sweethoneyboo Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Må man få henvisning fra legen for å dra til gynekolog, evnt blir det billigere? Kan man dra til helsestasjon for ungdom for å få henvisning/time?
Blue Sapphire Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Skal du til offentlig gynekolog så må man bli henvist av fastlegen. Dette er da billigere, men det er ofte UTROLIG lang ventetid. Privat gynekolog er dyrere, men MYE mindre ventetid. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 54 minutter siden, Blue Sapphire skrev: Skal du til offentlig gynekolog så må man bli henvist av fastlegen. Dette er da billigere, men det er ofte UTROLIG lang ventetid. Privat gynekolog er dyrere, men MYE mindre ventetid. Samme erfaring. Jeg har gått til privat gynekolog, noe fastlegen min synes er idiotisk, men det er ikke han som først må vente to-tre uker på vanlig legetime, og deretter enda mye lengre på den gynekologtimen. Dessuten koster jo både fastlegetimen og gynekologtimen i det offentlige til sammen litt, så det blir ikke veldig mye mer enn dobbelt så dyrt å gå privat. Og der får man som regel time samme uken eller så. Verdt det i mine øyne. Anonymkode: 59ba0...41b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 2 timer siden, sweethoneyboo skrev: Må man få henvisning fra legen for å dra til gynekolog, evnt blir det billigere? Kan man dra til helsestasjon for ungdom for å få henvisning/time? Gynekologer er for kvinner med sykdommer eller spesielle fysiske bov fastlegen ikke kan ordne. Fastlegen må derfor først kontaktes. Ved å gi deg en henvisning til gynekolog, så erkjenner fastlegen at han ikke kan avhjelpe problemet eller sykdommen og ber om gynekologens hjelp. Selv om du får henvisning, så kan gynekologen sende henvisningen i retur til fastlegen med beskjed om at "denne typen problem" har ikke jeg kapasitet til. Eller du kan bli satt på uprioritert venteliste ett til to år frem i tid. Alle kan ikke få time hos gynekolog som ønsker utført ting fastlegen kan ordne. Har du derimot et problem det er soleklart at du trenger spesialisthjelp med, så får du greit henvisning av fastlegen. Alternativt kan du betale de 2000 + kronene det koster å gå privat, uten henvisning. Hva helsestasjon for ungdom gjør varierer veldig. Noen henviser først til fastlegen. Anonymkode: e5936...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme erfaring. Jeg har gått til privat gynekolog, noe fastlegen min synes er idiotisk, men det er ikke han som først må vente to-tre uker på vanlig legetime, og deretter enda mye lengre på den gynekologtimen. Dessuten koster jo både fastlegetimen og gynekologtimen i det offentlige til sammen litt, så det blir ikke veldig mye mer enn dobbelt så dyrt å gå privat. Og der får man som regel time samme uken eller så. Verdt det i mine øyne. Anonymkode: 59ba0...41b Jepp. 2-300 hos lege, 2-300 hos offentlig gynekolog. Legg til at hver visitt tar minst 2 timer (reise + ventetid + selve timen), og du er oppe i 4 timer med styr, og 5-600 kroner. Da spanderer jeg heller på meg å gå privat. Anonymkode: b5f6e...897 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå