Gå til innhold

Rød vs grønn pesto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på rød og grønn pesto? 

Har tenkt å prøve en oppskrift fra her i dag. https://coop.no/coop-prix/kos/articles/ostesnadder-pa-ti-minutter/?utm_source=dagbladet&utm_medium=content&utm_campaign=ostesnadder

Tortillas med skinke og ost for å være eksakt. Her er oppskriften:
Smør litt pesto, rød eller grønn, på tortillas. Legg på ost, revet eller i skiver, og spekeskinke, kalkunskinke eller det du måtte ønske. Du kan gjerne supplere med tynne ringer av vårløk, løk, litt mais fra boks eller annet. Stek i ovn på 225–250 grader i rundt fem minutter.

Jeg har null erfaring med pesto. 
Tenkt å kjøpe enten kalkunskinke eller koktskinke, det som er billigst. Har ikke vært på butikken enda. 
Jeg har synnøve gouda ost i kjøleskapet, om det har noe å si. 

Hva burde jeg velge? Grønn eller rød pesto? Hva er forskjellen?

Anonymkode: f1b4f...0ec

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Rød består i hovedsak av soltørkede tomater. Grønn har ikke tomater i det hele tatt, men består i hovedsak av basilikum. 

Skrevet
17 minutter siden, Overrasket skrev:

Rød består i hovedsak av soltørkede tomater. Grønn har ikke tomater i det hele tatt, men består i hovedsak av basilikum. 

hva tror du smaker best når det kommer til den "oppskriften"? 

ts

Skrevet

Da har jeg lært noe nytt. Pesto smaker hugg. Jeg liker det ikke. Prøvde uten, med bare ost og skinke, ble ikke godt.
Dessuten så skal det være inni i 5 minutter ca. Det er ikke nok til å smelte osten helst... eller kanskje jeg brukte for mye fyll....
Tortillaen ble hard og crispy..... Sikkert fordi jeg ikke brukte folie eller noe. Har ikke folie.....

Så faaail. Anbefales ikke. 

ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg lært noe nytt. Pesto smaker hugg. Jeg liker det ikke. Prøvde uten, med bare ost og skinke, ble ikke godt.
Dessuten så skal det være inni i 5 minutter ca. Det er ikke nok til å smelte osten helst... eller kanskje jeg brukte for mye fyll....
Tortillaen ble hard og crispy..... Sikkert fordi jeg ikke brukte folie eller noe. Har ikke folie.....

Så faaail. Anbefales ikke. 

ts

Du kan ha vært uheldig med hvilken pesto du kjøpte! Jeg kjøper kun en "fersk" en fra kjøledisken på Meny/Kiwi/Spar (Norgesgruppen), de vanlige på glass i hyllen smaker ille. 

Anonymkode: 00677...b0e

Skrevet

Ferdigpestoen man kjøper på glass i butikkene er rett og slett ufyselig. Man må lage selv. Blend sammen Basilikum, hvitløk, parmesan, pinjekjerner og olivenolje. Kanskje en dråpe sitron også. Noen liker litt forskjellige blandingsforhold, så det er lurt å prøve seg frem litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...