre du er arving av noe slag, og fått opplæring nærmest fra barnsben). Du må finne det du er flinkest i, og du må aldri gi opp å drive med det. Det ligger som regel en god del motgang i det å drive business! Dessuten må du være flink med mennesker og ha såkalt gründerblod. Stå-på-vilje og det å være uredd er viktig. Du kommer lengst med å være likt av de rundt deg. Alle kan være en fremtidig kunde! Det imaget man får av Suits og Wall Street-filmene er vel ikke det som er realiteten, ei heller slik man kommer seg opp og frem i et lite land som Norge. Anonymkode: 5cd56...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #4 Skrevet 1. februar 2017 Pappa driver for seg selv. Han tjener ikke 4-5 mill / året akkurat, men fremdeles langt mer enn gjennomsnittet i Norge. Kan bare si med en eneste gang at om du ikke har monsterflaks så er det å starte for seg selv og bygge seg opp på den måten en svært langsiktig plan som krever at du jobber non-stop. Når jeg skulle begynne på utdannelsen min var det eneste pappa rådet meg til å ikke følge pengene. Han har mistet nesten hele oppveksten til både meg og brødrene mine, og selv om vi har hatt det svært romslig økonomisk så har han aldri kunne tatt seg fri for å være med på ferier, idrettsarrangementer eller noe annet som har betydd noe for meg. Jeg kan på en måte si at jeg ikke kjenner han som en pappa. Jeg snakker til han som jeg skulle snakket til en lærer.. Jeg elsker pappa, men jeg ville gjort alt i verden for at han skulle ha hatt en normal 8-16 jobb hvor jobben sluttet når han dro for dagen. Det krever at du tåler å feile (for det skjer nok) men bare aldri gir deg. At du tørr å ta sjanser og er forberedt på et liv hvor jobben tar 90% av plassen. Også må du jo gjerne ha en veldig god ide da og vite hva du er god til. Krever også å være en god leder. Anonymkode: 1ab33...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå