AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Hei, Jeg var for en tid tilbake på intervju og i etterkant av det har de hentet inn en referanse jeg ikke har oppgitt. Referansen er fra samme firma som referansen jeg har oppgitt, men det er ikke en referanse som har hatt noe med meg i min stilling å gjøre. Er dette normalt? Anonymkode: aff1e...13f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Kan det være at de ikke fikk tak i vedkommende? Anonymkode: fa5f1...4c9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Tror ikke det er liv egentlig. Anonymkode: c7863...d57
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Ikke normalt, men fullt lov å kontakte hvem som helst. Men om vedkommende aldri har jobbet direkte med deg syns jeg det blir litt søkt. Anonymkode: dddc5...188
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Hva om en person har ståtr i ein langvarig konflikt mot avdelingsleder eller noe, og deretter har lyst til å begynne ved en helt annen arbeidsplass? Men så kjenner denne personen bare en annen person, som stod på samme side under konfliktene med resten av arbeidsplassen. Da har man vel egentlig ikke noe særlig annet valg enn å skrive opp denne ene personen som referanse under jobb-jakten. Kanskje potensielle arbeidsgivere ønsker å få ett litt annet blikk på arbeidssøkerne, enn akkurat den personen som står som referanse? Anonymkode: abba0...f23
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg var for en tid tilbake på intervju og i etterkant av det har de hentet inn en referanse jeg ikke har oppgitt. Referansen er fra samme firma som referansen jeg har oppgitt, men det er ikke en referanse som har hatt noe med meg i min stilling å gjøre. Er dette normalt? Anonymkode: aff1e...13f Kanskje de du var på intervju hos kjenner noen i den bedriften? Dersom noen hos oss kjenner noe som jobber i bedriften til kandidaten, eller kjenner noen som kjenner noen, tar vi ofte en prat med de. Så dette skjer ofte. Anonymkode: 0ea59...d7e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #7 Skrevet 1. februar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de du var på intervju hos kjenner noen i den bedriften? Dersom noen hos oss kjenner noe som jobber i bedriften til kandidaten, eller kjenner noen som kjenner noen, tar vi ofte en prat med de. Så dette skjer ofte. Anonymkode: 0ea59...d7e Dette viser at du ikke er profesjonell. Tillitsforholdet til kandidaten vil være ødelagt. Jobbsøkere skal behandles konfidensielt. Da burde du heller i intervjuet spørre: Kjenner du XX? Er det OK at jeg spør ham om deg? En såkalt uformell referanse tar jeg uhyre sjelden og da bare hos folk jeg kjenner godt og stoler 100% på at ikke sier det videre. Anonymkode: 23195...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå