Gå til innhold

Hvilke kredittkort for mest mulig "utbytte"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vanlig MasterCard og bruker det på flyreiser, ferier, og større kjøp. Betaler alltid slik at jeg ikke får renter på det.

Ser flere og flere banker/selskaper har egne kredittkort som gjør at man enten får bonuspoeng, kjøpeutbytte etc etc når man handler med det kredittkortet.

Hva slags kredittkort har dere og hvilke fordeler får dere?
Har dere flere kort?

Anonymkode: c80ee...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hel rekke kredittkort alt etter bruksformål. Norwegian er det mest gunstige ved bruk i utlandet, så langt jeg har funnet ut. Betaler attid ut før renter begynner å løpe, dermed gratis i bruk. 

Fonnes flere tråder med mye info om kredittkort. Gidder derfor ikke bruke tid og resurser på å gjenta ting som er skrevet mange ganger her inne.

Anonymkode: f0b23...299

Skrevet

Komplettbank mastercard er bra. 1% bonus på bruk i butikker, 2% ved bruk online. dobbel verdi ved bruk av poeng hos komplett.no.. så liker du data/elektronikk/hvitevarer så er det et meget bra kort å bruke. Sitter igjen med ca 5000-7000 å bruke på elektronikk i året helt gratis.

Anonymkode: 75762...d55

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Komplettbank mastercard er bra. 1% bonus på bruk i butikker, 2% ved bruk online. dobbel verdi ved bruk av poeng hos komplett.no.. så liker du data/elektronikk/hvitevarer så er det et meget bra kort å bruke. Sitter igjen med ca 5000-7000 å bruke på elektronikk i året helt gratis.

Hvor mye har du da kjøpt for? 

Skrevet

Beste ordningene jeg har funnet:

- Ya Bank med dagligvarer som valgt kategori + medlemskort til dagligvarer.

- Cresco Car til drivstoff.

- Re:member i butikker hvor dette kortet har rabatt.

- Komplett Bank + Kickback/Trumf-siden hvor disse gir rabatt.

Re:member, Kickback og Trumf har også gode rabatter på reise/hotell, du kan spare masse på å sjekke disse 3 før du bestiller.

Gidder du ikke styre så mye gir Komplett Bank 1% på all butikkhandel og 2% på all netthandel (poengene dobles ved bruk på komplett.no, så i praksis 2% og 4% rabatt hvis du uansett handler mye elektro), eventuelt Cresco Car som gir 1% på dagligvarer og 3% på alle bensinstasjoner hvis du har bil.

Skrevet

Jeg bruker Komplett bank Mastercard til nesten alt. Digg med inntil 4% cashback.

Anonymkode: 0609c...bcd

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har du da kjøpt for? 

I løpet av et år har jeg da kjøpt for rundt 150000 kroner med kredittkortet. Noe er selvsagt ting jeg har bestillt online og tjenester etc. Sånn reelt så får man ca 4% utbytte fra online kjøp. Når man bruker komplett.no så får man 6% utbytte av det man handler.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvilket kredittkort er best på effektiv rente? Har tenkt å betale ned kredittkortet til dnb med et annet som kanskje ikke gir så mye i renteutgifter. 

Skrevet

Tror Skandiabanken er blant de rimeligste på kredittkort.

Anonymkode: a32ae...181

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

I følge denne testen har "testvinneren" over 25% effektiv rente. Skandiabanken f.eks. har under 15% effektiv rente, men 50 kr i årsavgift. Det gjelder å ta slike tester med en stor klype salt og se på hvilke kriterier som er viktige for deg.

Dersom ønsket er billigst mulig kredittkort er ingen av kortene i denne testen best.

Anonymkode: a32ae...181

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det har du helt rett i, AnonymBruker...181. Det så jeg først etter at jeg hadde postet linken.Men det spiller jo ingen rolle hva renten er, da trådstarter betaler alt til forfall og unngår renter, står det. Trådstarter spør etter cashback og fordeler kortet gir. Og de som havnet på listen jeg linket til, har dette.

Så det er nok andre kriterier som gjorde at de havnet på den listen enn rentenivået deres da.

Endret av Million
Skrevet

- Remembercard i butikker med rabatt. 

- Flexi Visa på drivstoff.

- Norwegian på alt annet. 

Skrevet
19 timer siden, Coronas skrev:

Hvilket kredittkort er best på effektiv rente? Har tenkt å betale ned kredittkortet til dnb med et annet som kanskje ikke gir så mye i renteutgifter. 

Eehhhh.....det der ser ikke lyst ut. Meld deg på Luksusfellen med en gang! Det er nettopp slik de gjør det de som er med der....mange av de

Skrevet

Norwegian til dagligvarekjeder som ikke gir trumf (1% cashpoints til flybilletter), Trumf Visa på alt annet for å få trumfutbytte. Har i tillegg remember og mastercard fra Sparebank 1, men bruker dem ikke. Betales hver måned.

Skrevet
8 timer siden, tdm900 skrev:

Eehhhh.....det der ser ikke lyst ut. Meld deg på Luksusfellen med en gang! Det er nettopp slik de gjør det de som er med der....mange av de

Eehh jeg vil bare betale det ned litt fortere. Dersom jeg betaler 1500 kr i mnd hvor 750 feks er renter, så vil jeg med et bedre kort ha renteutgifter på feks 500 ha betalt ned 250kr mer på kortet og dermed går det fortere ned. Har ingen problemer med å betale det jeg har nå men kunne vært kjekkere om det gikk fortere 😊

Skrevet

Har følgende kort som brukes aktivt per i dag:

Flexivisa: 4% på klær/sko
Cresco Car Premium: 3% på bensinstasjon, 1% på alle andre kjøp
yaBank: Valgfrie kategorier, som oftest velger jeg 3% på dagligvare
YxVisa: valgfrie kategorier, som oftest velger jeg 3% på netthandel
Vip Credit: valgfrie kategorier, varierer hvilken som velges
(Obos Mastercard: er i ferd med å bli nedlagt, men 4% på "hus og hjem"
Ikano Visa: ny kategori hver måned

Har brukt diverse kort med bonus siden 2011 (en del er blitt lagt ned, bla.a. TwoCards som var veldig gunstig), og sammen med kjøpeutbytte Coop, Trumf og netthandel via kickback.no så har det blitt nærmere 100,000 kroner i bonus siden da. 

Anonymkode: a2c0d...f42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...